אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הנחת דשא סינטטי בחצר

הגעתם סוף סוף אל בית החלומות עליו פינטזתם במשך שנים? יש לכם בית חדש עם גינה? במידה וכן, קבלו את איחולינו הלבביים. הגיע הזמן להשקיע בגינה שתמיד רציתם. פן אם מדובר בשטח מיוחד עבור ילדי הבית כדי לשחק בו, או מקום מרבץ והתרוצצות חופשית לכלב או סתם מפלט נעים ומפנק מתלאות היום – הגינה היא חלק משמעותי ואהוב ברחבי הבית, חלל עצום בעל פוטנציאל רב להגשים כמה ממשאלות לבכם הכמוסות.

דשא סינטטי הוא הפיתרון המושלם לחצר, הוא קל נוח ונעים לשימוש, כדאי מאוד לשים אותו בכל חצר שאפשר.

למה לי דשא סינתטי?

רוצים להעניק לגינה שלכם מראה ירוק, מלבב, רענן ומקסים? הפיתרון המושלם עבורכם הוא ריצוף הגינה בדשא סינטטי. הדשא הזה ידידותי לסביבה ועוזר לנו לשמור על כדור הארץ נקי יותר ומזוהם פחות. בניגוד לדשא טבעי אשר מצריך עבודות טיפוח רבות לאורך זמן, הרי שבדשא סינתטי אין צורך לכסח את הדשא (חיסכון בחשמל), לוכלו לחסוף אלפי שקלים על חשבון מים מכיוון שדשא סינתטי אינו מצריך שימוש במים לצורך השקייה. הדשא אסתטי ביותר ויפה לעין, הוא רך וכיפי למגע, נראה מלבב תמיד, מותאם היטב לאקלים הישראלי, לא מצריך טיפול או דישון כימיים, דורש מעט עבודות ניקוי, אין לו הצטברות בוץ, אינו מצריך טיפול מסור ומתמיד – אם קניתם דשא סינתטי, קניתם לעצמכם הרבה חופש ונחת ובאותה עת חסכתם לעצמכם כסף רב.

עוד יתרון לדשא הסינטתי שהוא לא מצריך לעשות הדברה, מזיקים לא חיים עליו כמו על דשא רגיל, ואם כן נוכל לשכב עליו בלי חשש בכלל ולהנות מהמגע הנעים והמעקצץ שלו.

הנחת הדשא הסינתטי בביתכם:

להלן מספר הוראות חשובות ובסיסיות וכן ושלבים שיש לבצע כאשר תרצו להתקין  דשא סינטטי בחצר הבית:

1. ראשית, אם קיימת צמחייה מסוגים שונים על האדמה או על הדשא הטבעי בחצר – יש לרסס את השטח בחומרים כימיקליים המשמידים את הצמחייה. לאחר הריסוס יש להמתין בין שבוע ועד עשרה ימים, על מנת שהחומר יחלחל באדמה וישיג את האפקט הרצוי.

2.    חשוב מאוד להוריד שכבת אדמה דקה בגובה 5-10 ס"מ מתחת לגובה הדשא שתרצו לשתול ולהניח. מובן שפרוצדורה זו כרוכה בחישוב נכון ומדוייק על פי גובה הדשא שרכשתם. ככל שהדשא גבוה יותר, כך שכבת האדמה שאתם רוצים להוריד תהיה גבוהה אף היא בהתאם.

3. לאחר שהורדתם את האדמה והידקתם אותה ככל האפשר, יש לשטוח על פניה שכבת מצע בלעדית לפריסת הדשא הסינתטי. חשוב מאוד גם להשאיר על האדמה שיפוע קטן כלפי חוץ מכיוון הבית על מנת שהמים יוכלו להתנקז. יש להדק שכבה זו היטב.

4. על המצע המונח כרגע נפרוס יריעה שחורה נוספת מבד הנקרא פלריג. יש לקבע באדמה את הבד. שימוש בכלונסאות או יתדות נחשב שימושי ביותר לשלב זה.

5. הגיע הזמן להניח את מצע הדשא הסינטטי שהוכן מבעוד מועד. כל הסיבים של הדשא חייבים לפנות לאותו הכיוון בדיוק. במידה ואתם משתמשים במספר פרוסות דשא מלאכותי יש לוודא כי אתם חותכים את השוליים שלהם באופן מדויק על מנת ליצור אפקט אחיד בין כל התפרים השונים שבין הפרוסות.

6. כעת יש להרים את הקצוות של פרוסות הדשא ולהדביקם על המשטחים מתחת. יש לוודא כי כל החיבורים הדרושים נמצאים במקומם. חשוב לציין, כי הדבק מתייבש במהירות ולאחר מכן יהיה לא פשוט לתקן את הטעויות.

7. יש לחבר את התפרים שבין הפרוסות יש להדביק ולחבר את התפרים בדיוק רב.

8. לאחר מכן נסיר את התפרים, כך שרק פרוסות הדשא יישארו צמודות האחת לשנייה ותיראנה רציפות ובעלות משטח אחיד.

9. לאחר שהכל מודבק ומיובש יש לעבור ביסודיות על הדשא על מנת להשטיחאותו ולהעניק לו מראה מסודר. מטאטא כביש או מטאטא מכני יעשו את העבודה הזו כהלכה.

10. מומלץ לבסוף לבצע הברשה כללית של הדשא הסינטטי.

 


אודות מחבר המאמר

דשא סינטטי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.