אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפליליסטים - איך עורך דין פלילי יכול מצפונית להגן על עבריינים? מה ה-טוב- שיש בזה?

הפליליסטים - איך עורך דין פלילי יכול מצפונית להגן על עבריינים? מה ה*טוב* שיש בזה?

הפליליסטים הוא כינוי של עורכי דין פליליים, שמתוקף תפקידם הם מגנים על אנשים שנחשדים בעברות פליליות. ובין האנשים שעליהם מגנים הפליליסטים, ניתן למצוא בין השאר, אנשים שנחשבים לעבריינים, שחשודים במעשי רצח, פשע וכיו"ב. והשאלה הנשאלת היא, מהו הדבר החיובי שיש בכך שאותם הפליליסטים, מנסים ללמד זכות ולסנגר על אנשים שנחשבים לאנשים הנחותים ביותר.

ואם נתבונן היטב בעניין, נראה כי לכל מטבע יש שני צדדים. ומצד אחד של המטבע, להיות עורך דין פלילי, זה תפקיד שמאוד קשה לשרוד אותו מבחינה מצפונית של עורך הדין. כי אנחנו חיים בעולם שיש בו טוב ורע. והאדם מטבעו מתקרב אל הטוב ומתרחק אל הרע. ואותם אנשים שנקראים אנשי פשע, הם אנשים שמייצגים יותר את הרע מאשר את הטוב. ומאחר שהאדם מטבעו אמור להתקרב אל הטוב, הרי שההיגיון אומר שאמור להיות קשה לאדם להגן על מי שנחשב לרע.

ויחד עם זאת, לכל מטבע יש גם צד שני. והצד השני הוא, שלמרות שבעולם שלנו יש טוב ורע, והאדם מתרחק מהרע ומתקרב אל הטוב, הרי שמהצד השני בכל דבר ודבר יש גם טוב. כי גם ברע הגדול ביותר, יש טוב כלשהו. וכפי שהתבאר כל העניין הזה במקומות אחרים.

וכאשר אותו עורך דין פלילי מגן על אותו עברייך שנחשד בביצוע דבר פשע כלשהו, הרי שבעצם הוא עוסק בלנסות לדון לכף זכות, גם את הרע הגדול ביותר בעולם. שזה לכשעצמו יש בו משהו חיובי. משום שמצד האמת בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו טוב כלשהו. ובעצם אותו עורך דין פלילי, עוסק בלחפש את הטוב שיש בכל דבר, גם אם כלפי חוץ הוא נראה כמאוד רע.

ונמצא אם כן, כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו גם משהו חיובי. וגם באותם פליליסטים שמגנים על עבריינים ומלמדים עליהם זכות, גם בהם יש משהו חיובי. משום שבכל דבר יש טוב כלשהו. והם בעצם עוסקים בללמד זכות על הרע, כדי להפוך גם אותו לטוב.

ונסיים בציטוט מפורסם של רבי נחמן מברסלב, שאמר: דַּע! כִּי צָרִיך לָדוּן אֶת כָּל אָדָם לְכַף זְכוּת. וַאֲפִילּוּ מִי שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר, צָרִיך לְחַפֵּשׂ וְלִמְצא בּוֹ אֵיזֶה מְעַט טוֹב, שֶׁבְּאוֹתוֹ הַמְּעַט אֵינוֹ רָשָׁע. וְעַל יְדֵי זֶה שֶׁמּוֹצֵא בּוֹ מְעַט טוֹב, וְדָן אוֹתוֹ לְכַף זְכוּת, עַל יְדֵי זֶה מַעֲלֶה אוֹתוֹ בֶּאֱמֶת לְכַף זְכוּת, וְיוּכַל לַהֲשִׁיבוֹ בִּתְשׁוּבָה...

לָדוּן אֶת הַכּל לְכַף זְכוּת, וְאַף עַל פִּי שֶׁאַתָּה רוֹאֶה שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר, אַף עַל פִּי כֵן צָרִיך אַתָּה לְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ לִמְצא בּוֹ מְעַט טוֹב, שֶׁשָּׁם אֵינוֹ רָשָׁע... שֶׁצָּרִיך אַתָּה לְבַקֵּשׁ בּוֹ עוֹד מְעַט טוֹב שֶׁיֵּשׁ בּוֹ עֲדַיִן, שֶׁשָּׁם אֵינוֹ רָשָׁע. כִּי אַף עַל פִּי שֶׁהוּא רָשָׁע, אֵיך אֶפְשָׁר שֶׁאֵין בּוֹ מְעַט טוֹב עֲדַיִן?!..

ראה גם:

* עורך דין / סנגור / קטגור - מיהו סנגור / קטגור טוב? איך להיות עורך דין טוב?.

* שיפוט עצמי / העברת ביקורת עצמית - אל תדון את חברך, עד שתגיע למקומו!.

* טוב / הכל טוב - איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר?.

* פשע - גם להיות פושע, צריך לדעת - מה המשמעות? איך ללמוד גם מעולם הפשע?.

* סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?.

* תחיית המתים - מהו מוות אמיתי? איך להחיות מתים?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על יעוץ, פילוסופיה, אימון אישי, רצון ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הפליליסטים - איך עורך דין פלילי יכול מצפונית להגן על עבריינים? מה ה*טוב* שיש בזה?

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.