אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עושים לך שוק: חברות סחר- לדעת לייצר שוק

יצואנים רבים מתלבטים בשאלה כיצד ואייך לפתח שווקים חדשים עבור מוצריהם. אחד האפיקים היעילים והממוקדים הוא השימוש בשרותיהן של חברות סחר.

תחת ההגדרה  - חברות סחר - כלולים מספר סוגים של חברות הפעילות בשווקים הבינלאומיים והתמחותן ברכש ובשיווק. בד"כ הן אינן פונות לייצור ויתרונן היחסי הוא בהיכרות ובנגישות לשוק. השימוש בחברות סחר נפוץ מאוד ביפן שם נעשית הבחנה ברורה בין חברות המתמחות בייצור לאלו המתמחות בסחר ובשיווק.

חברות סחר אינן יודעות לייצר מוצרים, הן יודעות לייצר שוק. מיומנותן מתמקדת באיתור ובחדירה לשווקים חדשים והן תסייענה ליצואן הקטן והמתחיל ולמנהל השיווק בתאגיד גדול ומנוסה בניצול יעיל יותר של משאבי השיווק.

ישנן חברות סחר בעלות התמחות ענפית כמו למשל התמחות בחטיפי מזון, מוצרים לתעשיית האופטיקה וכו' וישנם חברות סחר בעלות התמחות גיאוגרפית. ראוי להזכיר גם את משרדי קניות של גופים בינלאומיים גדולים שהתמחותם בביצוע רכש עבור גוף מסוים.

ההתקשרות עם חברת סחר היא מיקור חוץ out sourcing של תהליך השיווק או חלקים ממנו. מטבע הדברים יש להתקשרות מעין זו יתרונות וחסרונות ועל כל יצואן, או יצואן פוטנציאלי, לבחון את ההתאמה של חברת הסחר לצרכיו ולצורכי לקוחותיו.

להלן רשימת פרמטרים חשובים לבחינה בעת התקשרות עם חברת סחר:

 

מדוע כדאי לעבוד עם חברת סחר

 מדוע לא כדאי לעבוד עם חברת סחר

 

חשוב לזכור! כאשר חברת סחר מפתחת עבורך שוק היא אינה מצפה לרווח מהיר וקל, למרות יתרונותיה היחסיים. כדי לעלות על דרך המלך עם חברת הסחר שלך, עליך להיות מוכן להתקשר לאורך זמן. יהיה עליך להיות שותף לתהליך פיתוח השוק, בעיקר מההיבט המקצועי ולעזור לחברת הסחר להצליח. יהיה עליך לוודא כי לחברת הסחר עמה אתה עומד להתקשר, יש אכן יתרונות באזור הגיאוגרפי או בתחום המקצועי שלך, ושיתרונות החברה עבורך עולים על חסרונותיה.

כדי למנוע אי נעימות תאמו ציפיות מראש, בדוק שיתרונות החברה עבורך עולים על חסרונותיה. רצויי להגדיר תקופת ניסיון או פיילוט מוגבל בהיקפו אשר במידה ויצליחו יהוו את הבסיס להמשך ההתקשרות.

 

התקשרות עם חברת סחר יכולה להוות קפיצת מדרגה עבור יצואנים קטנים או פתרון יעיל וגמיש עבור יצואנים וותיקים. איתור חברה מתאימה, תכנון נכון של ההתקשרות ותאום ציפיות מוקדם מגדילים את הסיכוי למהלך עסקי לתועלתם ההדדית של שני הצדדים. 


אודות מחבר המאמר

שפריר גודל הינו מנכ"ל חברת אגריקווליטי - חברת יעוץ הנותנת שירותים בתחום השיווק, פיתוח עסקי, תכנון אסטרטגיה עסקית ומימון עסקי כאשר ההתמחות היא בתחום עסקי החקלאות. 

לפרטים נוספים 08-6901690

http://shafrirgodel.biz/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.