אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנהיגות - בודהיזם - הנאה - גם להנות צריך לדעת!

מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם להנות צריך לדעת!

כפי שהתבאר, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך יש כאלו שאינם יודעים את הכל, ובכל זאת הם מנסים להורות את הדרך לאנשים אחרים ולהנהיג אנשים אחרים, כל זמן שהם עצמם עדיין לא הובילו את עצמם אל השלמות האישית של עצמם.

וכפי שהתבאר, מי שאין לו תשובות לכל השאלות, ומי שמפחד שאם יגלו שאין לו תשובות לכל השאלות, אז יפסיקו להאמין בו ולהעריץ אותו, הוא מנסה לקדם ולמכור לעצמו ולסביבתו, את המחשבה שלא לכל השאלות יש תשובות. כדי להרגיש טוב עם עצמו, שהוא מנהיג אחרים למרות שהוא לא באמת ראוי להנהיג וכולי.

וכך הוא הדבר לגבי עניין ההנאה. כי המציאות היא טובה. וגן עדן זה כאן. ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו משהו טוב שאפשר להנות ממנו. ומי שבאמת מבין את המציאות, הוא מתחבר לכל דבר ודבר שיש במציאות, ונהנה מכל דבר.

ולא כל אחד זוכה לראות את הטוב שיש בכל דבר, ולא כל אחד חייב לראות ולהבין את הטוב שיש בכל דבר. אבל, מי שרוצה להנהיג אחרים, הוא כן חייב להגיע אל השלמות האישית של עצמו. ולהגיע אל השלמות, פירושו כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות.

כי האדם הוא חלק מהמציאות. וכדי להבין את הדבר, צריך לראות את התמונה המלאה שבתוכה הוא נמצא. וכדי שהאדם יבין את עצמו בשלמות, לשם כך הוא צריך להבין את כל המציאות בשלמות. ומי שמבין את המציאות בשלמות, הוא מגלה את הטוב שיש בכל דבר. והוא יודע להנות מכל דבר.

כי בכל דבר ודבר, יש את ההנאה של השלמות. כי כל דבר בעולם, יש בו שלמות. ומי שרואה את השלמות שיש בכל דבר, הוא יודע להנות מכל דבר. ומי שרוצה להנהיג אחרים, הוא חייב קודם לכן להבין את עצמו ואת המציאות בשלמות, ורק לאחר מכן הוא באמת יכול להוביל גם אחרים אל האושר.

כי האושר הוא כאשר האדם יודע לראות את הטוב שיש בכל דבר. ומי שלא יודע להבין ולראות את הטוב שיש בכל דבר, הוא לא יכול להראות את הטוב שיש בכל דבר גם לאחרים. מחמת שהוא עצמו עוד לא רואה את הטוב הזה.

וכאשר המנהיג לא יודע איך להנות מכל דבר, אז הוא ממציא את המחשבה שאומרת שלא בכל דבר יש טוב, ושעל האדם לסגף את עצמו, ושהאדם לא יכול להרשות לעצמו לאהוב את העולם ולהקשר רגשית לדברים. כי ההנאה של האדם מהעולם, תיצור עבורו סבל.

ולמרות שבאמת ההנאה של האדם מהעולם עלולה ליצור אצלו סבל, הרי שגם להנות צריך לדעת. ומי שיודע להנות באמת מכל דבר, הוא זה שיכול להרשות לעצמו להקשר רגשית לדברים וכיו"ב. והוא יכול להראות לכל אחד את הדרך, איך אפשר להנות מכל דבר, ולהקשר רגשית וכיו"ב, ועדיין להיות מאושר וחופשי.

ומי שלא יודע את הטוב שיש בכל דבר, אז הוא מקדם רעיונות שמסבירים שלא טוב להנות, ושהנאה זה רע, ושהאדם צריך לא להנות, ושהאדם צריך להתגבר על הרצון שלו להנות וכיו"ב. והכל נובע משום שהמנהיג לא יודע כיצד כן אפשר להנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר.

ומי שאוהב את המציאות בשלמות, הוא אוהב את עצמו בשלמות, ואת כל מה שיש במציאות בשלמות. והוא יכול להראות לאדם את הדרך, איך כן אפשר להנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר בלי להסתבך בצורה כלשהי עם תלות רגשית כלשהי וכיו"ב.

ונסכם: גם להנות צריך לדעת. ולא כל אחד יודע להנות. ומי שמתנגד להנאות, זה רק משום שהוא לא יודע להפיק הנאה מחייו. כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו טוב ושלמות. ומי שיודע ומבין את השלמות שיש בכל דבר, הוא זה שיודע להנות מכל דבר.

ועל האדם לנסות כן להנות מכל דבר, על ידי זה שהאדם מסתכל על הטוב שיש בכל דבר, עד שהאדם מגלה את השלמות של המציאות, שיש בכל דבר, וזוכה לאושר אמיתי ולהנאה אמיתית.

ראה גם:

* דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?.

* שלמות - אם היא נמצאת בכל דבר, אז מדוע מחפשים אותה?.

* בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?.

* להנות - כיצד להנות מכל דבר?.

* הנאה משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך?.

* הנאה - איך להנות יותר? איך להפיק יותר הנאה מהחיים?.

* מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה!.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על פסיכולוגיה, שאלות למחשבה, תלות רגשית, יעוץ ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם להנות צריך לדעת!

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.