אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול תזרים מזומנים

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ניהול תזרים מזומנים.

תזרים מזומנים הוא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר של הצלחה עבור עסק קטן או בינוני. בלי מזומנים, רווחים הם חסרי משמעות. פעמים רבות עסק שנראהרווחי על הנייר הגיע לפשיטת רגל בגלל שכמות המזומנים שנכנסו לא היתה שווה לכמות המזומנים שיצאו. חברות שאינם מבצעות ניהול מזומנים טוב ייתכן שלא יוכלו לבצע את ההשקעות הדרושות כדי להתחרות, או שהן עלולות לשלם יותר בהלואות כדי לתפקד.

"למרות העובדה שמזומן הוא נשמת אפו של העסק - הדלק שמחזיק את המנוע פועל -  רוב בעלי העסקים לא מצליחים להתמודד עם תזרים המזומנים שלהם", אומר פיליפ קמפבל, רו"ח ומנהל הכספים ראשי לשעבר במספר חברות. "ניהול תזרים מזומנים גרוע גורם  כישלונות עסקיים כיום יותר מאי פעם". במאמר הזה נסייע לך להבין מהו תזרים מזומנים, איך הוא משפיע על רווחים, וניתן טיפים על איך לשפר את תזרים המזומנים שלך.

יסודות תזרים מזומנים מהו תזרים מזומנים? זה בעצם התנועה של כספים פנימה והחוצה של העסק שלך. אתה צריך לנהל  מעקב על התנועות  ברמה שבועית, חודשית או רבעונית. יש בעצם שני סוגים של תזרימי מזומנים:

תזרים מזומנים חיובי: הוא קורה כאשר זרימת המזומנים לתוך העסק שלך ממכירות, חשבונות וכו ' גדולה  יותר מהסכום במזומן העוזב את העסק דרך חשבונות הוצאות, תשלומים, חודשיים, משכורות, וכו'

תזרים מזומנים שלילי: הוא מתרחש כאשר יציאת המזומנים שלך גדולה יותר מאשר המזומן הנכנס שלך. זה בדרך כלל סימן רע לעסק, אבל יש צעדים שאפשר לנקוט כדי לתקן את המצב וליצור כסףמזומן , תוך שמירה או קיצוץ בהוצאות. השגת תזרים מזומנים חיובי לא באה במקרה. אתה צריך לעבוד על זה. אתה צריך לנתח ולנהל את תזרים המזומנים שלך ולשלוט בצורה יעילה יותר ביבוא ויצוא של מזומנים. מומלץ לנתח את תזרים מזומנים כדי לוודא שיש לך מספיק כסף בכל חודש כדי לכסות את החובות שלך בחודש הקרוב. רוב חבילות התוכנה החשבונאיות המיועדות לעסקים קטנים או בינוניים - כגון התוכנה של mboss  לניהול תזרים מזומנים יעזרו לך בפתרון הבעיה.

רווח לעומת תזרים מזומנים רווח לא שווה לתזרים מזומנים. אתה לא יכול פשוט להסתכל על דוח הרווח וההפסד  שלך ולהשתלט על תזרים המזומנים שלך.  לדעת אם יש לך  רווח (או הפסד ) הוא לא אותו הדבר כמו לדעת מה קרה לכסף שלך . רווח, כפי שהוגדר על ידי כללי חשבונאות, הוא פשוט הכנסות פחות הוצאות. איסוף הכסף של החשבוניות שהוצאו ללקוחות עבור מוצרים או שירותים שאתה מייצר, הוא הכסף שמיוצר במזומן שמיוצר במזומן." תזרים מזומנים חיובי דרוש על מנת להניב רווחים. אתה צריך מספיק כסף כדי לשלם לעובדים ולספקים שלך, כך שאתה יכול לקנות את השרותים וחומרי הגלם המאפשרים לך לייצר סחורות. המכירה של סחורות אלו  עוזרת ליצור רווח. אבל אם אין לך את הכסף כדי לייצר את הסחורה, אתה לא במגיע לרווח . כך שאתה באמת צריך כדי לבנות את העסק שלך על תזרים מזומנים חיובי, אם אתה רוצה שהעסק שלך יתרחב והרווחים יגדלו. גידול העסק שלך מייצר עומס עצום על  תזרים המזומנים ,אתה כמעט תמיד צריך לבצע השקעות ולעשות הוצאות מסוימות בדרך להשגת הכנסות גבוהות . אולי אתה רוצה לפתוח משרד בעיר חדשה, כך שתוכל לבנות את העסק שם. לחלופין, אולי נדרש  לבנות מתקן חדש ובעזרתו  תוכל למכור ללקוחות גדולים יותר. תרחישים אלו (ואחרים) דורשים תשלום מראש במזומן.

