אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניין שקט – מדוע זה כל כך חשוב

הרצון לחיות באיכות חיים גבוהה, בשכונה טובה, עם שירותים קהילתיים משובחים, משותף כמעט לכולם. לא צריך להיות מומחים גדולים בכדי להבין שמלבד התועלות הישירות שמקבלים בסביבת מגורים איכותית, מתלווה גם תועלת שלא תמיד קל לראותה במבט ראשון – בריאות טובה יותר, גם נפשית וגם מבחינה פיזית.

היבט חשוב של סביבת מגורים איכותית, שלא תמיד נותנים עליו את הדעת הוא – סביבה שקטה. במיוחד בימינו, כאשר כולם מוקפים ברעשים מסוגים שונים בעבודה, בכביש, במקומות הבילוי, ולמעשה כמעט בכל מקום ברחב הציבורי, חשוב כל כך לדאוג לבניין שקט.

עבור מי שהבחין בהיווצרות רעשים מטרידים וממושכים בסביבת מקום מגוריו, יש חשיבות לנקיטת כמה צעדים שיקטינו את מטרדי הרעש. אחד מהם הוא מדידה מקצועית של מצב בבניין מבחינת אקוסטיקה. לאחר הבדיקה ניתן לנקוט כמה צעדים חשובים כגון:

מונעים נזקים

חשוב להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים – התקנה של בידוד אקוסטי ונקיטת כל האמצעים האחרים להפחתת מפגעי רעש, אינם עניין של מותרות בלבד. הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם כתוצאה ישירה מחשיפה לרעשים מזיקים, ממושכים ומטרידים, רבים מאוד ולעיתים אינם הפיכים.

עוד חשוב לומר שלא תמיד מרגישים את הנזקים בטווח הקצר. המשמעות של הופעת נזקים ארוכי טווח, ללא התייחסות מוקדמת, עלולה להביא לפגיעה באיכות החיים העתידית, בצורה שאין לה תקנה.

כדי להבין על מה בדיוק מדובר, ומהי ההשפעה של חיים בבניין מגורים רועש, נתאר כמה מן ההשפעות הנפוצות, המוכרות למדע הרפואה:


אודות מחבר המאמר

.....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.