אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איזון - למה יש כאלו שלא אוהבים איזון? ואיך להגיע לאיזון?

איזון - למה יש כאלו שלא אוהבים איזון? ואיך להגיע לאיזון?

אם נתבונן בעניין נראה, כי יש בני אדם שהם מטבעם לא אוהבים להיות באיזון. ולמרות שלאיזון יש תועלות רבות, הרי שעדיין ישנם בני אדם, שמסיבות שונות מעדיפים את חוסר האיזון על פני האיזון. וכל אדם ואדם, אוהב לפעמים לעשות דברים בצורה לא מאוזנת. והשאלה היא, ממנה נובעת הנטייה של האדם לחוסר איזון? וכיצד להגיע לאיזון?

וכפי שהתבאר, האדם אוהב להרגיש טוב. ואחד מהדברים שנצרכים כדי להרגיש טוב, זה שהאדם ירגיש שהוא חופשי. והרעיון של הצורך באיזון, למרות שהוא חיובי ויעיל, הרי שהוא סוג של שלילת החופש של האדם. כי האיזון פירושו שהאדם צריך להיות בתוך מסגרת כלשהי, שבה כל הכוחות השונים מקבלים את היחס הראוי להם במידה הנכונה.

וע"פ ההגיון, הרי שהדבר הוא טוב מאוד, כאשר כל הכוחות השונים מקבלים כל אחד את מה שראוי לו. אבל האדם שמבין שטוב לו להיות באיזון, אז למרות שהוא מבין שאיזון זה טוב, הרי שמהצד השני הוא מרגיש סוג של כלא ושל חסר חופש, בכך שהוא צריך להיות באיזון.

ולכן ישנה לדוגמא את תופעת ההשמנה. שכל מהותה, היא אכילה לא בריאה ולא מאוזנת. כי מצד ההגיון על האדם לחיות בצורה מאוזנת ולאכול בצורה מאוזנת. לטובת עצמו ובריאותו. אבל לאדם יש גם צרכים רגשיים. ואחד מהצרכים הרגשיים של האדם, זה להרגיש שהוא חופשי. ולכן האדם אוכל לפעמים בצורה לא מאוזנת, כדי להרגיש חופשי, ושהוא לא כפוף לגבול כלשהו. ואז על ידי זה נוצרת השמנה וכיו"ב.

ושורש העניין שהאדם רוצה להרגיש חופשי, הוא בכך שהחופש האמיתי נובע מכך שיש לאדם את האפשרות החופשית להבין את המציאות. כי מי שהוא מבין את המציאות באמת, הוא מרגיש טוב באמת, והוא חופשי באמת. אבל לא כל אחד מרגיש שהוא מבין את המציאות. והאדם רוצה להרגיש חופשי, מתוך ביטוי לרצון הפנימי של האדם, לקבל את החופש להבין את המציאות.

וכאשר האדם רוצה להרגיש חופשי, על ידי זה יש אנשים שנוטים לעשות דברים בצורה לא מאוזנת. וכל התנהגות לא ראויה של האדם, כגון לדוגמא כעס, לחץ, או כל שטות אחרת, שהאדם יודע שזו שטות, ובכל זאת האדם רץ אחרי השטות הזאת, הרי שהכל שורשו בכך שהאדם רוצה להרגיש חופשי. ולכן האדם עושה את מה שהוא לא צריך לעשות, כדי להרגיש חופשי.

ומכל הנ"ל ניתן להבין, שכדי שהאדם יגיע לאיזון אמיתי חיצוני, לשם כך עליו להגיע לאיזון אמיתי פנימי. ואיזון אמיתי פנימי, פירושו שהאדם מרגיש טוב באמת, ושהאדם מרגיש בתוך תוכו ישוב הדעת אמיתי ורוגע אמיתי. כי כל זמן שהאדם עדיין מרגיש שמשהו נכפה עליו, הרי שהוא תמיד ינסה בתוך תוכו להרגיש חופשי, וינסה לברוח מלהיות באיזון הגיוני.

אבל כאשר האדם מוצא ורואה את הטוב שיש בכל דבר, על ידי זה האדם מרגיש חופש אמיתי, ואז האדם יכול להרשות לעצמו להיות מאוזן באמת, בלי צורך להוכיח לעצמו שהוא חופשי. ואיזון פנימי, מוביל לאיזון התנהגותי.

ראה גם:

* איזון. מה טוב בחוסר איזון? ומהו איזון טוב באמת?.

* איזון / חוסר איזון - מה טוב יותר? ומהו איזון אמיתי?.

* קיצוניות / פשרנות / איזון - מהי קיצוניות מאוזנת? ואיך להגיע אליה?.

* מחשבות אובססיביות וטורדניות. מה לעשות?.

* חופש - חופש אמיתי מהו? איך להגיע לחופש אמיתי?.

* חופש. מהו חופש אמיתי ואיך להגיע אליו?.

* הומור / בידור / צחוק / בדיחות / שטויות - מהי מהותם? מה כיף בהם?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על התנהגות, אובססיביות, חסר, אהבה ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר איזון - למה יש כאלו שלא אוהבים איזון? ואיך להגיע לאיזון?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.