אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?

למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?

לפעמים האדם יושב וחוקר בשכלו באיזה עניין, ומגיע למסקנה כלשהי. ולפעמים נדמה לאדם, שמאחר שהוא השקיע בעניין כ"כ הרבה מחשבה, הרי שכנראה שהמסקנה שלו נכונה, אך לא היא. כי לפעמים השכל טועה. וכמות המאמץ שהושקעה כדי להגיע אל התוצאה, היא לא בהכרח אומרת שהתוצאה טובה או נכונה. והנכונות של התוצאה, היא לא תלויה בכמה מאמץ הושקע כדי להגיע אליה.

כי לא כל מאמץ, מוביל תוצאה הטובה ביותר. כי לפעמים לדוגמא לא צריך בכלל להתאמץ, כי הכל טוב כפי מה שהוא. והאדם מתאמץ ומגיע לתוצאות כלשהן. ונדמה לאדם שבגלל שהוא התאמץ, הרי שהתוצאה שהוא הגיע אליה, כנראה שהיא טובה. למרות שמצד האמת, כל המאמץ כולו היה מיותר. ולא רק שהוא היה מיותר, אלא שהוא גם גרם נזק.

כי כאשר דבר עובד, אז לא צריך לגעת בו כדי לשנות אותו. ולפעמים כאשר הכל כבר טוב, והאדם מנסה להתאמץ לשנות את המציאות למשהו יותר טוב, הרי שהמאמץ הזה, הרס לאדם את ההנאה הפשוטה מהחיים.

כי השלמות האמיתית, היא להנות בלי מאמץ. ולחיות טוב, בלי שום מאמץ, גם לא מאמץ שכלי כלשהו. כי אם צריך להתאמץ, הרי שזה עדיין סוג של מאבק, וזו עדיין לא הרמוניה. והחיים הטובים באמת, הם חיים טובים מתוך שתיקה. שהאדם כ"כ מחובר למציאות, עד שהוא שותק ולא שואל שום שאלה ולא עונה שום תשובה.

והאדם רגיל לסבך את עצמו בסיבוכים מיותרים, משום שלהיות מאושר זה פשוט מידי. כי כדי להיות מאושר, בסך הכל לא צריך לעשות כלום. כי אם האדם יפסיק לשאול שאלות, הרי שגם הוא יהיה מאושר. אבל זה מאוד קשה להיות פשוט. ולכן האדם שואל שאלות, ומסבך את עצמו בכל מיני דברים שנראים לו כדברים חכמים, למרות שבאמת הוא היה יכול להיות מאושר יותר בצורה פשוטה יותר.

ונמצא אם כן, כי מאמץ לא גורר אחריו בהכרח תוצאה טובה יותר. ולפעמים המאמץ הוא מיותר. ולפעמים הוא אפילו עלול לגרום נזק, משום שהוא מקלקל את הצורה הפשוטה שבה הדברים עובדים. וכך גם כאשר האדם מגיע לכל מיני מסקנות שכליות אחרי חקירה ועיון מעמיק, שעל האדם להבין, שזה שהוא התאמץ והגיע לאיזו מסקנה, זה עדיין לא אומר שהיא נכונה.

ואף על פי כן, כאשר האדם מגיע אל האמת עצמה, ואל הפתרון הטוב ביותר, אז הוא יודע שהוא אכן מצא את האמת. משום שהוא חווה את הפשיטות ואת הפשטות של האמת. כי כאשר האדם חוקר וחוקר, בסופו של דבר הוא מגיע לנקודת המוצא, שהיא הפשיטות. ושם הכל פשוט ללא כל מאמץ כלשהו. ואז האדם יודע שהוא מצא את האמת.

ראה גם:

* עבודה - עבודה קשה או עבודה נכונה?.

* הסתבכות עצמית - מדוע טבע האדם לסבך את עצמו בסיבוכים מיותרים?.

* פשיטות / חוכמה - למה קשה להבין דברים פשוטים?.

* פשטות. מדוע הפתרון הפשוט ביותר הוא הטוב ביותר?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על מציאות, חוכמה, שכל, מציאות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.