אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נותנים לאדם אצבע והוא רוצה את כל היד - מהי משמעות העניין?

נותנים לאדם אצבע והוא רוצה את כל היד - מהי משמעות העניין?

ישנם בני אדם, שכאשר נותנים להם אצבע אחת, הם רוצים את כל היד. וכאשר מוותרים גם על דבר קטן, במקום שלא צריך לוותר, הדבר הזה גורם לזה שוויתרו לו לנצל את המצב, ולגרום לנזק נוסף. ולפעמים צריך לדעת להתעקש גם על דברים קטנים. כי דבר קטן גורר דבר גדול וכן הלאה.

והדבר דומה לסכר של מים. שמספיק שיהיה בו חור קטן, כדי שכל הסכר כולו ייפרץ. ועל האדם לדעת להציב גבולות ברורים. ואם צריך להגיב, אז גם אם זה דבר קטן, גם צריכים להגיב. כי ויתור קטן, עלול לגרום צרה יותר גדולה בעתיד.

והמשמעות הרוחנית של העניין הזה היא, שלפעמים האדם מוותר ברמה הרוחנית והאישית לעצמו על דברים קטנים. והדברים הקטנים האלו יוצרים אח"כ טעויות גדולות. כי האמת היא אחת. ולא בטוח שהאדם יודע את האמת, אבל היא אחת. כי האמת היא התיאור של המציאות. וממילא היא אחת. כי בזמן נתון, למציאות יש רק תיאור אחד אמיתי.

והשלמות היא כאשר האדם רואה את הדברים במדויק כפי מה שהם. ולפעמים האדם מוותר לעצמו, והוא לא בודק היטב את צורת החשיבה שלו, אלא הוא מניח שהיא נכונה. והדבר הזה עלול לסבך את האדם בבעיות מאוד גדולות. כי לפעמים שגיאה מחשבתית דקה כחוט השערה, היא יכול ליצור טעות מאוד גדולה. ולפעמים פרט אחד קטן, משנה את כל התמונה.

וכאשר נותנים לטיפשות אצבע, היא רוצה את כל היד. היינו, כאשר האדם מתפשר במקומות שבהם לא צריך להתפשר, אז הדבר הזה גורם לכך שיקרו לו תקלות, גם במקומות שבהם הוא לא היה רוצה להתפשר.

ולפעמים אסור לתת אצבע, כי אחריה יבקשו את כל היד. דהיינו, לפעמים על האדם לדעת לשים לב לפרטים הקטנים, ולא להתפשר על שום דבר, כי טעות אחת מחשבתית קטנה, יכולה לשבש לאדם את כל צורת המחשבה שלו.

ונסכם: ישנם מצבים שבהם טעות מחשבתית אחת קטנה, גוררת אחריה טעויות רבות. ואצבע אחת קטנה, גוררת אחריה את כל היד. כי כשמושכים לאדם את האצבע, אז על ידי זה מושכים את היד שלו, ואת כל גופו. ועל האדם לדעת, שבדברים הפנימיים והחשובים באמת, עליו לנסות להתאים את עצמו לאמת בשלמות, ולא להתפשר על שום דבר. כי לפעמים פשרה וויתור על דבר קטן, גוררים אחריהם ויתורים לא רצויים.

ראה גם:

* להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?.

* להתפשר או להתעקש - מה טוב יותר?.

* איזון / חוסר איזון - מה טוב יותר? ומהו איזון אמיתי?.

* איזון. מה טוב בחוסר איזון? ומהו איזון טוב באמת?.

* קיצוניות / פשרנות / איזון - מהי קיצוניות מאוזנת? ואיך להגיע אליה?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על לגרום, בעיות, חשיבה חיובית, שום דבר ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר נותנים לאדם אצבע והוא רוצה את כל היד - מהי משמעות העניין?

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.