אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לחץ נפשי - פחד להשתגע - איזון נפשי - מה לעשות?

לחץ נפשי / פחד להשתגע / איזון נפשי - מה לעשות?

לפעמים ישנם מצבים שבהם האדם מרגיש לחץ נפשי מאוד גדול, ממחשבות שונות שמטרידות אותו. עד כדי כך שהאדם נכנס לפחד ולחרדה שאולי הוא הולך להשתגע מרוב הלחץ הנפשי. והשאלה היא, כיצד מתמודדים עם העניין הזה?

וכדי להבין כיצד מתמודדים עם פחד וחרדה מלהשתגע, לשם כך יש להבין את מהותו של השיגעון, ואת הגורם לכך שהאדם ישתגע.

והעניין הוא כי האדם הוא עולם קטן. וכל אדם יש בתוכו את כל הכוחות השונים שיש בעולם. ובתוך כל אדם ואדם, יש את הפוטנציאל של כל הדעות השונות ושל המחשבות השונות שיש בעולם. וכאשר האדם חי ביום יום, אז יש אצלו מחשבות שהן חזקות יותר ומחשבות שהן לא פעילות. והאדם חי את חייו בצורה רגילה, לפי המחשבות שאותן הוא חושב.

ושיגעון של אדם, נגרם משום שיש אצלו התנגשות בין מחשבות שונות. כי כאשר מחשבה אחת של האדם אומרת לו לעשות דבר כלשהו, ומחשבה אחרת אומרת לו לעשות את ההפך, כל הדברים האלו יוצרים אצל האדם לחץ נפשי רב. ואו שהאדם מצליח לאזן את המחשבות שלו ולהירגע, או שהדברים יוצאים משליטה עד כדי שיגעון של ממש.

ומהותו של השיגעון, היא כאשר המחשבות של האדם לא מאוזנות. כי כנ"ל, בתוך כל אדם יש את כל המחשבות שיש בעולם. אלא שהן מאוזנות והאדם מתייחס אליהן כפי מה שראוי להתייחס אליהן. ניקח לדוגמא את אחד מהשיגעונות נפוצים, שנקרא שיגעון גדלות (תסמונת ירושלים / תסמונת נפוליאון), שנדמה לאדם שיש לו כוחות אלוהיים ושהוא המשיח ושהוא צריך לגאול את העולם וכיו"ב.

ואם נתבונן על המחשבה הזאת, נראה כי כל אדם מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה הזאת. ז"א כל אדם מסוגל לדמיין שהוא המשיח וכולי. אלא שאצל כל אדם בריא בנפשו, המחשבה הזאת מאוזנת. ז"א האדם אומנם יכול להכיל את המחשבה הזאת בתוכו, אבל האדם מבין את האמת, שהוא עדיין אפילו לא גאל את עצמו, אז כל שכן שהוא לא יכול לגאול אף אחד אחר וכיו"ב.

והאדם הנורמאלי וההגיוני, הוא נורמאלי, לא משום שאין לו את המחשבות של המשוגע, אלא משום שהמחשבות של המשוגע, לא באות לידי ביטוי אצל האדם הנורמאלי. אבל אצל כל אדם בעולם, יש את הפוטנציאל המחשבתי של כל המחשבות שקיימות.

ונמצא אם כן, כי מהותו של השיגעון, הוא כאשר האדם לא מצליח לאזן את המחשבות שבתוכו. כי המשוגע הנ"ל שיש לו שיגעון גדלות ושהוא חושב שהוא המשיח, הרי שבוודאות שיש לו גם מחשבות אחרות שמסבירות לו שהוא טועה. אבל האדם לא מצליח לאזן את המחשבות האלו, דהיינו האדם לא יודע לתת לכל מחשבה את המשקל הראוי שלה. ועל ידי זה האדם הופך להיות משוגע.

וזה בעצם אומר, כי הדרך של האדם לוודא שהוא לא ישתגע, ובכלל הדרך להוציא כל משוגע מהשיגעון שלו, היא על ידי איזון של המחשבות. כי אם האדם יצליח להתייחס בצורה הנכונה לסך כל המחשבות שלו, ולדעת לתת את המשקל הראוי לכל מחשבה, על ידי זה הוא לא יוכל להשתגע.

ואיך מגיעים לאיזון מחשבתי? תשובה: על ידי האמת. כי האמת היא יציבה. והאמת היא מאוזנת יותר מכל דבר אחר. והדרך הכי טובה להישאר שפוי ולשמור על השפיות, היא על ידי זה שהאדם נצמד אל האמת. כי האמת מאזנת את כל המחשבות.

והמשמעות המעשית של זה היא, שאם האדם מרגיש לחץ נפשי ופחד ולהשתגע, הדרך של האדם לשרוד את המצב הזה, היא על ידי זה שהאדם מאזן את עצמו על ידי מידת האמת. והמשמעות של זה היא, כאשר האדם מרגיש לחץ נפשי כלשהו, עליו לנסות להירגע, ולעזוב את כל הספקות שלו, ולנסות במקום זה לחפש את האמת. כי האמת היא יציבה. ומי שנשען עליה, לא יכול לקרות לו דבר.

והמשמעות של זה היא, שעל האדם להרגיל את עצמו לחפש את האמת בכל דבר. ובעיקר לבדוק שהוא אכן חושב בצורה נכונה ואמיתית. וככל שהאדם מתחבר יותר אל האמת, כך הוא מגיע ליותר רוגע. כי כאשר יש אמת, יש יציבות ויש רוגע. ועל ידי האמת, כל המחשבות של האדם, מקבלות את האיזון ואת היחס הראוי להם על פי האמת. ועל ידי זה, לא רק שהאדם לא משתגע מרוב לחץ, אלא שהוא הופך להיות רגוע וחכם אמיתי.

ראה גם:

* להשתגע. פחד מפני שיגעון. מה הפתרון?.

* טיפשות. חוכמה. כיצד לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה?.

* טיפשות / חוכמה - כיצד לגרום לטיפש להפוך להיות האדם החכם ביותר בעולם?.

* טיפשות - איך להפוך אדם טיפש לאדם חכם?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על על האדם ל ..., לדעת, פילוסופיה, שאלות למחשבה ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר לחץ נפשי / פחד להשתגע / איזון נפשי - מה לעשות?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.