אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דשא סינטטי - ירוק מתמיד

כמה זמן אתם כבר גרים בבית שלכם? חמש שנים? אולי עשר? בוודאי חשבתם לעצמכם לא אחת מה אפשר לעשות כדי לשנות מעט את האווירה בבית, להוסיף לעיצוב ולהשיג מראה אחר בסביבתו. לא מצאתם שום דבר שיתאים להגדרות הללו? לנו יש רעיון נפלא בשבילכם: דשא סינטטי. נסו ותראו כמה כדאי שיהיה לכם דשא סינטטי בבית.

דשא סינטטי הוא ירוק תמידי

יש לכם גינה פרטית, אתם משקיעים בה ומטפחים אותה לכ הזמן אבל יש רק בעיה אחת – עונות וימים מסוימים הופכים אותה לתערובת של צהוב, חום וירוק, לא בדיוק הצבעים שבהם דמיינתם את הדשא שלכם. אם תניחו בגינה דשא סינטטי, תקבלו משטחים ירוקים לתמיד, ללא קשר לטמפרטורות ומזג האוויר בחוץ. כי דשא סינטטי לא מושפע מאלו כלל.

דשא סינטטי הוא השקעה חד פעמית

כשאתם שותלים בגינה דשא אורגני אתם מוספים לכך מראש, בלי לנקוף אצבע, עבודות והוצאות רבות: הצבת מערכת השקיה, פעולות ההשקיה עצמן והמים המתבזבזים, ניקוש עשבים, כיסוח, שמירה על הדשא בגבולות שלו. בא לכם לחסוך את כל זה? דשא סינטטי מבטיח לכם משטח איכותי וירוק שלא תצטרכו לעשות איתו דבר. דשא סינטטי דורש שני דברים בלבד: להניח וליהנות.

דשא סינטטי זה חיסכון אדיר במים

נגענו בזה מעט בפסקה הקודמת, אך בארץ יבשה כמו שלנו זה נושא חשוב מאוד שראוי להתעכבות נוספת: דשא סינטטי מביא לחיסכון במים. בכל יום של השקיה אנחנו מבזבזים בין 300 ל-600 ליטרים של מים, תלוי בגודל הגינה. זוהי כמות עצומה של מים. דשא סינטטי לא צורך מים כלל וזו הגדולה שלו. ואל תשכחו כי מעבר לחיסכון במים, דשא סינטטי גם מעניק לכם חיסכון עצום בכסף. כל טיפת מים שיוצאת מהברזים בבית עולה לנו, ו-600 ליטרים של מים זה המון כסף.

דשא סינטטי נגד אלרגיות ולטובת חיות המחמד

באופן טבעי, דשא אורגני מושך אליו חיות – טפילים, תולעים וכדומה. זהו מרבץ נוח לאותם יצורים והם מנצלים אותו היטב כדי לטפס על חיות המחמד שלנו ואפילו עלינו, כשאנחנו מתרוצצים על הדשא. דשא סינטטי דוחה את אותן חיות מזיקות, פשוט משום שהוא אינו 'חי' באמת ולא כולל את אותם חומרים החיוניים להם – דשא סינטטי עשוי חומרים פלסטיים. העובדה שדשא רגיל משמש כר נוח לפעילות אורגנית, מביאה אלינו מכה נוספת: אלרגיות. אנשים רבים מפתחים במהלך חייהם אלרגיה למדשאות אורגניות ופשוט לא יכולים להימצא בסביבתן לזמן ממושך. אבל גם להם מגיע משטח ירוק ויפה. להם יש את דשא סינטטי.

עוד יתרון לדשא הסינטתי שהוא לא מצריך לעשות הדברה, מזיקים לא חיים עליו כמו על דשא רגיל, ואם כן נוכל לשכב עליו בלי חשש בכלל ולהנות מהמגע הנעים והמעקצץ שלו.

דשא סינטטי משתלב יפה בכל גינה

אם הגינה שלכם מורכבת לא רק ממרבדי דשא אלא גם מעצים, פרחים וכדומה – אל תחששו. דשא סינטטי משתלב יפה עם כל אלו ואפילו טוב יותר עבורם. דשא סינטטי לא נוטה להתפשט ולהשתלט, כמו הדשא האורגני. זהו דשא מחונך.

מה עם קצת דשא סינטטי בבית?

כן, אנחנו מתכוונים לתוכו של הבית, בין כתליו. אם אתם רוצים להיות מעט לא שגרתיים ולהפיח בבית רוח חיים חדשה, מומלץ להדביק במקומות שונים בו פיסות מעוצבות של דשא סינטטי. זה ייראה נפלא תמיד, משום שיריעות דשא סינטטי יתאימו בכל מקום.


אודות מחבר המאמר

דשט סינטטי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.