אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגים של גדר חיה

 

רוב בעלי הגינות מעדיפים לתחום את הגינה שלהם ולהפרידה באופן ברור מהרחוב או השטח הציבור הסמוך לה. קיימות כיום מספר דרכים מקובלות לתחום את שטח הגן או החצר: באמצעות חומת בטון או אבנים, גדר עשויה רשת, מגדר חי או שילוב של שתיים או יותר מהשיטות.

  גדר חיה משתלבת במרבית המקרים היטב עם חומת בטון או גדר רשת ומעדנת אותן. ניתן להסוות גדר רשת מאסיבית וגבוהה בתוך גדר חיה ובכך לקבל גם ביטחון בתוך תחומי החצר וגם קיר ירוק ורענן, אטום לחלוטין או אטום חלקית הפורח בחלק מהשנה או מייצר פרי - בהתאם לצמח שנבחר לשמש כגדר חיה.

  קיימים סוגים רבים של צמחים המתאימים לגדר חיה וניתן למצוא אותם כמעט בכל משתלה של עצי פרי : פורחים, נושאים פרי, מטפסים, שיחיים, דוקרים נמוכים, גבוהים ועוד. בנוסף לכך ניתן לייצר גדר חיה נאה מאוד וחיונית ע"י שימוש בעצים מסויימים למשל עץ מקדמיה.

 כאשר אתם באים לבחור גדר חיה, כדאי לחשוב מה המטרה לשמה אתם רוצים את הגדר: מניעת מעבר של אנשים מהרחוב אל השטח הפרטי שלכם, הפרדה ופרטיות מהשכן, סגירת השטח בפני רוחות, כיסוי גדר, חומה או קיר לא יפים שכבר נמצאים במקום או מטרה אחרת.  קיימים שימושים נוספים לגדרות חיות כגון בהשכרה לאירועים אולם אנו לא נתרכז בנושאים אלו כעת.

להלן סקירה קצרה של סוגי גדרות חיות מומלצים:

פיטנגה - שיח ירוק עד, חצי אקזוטי שיובא ממרכז אמריקה. לפיטנגו פרי חמוץ מתוק אדום וטעים מאוד. הפיטנגו מתפתח מהר לכדי גדר חיה צפופה וירוקה ואינו זקוק להרבה מים.

דורנטה מגוונת - נקרא גם בשם "ירוק לבן" - שיח נוי חסון בעל עלים המשלבים ירוק ולבן. בעל קצב צימוח מהיר ואינו דורש הרבה מים.

פסיפלורה - מטפס מהיר צימוח ואגרסיבי בעל אורח חיים של 7 שנים לערך. הפסיפלורה פורחת ונותנת פרי מספר פעמים במהלך הקיץ. מכסה שטחים במהירות וביעילות. מצויין לכיסוי קירות וגדרות לא יפים.

"סברס" שיח צבר - גדר חיה דוקרנית וקשוחה המונעת מעבר בני אדם ואינה דורשת השקיה. מניב פרי טעים בקיץ. לא ניתן להפטר מקקטוס זה לאחר שהכה שורש.

אוג - שיח נוי ירוק עד, ללא קוצים, בעל צבע ירוק כהה כל השנה, לא דורש השקיה מרובה. מגיע לכדי 4 מטרים אם לא גוזמים אותו ויוצר גדר סבוכה ואטומה. רצוי לעצב אותו לקבלת גדר אסטתית.

גפן - מטפס המתאים לשמש כגדר חיה במקומות בהם כבר יש גדר או תשתית אחרת לטיפוס. מניב פרי בקיץ ומשיר את עליו בחורף.

בוגנויליה - שיח קוצני מאוד המגיע לגובה נמוך ואינו מאפשר מעבר בני אדם וחיות גדולות (כלבים למשל). פורח באדום, ורוד, סגול, כתום ולבן.

כמובן שקיימים סוגים נוספים של גדרות חיות אולם כאן סקרנו את מרבית הסוגים הנפוצים. בכדי לסכם נזכיר כי גדר חיה הנה דרך ידידותית ואסטתית לתיחום החצר או השטח. לגדר חיה יתרונות על גדר רשת או גדר בנויה בתחום האסטתי ובתחום העלויות. מאידך הגדר צורכת מים באופן קבוע ויש לגזום אותה מעת לעת.

 

 


אודות מחבר המאמר

לכותב מגוון עיסוקים. בין היתר הוא חובב נלהב של גינון.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.