אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק

ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי, אימון עסקי, פיתוח עסקי... זה לא נגמר. איך אפשר בכלל להבדיל בין כולם ויותר מזה – איך תדעו מה מתאים לעסק שלכם? אז ראשית, כמה שיותר עצות זה יותר טוב ואף פעם לא יזיק. אבל אפשר להגיד, באופן כללי, כי הייעוץ הארגוני הוא השירות שמבצע את כל הפעולות הללו ביחד, ועוד קצת.

ייעוץ ארגוני: כדי לעשות הכל בצורה מסודרת

גם אם אתם רק עובדים בחברה גדולה – ועל אחת כמה וכמה אם אתם נמצאים בראשה – אתם בוודאי יודעים איזה בלאגן ובעיות יש בכל ארגון כזה. קל מאוד לאבד את הסדר והארגון בחברה כזו וצריך שמישהו יעשה בה סדר. במקרים רבים לראשי החברה אין את הזמן או היכולת לעשות זאת בעצמם. לכן הם זקוקים לייעוץ ארגוני.

בראש ובראשונה: ייעוץ ארגוני מייעל אתכם

אפשר להגיד שזו המטרה העיקרית של ייעוץ ארגוני. היועץ הארגוני יעבור בכל אגפי ומחלקות החברה ויבין היכן יש בזבוזים מיותרים או חוסר אפקטיביות. לאחר שיאתר את ה'מפגעים' הללו, היועץ יישב עם ראשי החברה ויחפש דרכים למצוא להם פיתרון מוצלח, כזה שלא רק יעלים את המצב אלא יהפוך את העניין להצלחה.

ייעוץ ארגוני לא מביא תמיד לפיטורים

אנשים רבים מסרבים לשתף פעולה עם יועצים ארגוניים ורואים בהם אויבים, משום שפיתחו לגביהם דעה שלילית מראש. יש טענה לפיה יועץ ארגוני יביא תמיד לפיטורים בחברה. נכון שהתייעלות בחברה מתקשרת פעמים רבות עם פיטורים ברמה כזו או אחרת, אך האמינו לנו – גם היועץ ינסה למצוא כל דרך אפשרית כדי שזה לא יקרה. בעזרתכם זה יהיה קל יותר.

ייעוץ ארגוני לשיפור היחסים

יחסים רבים מתקיימים בחברה, גדולה כקטנה: בין העובדים למעביד, בין העובדים לבין עצמם ובין המעביד לשאר חברי ההנהלה. היחסים הללו חייבים להיות תקינים כדי שהארגון יפעל כמו שצריך. אף אחד לא מצפה לאהבה גדולה בין כל האנשים בארגון אך יריבות, אפילו הקטנה ביותר, יכולה להביא להרס. ייעוץ אסטרטגי לארגון יעזור לכם למנוע זאת.

לכל ארגון ניתן ייעוץ ארגוני אחר

ולכן, הוא נוגע בתחומים רבים. לכל חברה ועסק דרכי התנהלות שונות, אנשים שונים והרגלים מיוחדים. היועץ הארגוני לוקח את כל אלו בחשבון, משום שכל אחד מהם משפיע בדרך כזו או אחרת על הפעילות של החברה.

ייעוץ ארגוני לעובדים, להנהלה ולשניהם

לאחר ההיכרות של היועץ עם הארגון, הוא יחליט מי זקוק יותר מכל לשירותי ייעוץ ארגוני. יכול להיות שכל העניין יסתכם בהכשרה של עובדי אגף מסוים, עבודה מול ראשי הארגון בלבד או פעולות שיהיו רלוונטיות לכל גורם בחברה. הכל תלוי במצבה וביעילות שלה.

האם אני צריך ייעוץ ארגוני?

בגדול – כן. כל אחד זקוק לייעוץ כזה. אבל אם אתם מרגישים שהעסק תקוע, שהעובדים לא מציגים תפוקה משביעת רצון או אפילו שהאווירה במקום היא לא האווירה שהייתם רוצים לראות בו, ייעוץ ארגוני הוא בגדר חובה. לטובת העסק ולטובתכם.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.