אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביקורת מופע: שלום להוליווד, בכורה, תיאטרון הקאמרי

ביקורת: שלום הוליווד – בכורה, הקאמרי

 

מאת חיים נוי

 

"שלום הוליווד" הוא מופע מוזיקלי נוסטלגי ומלהיב , לאוהבי הז'אנר של מיוזיקלס ושל שירים מלודיים ממיטב הקלאסיקה של הסרטים המוזיקליים הנודעים.

 

שני זמרים כישרוניים במיוחד, צחי סיטון ושרון רושינק, עם הרכב נגנים, מגישים לצופים ערב מרגש ממיטב להיטי הקולנוע הגדולים והאהובים.

 

המופע, המועלה בימים אלה בבכורה באולם הקטן של תיאטרון הקאמרי, מנציח בשיר, מוזיקה ומשחק את מגוון השירים המבוצעים בעברית, אנגלית , צרפתית ואיטלקית.

 

צחי סיטון הוא זמר בריטון (למען הדיוק: בס-בריטון) עם קול ייחודי ונעים. סיטון השכיל לעשות והוא משתף במופע, לכל אורכו את הזמרת שרון רושינק, בעלת קול סופרן עוצמתי ונפלא. אין ספק שהמופע החדש שבו אין רגע דל הוא מבדר מאוד וסוחף. סיטון ושרון משלבים בין השירים קטעי קישור וגם מוסיפים שירים ממיטב הקלאסיקה העברית מתוך סרטים מוזיקליים ישראלים.

 

שם המופע "שלום הוליווד" אינו מעיד דווקא על מוצא השירים. גם השילוב של שירים ישראלים, לא בהכרח חיוני או תורם משמעותית, למרות שרבה החשיבות של שיתוף מוזיקה ישראלית במופעים כאלה. בנוסף, מיזוג של להיטים קלאסיים כגון השיר הנודע "שיר אשיר בגשם" עם השיר הישראלי "שנינו תחת מטריה אחת", איננו במקום, גורע מן השיר עצמו ומהווה שעטנז בלתי מוצלח.

גם השירים שבהם נוטה צחי לסלסל מעט ולהוסיף מן נופך ים תיכוני לשירים הקלאסיים, אינו מוצלח וכדאי להימנע ממנו.

 

לפעמים נראה גם שהסאונד מתגבר על הזמרים ואולי האשמה בכך היא האולם הקטן שגורם לעוצמה רבה מידי.

 

כל הדברים הללו לא גורעים מן העובדה שמדובר בערב מוזיקלי מהנה שבו חולפים לפני הקהל מגוון משובח של להיטים, שירים ולחנים שלא נס ליחם והם מהווים נכס צאן ברזל של מיטב הסרטים המוזיקליים ומחזות הזמר .

בין היתר מושמעים שירים מתוך שיער, שיר אשיר בגשם, קזבלנקה, סינמה פרדיסו, סיפור הפרברים, פאנטום האופרה, תהילה, קזבלן, השוטר אזולאי ועוד רבים וטובים.

 

צחי סיטון הוא זמר ושחקן ותיק היודע להגיש את השירים, ללא מאמץ , בחן ובצורה תרבותית וסוחפת. קול הבריטון שלו הוא מעניין, משובח ונעים במיוחד.

שרון רושינק, זמרת ושחקנית, היא חיית במה, תוססת וסוחפת. יש לה קול נהדר ובמספר קטעים קיים חשש להתנפצות הזגוגיות.

 

שני הזמרים משלימים זה את זו, אם כי לא כל קטעי הקישור הם מוצלחים במיוחד ובהחלט כדאי לסגננן מחדש . עם זאת, אין מדובר בנטל והמופע קולח וזורם במשך כשעה ורבע ללא הפוגה וזוכה לתוספות הדרן של שירי פרנק סינטרה ועוד מספרים מוזיקליים נודעים.

הנגנים אורן סלע, פסנתר וניהול מוזיקלי, אסף דגן, תופים ואלון עזיזי קונטרבס, משלימים את החוויה המוזיקלית הנעימה.

 

ייתכן שהיה מקום לשנות או לגרוע מן השירים, אך אין ספק שהמאגר בתחום הוא עצום ורב. עצם העובדה שהמופע חולף ביעף , בנועם ובלהט המוזיקה הכובשת, הרי שזהו בידור במיטבו .

 

"שלום הוליווד" הוא מופע המעביר אותנו לשעה קלה וקסומה אל זמנים וסרטים שהתרגשנו לראותם ולהאזין לשיריהם וצחי סיטון ושרון רושינק מבצעים את השליחות הזו של ימי החסד בצורה מקצועית ומרגשת שתמיד נעים לשמוע אותה ולהתרפק עליה.

 

 

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.