אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מרצדס E300 - כל הפרטים הקטנים

 

כשמדברים על מרצדס, מדברים על רכבי יוקרה. לא משנה איזה דגם תבחרו ממגוון הרכבים של החברה, אתם יודעים שאתם מקבלים איכות. אבל כמה מכם מכירים את הפרטים הקטנים ומזהים את האיכות יוצאת הדופן הזו? כמו שכל אחד יודע דבר או שניים על בריאות, אבל רק מעטים, והם לרוב הרופאים המומחים, יודעים הרבה על בריאות, כך גם בעולם הרכב.

כולנו מבינים דבר או שניים, ומכירים כמה מהמילים בז'רגון המקצועי. מנוע V6, כוחות סוס, וכל מיני הגדרות שזורקים באוויר ומעטרות מפרטים טכניים של רכבים שונים. הגיע הזמן שתכירו את מרצדס E300 על המפרט הטכני שלה, ושתכירו אותה באמת. להלן פירוט של הפרטים הקטנים בחוויית הנהיגה ברכב יוקרה עוצמתי זה, כדי שתוכלו להחליט בעצמכם אם איכות החיים שלכם בראש סדר העדיפויות שלכם, ואם גם אתם רוצים טעימה מעולם רכבי היוקרה של מרצדס.

מפרט טכני של מרצדס מדגם E300

מנוע V6 – הגדרה זו מדברת על מס' הבוכנות במנוע של הE300. הבוכנה היא החלק הנע בצילינדר של המנוע, ויוצר את התנועה של הלחץ שמניעה את הגלגלים. מנוע V6, או מנוע עם 6 בוכנות, הוא מנוע חזק במיוחד בו 6 בוכנות פועלות במנוע במקביל.

נפח מנוע בסמ"ק 3,498 – נפח המנוע הוא החלל דרכו עוברות הבוכנות במשך פעימה אחת של המנוע. הנפח הוא  גורם המשפיע ישירות על הכוח של המנוע, וככל שהנפח רב יותר, כך ניתן לקבל מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת שילוב אלמנטים רבים שמאפשרים העלאה של נפח המנוע לצורך ביצועים טובים יותר, תוך שמירה על עיקרון של חיסכון באנרגיה ודלק, כמו במרצדס E300.

הספק מרבי של 6500 סל"ד – היכולת של כל מנוע מוגבלת, כמו כל דבר אחר. ניצול מרבי נכון של המנוע הוא סימן לכוח שלו, וליכולת שלו לעשות את העבודה. ההספק הינו יכולת העבודה שלו ליחידת זמן מסוימת, ובמקרה של ה E300 ההספק שלו גבוה מאוד, כ-6500 סל"ד (או 252 כוח סוס).

מפרט הבטיחות המפורט

מערכת ה PRE-SAFE – מערכת זו המותקנת בדגם זה של מרצדס הינה מערכת טכנולוגית משוכללת שתפקידה העיקרי הוא זיהוי של סכנות ומצבי חירום בטרם עת. זיהוי זה מאפשר תגובה מהירה במיוחד של מערכת המחשב של הרכב, אשר תאזן את תגובת המנוע והגלגלים לצורך יציאה חכמה ממצב החירום, תוך שאיפה למניעה מוחלטת שלו כבר מראש. היא עושה זאת ע"י שימוש בחיישנים הקוראים את הכביש מלפנים ומהצדדים, והתאמת כלל מערכות הבטיחות ברכב להגנה אופטימאלית על הנוסעים ברכב.

מערכת ה Blind Spot Assist – מערכת זו הינה מערכת מבוססת ראדאר הסורקת את האזורים העיוורים שלא ניתן לראות ומאתרת בהם סכנות. מערכת זו מתריעה באמצעים שונים, איתות ואפילו תמיכה קולית, על סכנה מתקרבת, למשל בעת איתות לקראת פניה או התחלת התנועה לכיוון בו מתקרב רכב במהירות. מערכת זו יודעת לתקן, לבלום ולשמור כי המרצדס שלך לא תתנגש ברכב המגיע מן הצד, ועובדת בשיתוף פעולה עם מערכת הpre-safe תוך שמירה על בטיחות הנהג ובטיחות כל הנוסעים ברכב.

 

 


אודות מחבר המאמר

.....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.