אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח תכולת דירה – כיצד בוחרים ומה חשוב לדעת עליו

סוכן הביטוח שלכם הציע לכם לרכוש ביטוח תכולת דירה? יש לכם ביטוח מבנה ואתם שוקלים להוסיף גם ביטוח תכולה? אם כן, אתם בכיוון הנכון. ביטוח דירה, שכולל במסגרתו ביטוח תכולה וגם ביטוח מבנה, הוא ביטוח חשוב במיוחד. חברות הביטוח בארץ מעמידות לרשותנו כיום מבחר של ביטוחים מסוגים שונים וגם פוליסות ביטוח בהתאמה אישית. מה מציע ביטוח תכולה? הנה, התשובה.

מה זה ביטוח תכולה

אם יש לכם ביטוח דירה סביר שיש לכם גם ביטוח מבנה וגם ביטוח תכולה. ואם אין לכם את השניים, אלא רק ביטוח מבנה, כדאי לכם לשקול לרכוש גם ביטוח תכולה. ביטוח זה, וכפי שניתן להסיק משמו, מציע פיצוי במקרים שבהם נגרם נזק לתכולה שבבית. שריפות, שיטפונות, רעידות אדמה, פריצה מכוונת לדירה וגם שיטפון ממקור חיצוני הגורם נזק לתכולה, מצדיקים פנייה לחברת הביטוח והגשת תביעה. ביטוח תכולה הוא חלק מביטוח דירה, המוצע כיום על ידי חברות ביטוח שונות. לצד ביטוח התכולה, מוצע גם ביטוח מבנה, המכסה במקרים שבהם ניזוק המבנה עצמו. לאחר שהחלטתם לרכוש את הביטוח, ולאחר שפניתם אל חברת הביטוח עצמה, נשלח אליכם שמאי על מנת לבחון את התכולה שבבית. המשאי עובר על תכולת כל חדרי הבית, בודק אותה היטב, רושם אותה ומעריך את שיוויה. רק לאחר שעשה זאת, יכולה חברת הביטוח לתת לכם הצעת מחיר עבור פוליסת הביטוח שתספק לכם את המענה המתאים.

כמה זה עולה לכם

במסגרת ביטוח תכולה לדירה אתם מקבלים פיצוי בכל עת שנגרם נזק לתכולה שלכם ובהתאם לתנאיה של הפוליסה. כפי שקורה בביטוחים אחרים, גם כאן התשלום החודשי המועבר לחברת הביטוח נקבע בהתאם לשוויה של התכולה ובהתאם לפרמטרים נוספים. מיקומה של הדירה הוא פרט חשוב מאד המשפיע על גובה התשלום שיהיה עליכם לשלם מדי חודש. בתים שנמצאים בשכונות יוקרתיות ונחשבים למפוארים, התשלום החודשי עבור ביטוח תכולתם, יהיה גבוה יותר. גם עבור בתים פרטיים וצמודי קרקע התשלום עבור הפוליסה גבוה יותר בהשוואה לבתי בבניינים משותפים או בתים בקומות גבוהות. אם חשוב לכם לחסוך בהוצאות ואתם לא רוצים לשלם סכום חודשי גבוה כל כך אף על פי שמדובר בבית פרטי, כדאי לכם לדאוג להתקין בביתכם אמצעי מיגון שונים, לרבות אזעקה או אפילו סורגים בכל אחד מחלונות הבית. אמצעי מיגון אלה מפחיתים את התשלום בשל רמת הביטחון הגבוהה שהם מעניקים לתכולה.

כדאי לדעת לפני שרוכשים את הביטוח

כדי שתוכלו ליהנות מהביטוח הנרחב ביותר שיעניק לכם את הפיתרון המתאים ברגע האמת, כדאי לכם לבחון את ההרחבות והתוספות המוצעות על ידי חברת הביטוח. בנוסף, אם חשוב שתדעו מראש מה לא נכלל במסגרת פוליסה זו. ישנן חברות ביטוח שאינן מבטחות תכשיטים או חפצים יקרי ערך במיוחד. עבור פריטים אלה יש לרכוש ביטוח בנפרד. בנוסף, במרבית המקרים, ביטוח תכולה איננה מכסה נזקים שנגרמו למסמכים שהיו לכם בבית, לתעודות, לנשק, לכלי שייט וכדומה. לפני שבוחרים באפשרות המתאימה חשוב לפנות לחברת ביטוח, המתמחה בביטוחי דירה ונחשבת למקצועית. מומלץ להיעזר גם בשירותיו של סוכן ביטוח מיומן שיוכל לעזור לכם בבחירתה של הפוליסה המתאימה ובהבנתה.

 

 


אודות מחבר המאמר

.....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.