איך לשפר את תזרים מזומנים רוב בעלי העסקים רואים את הצמיחה כפתרון לבעיה של תזרים מזומנים. זו הסיבה שהם לעתים קרובות פועלים להשיג את המטרה של קידום העסק שלהם רק כדי לגלות שהם הגדילו את הבעיות בתזרים מזומנים שלהם תוך כדי התהליך. תכנית לצמיחה ולהוצאות הכספיות הקשורות בה היא חובה עבור עסק ההולך וגדל. כדאי לנקוט בצעדים הבאים. כדי לנהל את תזרים מזומנים עבור  עסק בצמיחה:

גביית חובות - בקש מהלקוחות לאשר מראש את הצ'קים, כך שבנקים יכולו לאזן אותם מול החשבונות שלךבמרווחי זמן קבועים.  רכז את הבנקאות שלך בבנק אחד. אתה יכול גם לנסות להציע הנחות ללקוחות אם הם משלמים את החשבוניות מוקדם.

הידוק דרישות אשראי - עסקים לעתים קרובות נותנים אשראי ללקוחות,  אתה צריך לעשות את המחקר שלך מראש כדי לקבוע את הסיכון של מתן אשראי לכל לקוח. האם הם יכולים לשלם את חשבונותיהם בזמן? האם העסק שלהם גדל או מקרטע? האם הם נתקלים בבעיות תזרים מזומנים? אפשרות נוספת להגדלת אשראי בחנות היא כדי לקבל כרטיסי אשראי. זה יעלה לך אחוז, בדרך כלל 2 עד 5 אחוזים מהמכירה, אבל זה עשוי להיות הימור בטוח יותר לקבלת תשלום בזמן.

הגדלת מכירות - אם אתה זקוק ליותר כסף, עליך לנסות למשוך לקוחות חדשים או למכור מוצרים או שירותים נוספים ללקוחות הקיימים שלך. רכישת לקוחות חדשה היא חיונית לעסק גדל, אבל נדרשים זמן וכסף כדי להמיר את הסיכויים למכירות. למכור יותר ללקוחות קיימים זו אסטרטגיה זולה יותר ואתה עלול להיות מסוגל לעשות את זה על ידי ניתוח של מה הם קונים ולמה - מידע שעשוי גם להוביל אותך  להגדלת הרווח השולי שלך, וכך לייצר יותר מזומנים. יש להיות זהירים בעת הגדלת מכירות, כי אתה יכול  להגדיל רק את יתרות החשבונות שלך ולא את המזומן בפועל (אם מכירות אלו על אשראי).

הנחות תמחור - אופציה אחת להגדלת תזרים מזומנים היא להציע הנחות ללקוחות שלך אם הם משלמים מוקדם. פרקטיקה זו עשויה להשפיע על הרווח השולי שלך, זה עשוי לעזור לניהול תזרים המזומנים שלך על ידי תמריצים ללקוחות לבצע תשלומים מוקדם יותר .החברה שלך יכולה גם לנצל את זה עם ספקים ואחרים שלהם אתה חייב, אבל כדאי להיות זהיר כי התשלומים המוקדמים של חובות שלך עלולים להשאיר אותך עם גרעון בתזרים מזומנים.

קבלת שליטה על תזרים המזומנים שלך כדאי לשאול את עצמךאת שתי השאלות הבאות כדי לקבל תחושה האם תזרים המזומנים של העסק שלך נמצא תחת שליטה:

1. מהי יתרת המזומנים שלי עכשיו?

2. מה אני מצפה שיתרת המזומנים שלי תהיה שישה חודשים מהיום?

"אם אתה לא יכול לענות על שתי השאלות הללו, אז חגור את עצמך לנסיעה פרועה. אתה נמצא בנסיעה ברכבת הרים ובנסיעה במורד. אין לך תזרים המזומנים  תחת שליטה."

מחפש תוכנת ניהול תזרים מזומנים לעסק שלך?

מימד מחשבים פתחה למענך תוכנה שעונה על כל מה שאתה צריך.

לאתר מימד מחשבים לחץ כאן


אודות מחבר המאמר

רפאל כהן, רו"ח במקצועו, בעל חברת מימד מחשבים (1987) בע"מ. חברת מימד מפתחת תוכנה עיסקית מאז הווסדה, ומאז ועד היום הקו המאפיין את כל התוכנות שפותחו על ידה, כולל סדרת התוכנות M-boss בסביבת חלונות הנו שילוב בין תוכנות מדף לבין התאמה אישית לצורכי הלקוח.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.