אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדק בית - ליקויים

אם את הבדיקה הזו לא עשיתם במהלך בדק בית, כלום לא שווה כמעט. אם אתם לא מבינים בשביל מה צריך בדיקת בית נרחבת, זו בדיוק התשובה: איתור ליקויי בניה. כמעט בכל דירה בישראל, חדשה וישנה, יימצאו ליקויים שאפילו לא חשבתם עליהם. לפני שאתם נכנסים לדירה זכו, כדאי שתזמינו מומחה, שיעבור על כל חלקיה לפרוטרוט.

מה זאת אומרת ליקויי בניה?

ישנם ליקויים רבים, נפוצים מאוד, בכל הקשור לנכסי נדל"ן, במיוחד כאלו שמיועדים למגורים. הנה כמה מהשכיחים ביותר: •    מרצפות שקועות או שבורות•    שיפועי ריצוף•    חללים ריקים מתחת לרצפה•    קירות עקומים•    חורים בצנרת•    פסולת בניה בגינהכל אלו – ועוד רבים אחרים – מוגדרים כליקויי בניה. הייתם רוצים לגור בדירה שכוללת את הבעיות הללו? כנראה שלא. אז אתם צריכים מישהו שיבדוק לכם אותה.

ליקויי בניה בודקים במהלך בדק בית

מחפשים אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, שכבר בדקו ואיתרו ליקויים בעשרות בתים? בחרו בחברה ברמה גבוהה. כל חברת בדק בית מעסיקה מהנדסי בניין שיכולים לאתר כל ליקוי בניה בנכס, להעריך את עלות התיקונים ואף כמה זמן יימשכו.

מתי כדאי להזמין בדק בית?

אם החלטתם לבצע בדיקת בית מקיפה, מומלץ לעשות זאת עוד לפני חתימת החוזה. אם תעשו זאת לאחר שהחוזה נחתם, העלויות של כל תיקון יהיו עליכם- כי למעשה אישרתם בחתימתכם כי אתם מסכימים לקבל את הדירה כפי שהיא. אם אין לכם הזדמנות לבצע את הבדיקה לפני מסירת הדירה, עשו אותה במעמד החתימה.

רכב אתם בודקים- דירה לא?

אכן, אפשר לומר שנוצר כאן מצב קצת מוזר: רובנו מתעקשים לקחת לבדיקה כל רכב שאנחנו רוצים לקנות, אפילו אם הוא חדש. ודירה? מדובר בקנייה יקרה הרבה יותר, אז למה שלא ניתן גם כאן למומחים לבצע את תפקידם ולצ'פר את הנכס החדש באותו בדק בית חשוב?

הסכם בעל פה לא נחשב. רק בדק בית

רבים וטובים החליטו להקשיב להבטחות שנתנו בעלי הדירה, ללא חתימה בחוזה מסודר. אחר כך, הם נאלצו לשאת בעלויות בעצמם. אל תתנו לזה לקרות גם לכם: לפני החתימה, בצעו בדיקת בית מקיפה ורק לאחריה גשו לחתום על החוזה. כך תהיו בטוחים שהכל בסדר.

אפשר לקבל בדק בית מושלם בעזרת שאר השירותים

חברות בדק בית מציעות הרבה יותר מבדיקה של ליקויי בניה: בדיקת רטיבות, בדיקות הנדסיות, שמאות מקרקעין, אומדן כספי של הליקויים בדירה ואף ביצוע שיפוצים בחברות מסוימות. בשורה התחתונה- חברה שמעניקה בדיקת בית מקצועית היא בדיוק מה שאתם צריכים כדי לדעת הכול על הדירה שלכם.

רוצים לחסוך כסף לכם ולקבלן? אתרו ליקויי בניה מראש

כשמדובר בבית חדש, פרויקט שנבנה בימים אלו, דעו כי אתם יכולים להזמין מומחים כבר במהלך הבניה עצמה. כך, אם אכן ישנם ליקויים – ביסודות או בשלד לדוגמא – ניתן לתקנם יחסית בקלות ולהבטיח כי לא יהיה צורך בפעולות מסובכות ויקרות כשהבית כבר שלם. בדק בית במקרה הזה הוא אולי החיוני ביותר.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.