אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יונדאי i10 החדשה – כל הסיבות להצלחה

אם יש יצרנית רכב אשר הדגמים שלה אהובים במיוחד על הנהג הישראלי, תהיה זו בוודאי יונדאי. יונדאי מוטור, יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם, אחראית לכמה מהדגמים הבולטים על כבישי ישראל בשנים האחרונות, ובכלל זה יונדאי גטס, יונדאי i20 ויונדאי i30. בשנים האחרונות, נוסף שחקן מרכזי אחד לתמונה, והוא יונדאי i10, כשהדור השני והנוכחי שלו זוכה לתשומת לב חיובית במיוחד.

על יונדאי i10

הדור הראשון של יונדאי i10 יצא בשנת 2007, וזכה להצלחה נאה במיוחד בשווקים שונים ברחבי העולם. רכב המיני הזה שילב בין נוחות מקסימלית בנהיגה, עיצוב מרשים ובטיחות מהשורה הראשונה. לכן, כשהכריזה יונדאי על יציאת הדור השני של ה-i10, בשלהי 2013, הציפיות היו גבוהות. בנקודת הזמן הנוכחית, דומה כי הרכב בהחלט עומד בציפיות, והרבה מעבר לכך.

זה מתחיל מהעיצוב החיצוני של הרכב, שמצליח להתעלות על הדגם הקודם ביותר ממובן אחד. מימדי הרכב גדלו כולל, למעט פרמטר אחד, והוא הגובה. המראה הכללי המתקבל הוא הרבה יותר בולט, דינמי וצעיר, וכזה העומד בקנה אחד עם הדרישות של רבים מהנהגים הישראלים. העיצוב כאן הוא מוקפד, וניכר שגם לרכיבים ה"קטנים", דוגמת החלונות או הגלגלים, ניתנה תשומת לב רבה.

פנים הרכב

בנקודה הזו, נדרש להיכנס קצת יותר לעובי הקורה (או הרכב). ראשית, ניתן לשים לב שהמרווח הפנימי גדול בהחלט, ולמרות שמדובר ברכב מיני הישיבה בו היא נוחה. לנוסעי הרכב, ובעיקר לנהג, תאים רבים לאיחסון, אשר תורמים מן הסתם עבורו. האיבזור הפנימי ראוי לאזכור גם כן, וניכר שהוא מגלם בתוכו גם כן את חזית הטכנולוגיה: בין השאר, מדובר כאן על מחשב דרך או מערכת שמע מתקדמת.

ביצועי הרכב

עם כל הכבוד לעיצוב ולגימור הפנימי, את עיקר ההתייחסות ברכישת רכב צריכות לקבל היכולות שלו על הכביש. כדי לבחון זאת, חשוב להתייחס לכל אחד משלוש הדגמים המוצעים כיום של ה-i10, כל אחד מהם כולל מאפיינים שונים בתכלית. הדגם הראשון מבוסס על מנוע בנזין 1.0 ליטר (998 סמ''ק), אשר משוייך לתיבת הילוכים ידנית. השילוב שבין המנוע לתיבת ההילוכים מספק ביצועים נאים בהחלט, ובכלל זה תאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש בתוך 14.9 שניות, ומהירות מקסימלית של 155 קילומטר בשעה. דגם זה נחשב לחסכוני ביותר מבחינת צריכת הדלק שלו, עם שישה ליטרים בלבד ל-100 קילומטר בכביש עירוני, ו-4 ליטר ל-100 קילומטר בכביש בין עירוני.

הדגמים האחרים שמציעה יונדאי הם דגמים אוטומטיים, ולכן צפוי שיהיו אהובים במיוחד על הנהגים הישראלים. דגם המנוע 1.0 ליטר האוטומטי מציע אף הוא נפח מנוע של 998 סמ''ק, אלא שהביצועים שלו על הכביש שונים: התאוצה מ-0 ל-100 קילומטר בשעה נעשית תוך 16.8 שניות בלבד, והמהירות המרבית עומדת על 145 קמ''ש. מבחינת צריכת הדלק, בכביש עירוני הצריכה היא 7.5 ליטר ל-100 קילומטרים, בעוד שכביש בין עירוני 5 ליטר ל-100 קילומטרים.

הדגם השלישי, הכולל מנוע בנזין 1.25 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית, מפגין את הביצועים המרשימים ביותר על הכביש. ההאצה מ-0 ל-100 קילומטר בשעה נעשית תוך פרק זמן העומד על 13.8 שניות בלבד, והמהירות המרבית עשוייה להגיע עד ל-163 קמ''ש. יש להדגיש ששני הדגמים האוטומטיים של ה-i10 מגיעים בגרסאות Premium, המאובזרות באופן מלא אפילו יותר.

 

 


אודות מחבר המאמר

.....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.