אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

במה לבחור i10 או i20?

 

עבור הנהג הישראלי, שלמד בשנים האחרונות לבצע הערכה מחודשת של דגמי רכב קטנים, מספקת חברת יונדאי כמה אפשרויות מעניינות. בין הדגמים השונים, שמביאה ארצה חברת כלמוביל, ניתן למצוא כמה גרסאות של רכב מסוג "מיני" שזכה לשם יונדאי i10 וזאת לצד כמה גרסאות של יונדאי i20, הגדולה יותר, שנחשבת לקטגוריה משופרת שידועה בשם "סופר מיני".

כדי לדעת איזה מבין הדגמים מתאים במיוחד לצרכים האישיים, כדי לקחת בחשבון ששני הדגמים גם יחד מספקים יתרונות חשובים כגון:

·         צריכת דלק מצוינת.

·         יכולת תמרון מעולה בתוך העיר.

·         אמינות מכנית טובה מאוד.

·         סחירות טובה בשוק המשומשות.

יחד עם זאת, קיימים גם הבדלים לא קטנים, ולא רק בשורת המחיר. הבדלים למשל בחוויית הנהיגה, בביצועים מחוץ לעיר, במרווח הפנימי ובאבזור, צריכים להילקח בחשבון לפני שמחליטים – האם i10 היא המכונית בשבילכם או שמא מדובר דווקא בדגם של יונדאי i20.

אוטומט וידני

גם דגמי i10 וגם דגמי i20 מספקים חלופות גם למי שמעדיף נהיגה בגיר ידני וגם למי שמעדיף נהיגה בגיר אוטומטי. באופן טבעי, נהיגה בגיר ידני מתאימה יותר למי שאוהב להרגיש תחושה של שליטה מוגברת בנהיגה וכן למי שמעדיף נהיגה חסכונית יותר בדלק.

את האופציה הידנית ניתן למצוא:

·         בדגמי i10 עם מנוע של 1000 סמ"ק. המנוע, בעל 66 כוחות סוס, מסוגל לנפק תאוצה של 14.9 שניות למהירות של 100 קמ"ש.

·         בדגמי i20 עם מנוע של 1200 סמ"ק. המנוע, בעל 85 כוחות סוס, מסוגל לספק תאוצה הרבה יותר טובה, של 12.7 שניות למאה קמ"ש.

למי שמעדיף את האופציה האוטומטית (שנחשבת, עדיין לפופולרית בישראל) קיימות יותר אפשרויות:

·         בדגמי i10 קיימות שתי אפשרויות – מנוע 1000 סמ"ק עם 66 כוחות סוס ותאוצה של 16.8 שניות למאה קמ"ש. בנוסף, מנוע משופר וחזק, של 1200 סמ"ק, 87 כוחות סוס, תאוצה של 13.8 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 163 קמ"ש.

·         גם ל-i20 אופציה אוטומטית משלה, שמספקת ביצועים משופרים, ברמה לגמרי אחרת. המנוע, בן 1400 סמ"ק יודע להאיץ מאפס למאה בתורך 12.9 שניות עם מהירות מרבית של 172 קמ"ש.

על עיצוב ונוכחות

כל דגמי ה-i10 זכו לשדרוג מהותי במראה, שהפך להרבה פחות שבלוני והרבה יותר מעניין. עם אורך של 366 ס"מ, רוחב של 166 ס"מ וגובה של 150 ס"מ מדובר על רכב קטן בהגדרה, אבל כזה בעל מרווח פנימי שמפתיע לטובה.

עם זאת, אין ספק שדגמי ה-i20 נראים מרשימים יותר, ולו בשל העבודה שהם גדולים יותר ומעוצבים בצורה שמקנה להם נוכחות מרשימה עוד יותר. עם אורך של כמעט 400 ס"מ, רוחב של 171 ס"מ וגובה של קרוב ל-150 ס"מ, הרי שמדובר על שיפור של ממש במרווח הפנים, שגם נראה מצוין במבט מן החוץ.

 

לפני שבוחרים בין הדגמים השונים כדאי לקחת בחשבון את השימוש העיקרי והצפוי ברכב. עבור משפחות שזקוקות לתא מטען מרווח יותר או כאשר מדובר על נהג או נוסעים גדולי גוף, ה-i20 תספק חוויית נסיעה טובה יותר. עם זאת, ה-i10 יכולה להספיק למי שמרגיש בה בנוח מבחינת ולמי שצריך בעיקר רכב לנסיעות עירוניות או רכב שני למשפחה. 


אודות מחבר המאמר

.....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.