אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין רשלנות רפואית

 

 

מערכת המשפט בישראל כוללת שלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. בנוסף לשלוש ערכאות אלו קיימות ערכאות מקבילות, ביניהן בית המשפט לעניינים מנהליים, בית משפט לעניינים מקומיים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות וכיוצ"ב. היות ומערכת המשפט הינה מורכבת ולכל ערכאה תחומי סמכויות שונים, על עורכי הדין להתמחות בתחומי משפט מסוימים, על מנת  שיוכלו לתת שירות ראוי ללקוחותיהם. ניתן למנות תחומי התמחות רבים של עורכי דין, כגון משפט פלילי, משפט מסחרי, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני עבודה, דיני תעבורה ועוד. השלב הראשון, אם כן, בחיפוש עורך דין יהיה בירור מהו התחום המשפטי בו אתם זקוקים לייעוץ או ייצוג. אנשים אשר נפגעו עקב הליך רפואי טועים לחשוב כי פנייה למשרד עורך דין נזקי גוף הינה בהכרח הכתובת עבורם. למעשה, ראוי כי יפנו לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית באופן ספציפי, שכן רשלנות רפואית הינה רק אחד מן התחומים הנכללים בדיני נזיקין. אדם אשר חושד כי הנזק שנגרם לו או לאחד מבני משפחתו נגרם עקב רשלנות מצד הצוות הרפואי ו/או קופת החולים, בית החולים וכדומה, צריך לפנות למשרד עורך דין רשלנות רפואית בכדי לקבל ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי ראויים ומקצועיים. התחום של דיני נזיקין מתייחס לנזקי גוף או רכוש, אשר מהווים עילה לתביעת פיצויים. התביעה יכולה להיות מוגשת נגד אדם ו/או ארגון אשר גרמו לנזק בין אם במכוון או עקב רשלנות, חוסר זהירות וכו'. תביעות נזיקין כאלו מוגשות בעקבות תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות אישיות ועוד. כאמור, לא כל עורך דין נזקי גוף מתמחה בתחום של רשלנות רפואית, ולכן לא יהיו לו בהכרח הידע והניסיון הדרושים לניהול תביעת רשלנות רפואית בהצלחה.

עורך דין רשלנות רפואית מחזיק בידע הן בתחום המשפט והן בתחום הרפואה, ויכול לעזור ללקוח פוטנציאלי להבין האם המקרה בגינו פנה אליו הינו עילה לתביעת רשלנות רפואית, והאם יהיה ניתן להוכיח רשלנות במקרה הספציפי. חשוב להבין כי בית המשפט יפסוק פיצויים רק אם ישתכנע כי:

·         הצוות הרפואי התנהל באופן רשלני

·         אכן נגרם נזק לתובע

·         הוכח קשר סיבתי ברור בין ההתנהלות הצוות הרפואי והנזק שנגרם למטופל

בכדי להביא לזכייה במשפט, על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח את הטענות של תביעת הפיצויים עקב רשלנות רפואית ואת היקף הנזקים אשר נגרמו לתובע, אם פיזית, נפשית או פיננסית, והשפעתם על הנפגע בעבר, בהווה ובעתיד לאורך חייו, אם הדבר רלוונטי.


אודות מחבר המאמר

משרד עו"ד ירון מויאל מתמחה בתחום של רשלנות רפואית. תחומי העיסוק העיקריים של המשרד הינם: רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בכירורגיה, איחור באבחון מחלות כגון סרטן, אוטם בשריר הלב ושבץ מוחי, רשלנות רפואית באונקולוגיה, רשלנות רפואית ברפואה פנימית, רשלנות רפואית בקרדיולוגיה, רשלנות רפואית ברפואת חירום ורפואת משפחה ותחומי רשלנות רפואית נוספים. לקביעת פגישת ייעוץ חינם לחצו:עורך דין רשלנות רפואית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.