אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי קולנוע כשלב הכרחי בדרך להצלחה בתעשיית הקולנוע

הקולנוע הוא תחום הפונה למאות מיליוני צופים ברחבי העולם. בתעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים מדי שנה, אין כל ספק בחשיבות הקולנוע והשפעתו על התרבות בעידן המודרני. הקולנוע הוא כלי תקשורת מרכזי בתקופתנו המשמש בידי אנשי קולנוע בכל העולם ככלי לתיעוד, לאמירה חברתית ולמחאה פוליטית. מסיבות אלה יוצרים צעירים רבים שואפים להשתלב בתחום פופולארי ורב-השפעה זה.

גם בישראל תחום הקולנוע נושא חשיבות רבה. הקולנוע הישראלי עבר התפתחות מדהימה בעשר השנים האחרונות. סרטים ישראלים זוכים היום לכבוד והכרה מצד הקהל והמבקרים בארץ ובעולם ואף זוכים בפרסים בינלאומיים יוקרתיים. בניגוד לתמונה החד-ממדית של ישראל בתקשורת הבינלאומית, סרטי קולנוע ישראליים מגוונים מאוד ומשקפים את המורכבות של החברה הישראלית על רבדיה השונים.

מי שמעוניין לקחת חלק בתחום הקולנוע הישראלי בוודאי ירצה לשקול לימודי קולנוע. תחום הקולנוע הוא תחום הדורש יצירתיות, חזון אומנותי, אהבה לתחום הוויזואלי וכישרון טבעי. עם זאת אלה אינם מספיקים להשתלבות מוצלחת בעולם הקולנוע, שהינו תחום תובעני ותחרותי שקשה להתבלט בו. הצעד הראשון בקריירה בתעשיית הקולנוע מתחיל בלימודים לתואר בקולנוע באחד מהמוסדות האקדמיים בישראל המציעים מסלול זה.

מה כוללים לימודים לתואר בקולנוע?

במסגרת לימודים לתואר בקולנוע משתנים התכנים בין מוסד אקדמי אחד לשני ותלויים גם במסלול ההכשרה שהסטודנט בוחר להתמחות בו. ככלל, לימודי קולנוע מעניקים בסיס עיוני עשיר וכן הכשרה מעשית המעניקה לתלמידי קולנוע כלים ליצירה קולנועית, להשתלבות בתעשיית הקולנוע וכן בתחומים קרובים כמו הוראת קולנוע.

הלימודים מקנים לסטודנטים כלים אנליטיים לניתוח סרטים, להבנת הקודים של המבע הקולנועי .במסגרת לימודים לתואר בקולנוע לומדים הסטודנטים על ההתפתחות ההיסטורית של סרטי קולנוע: כיצד סרטים פורצי דרך השפיעו על מגמות בקולנוע ועל העולם התרבותי כולו. כחלק מלימודי קולנוע הסטודנטים צופים ומנתחים סרטים מתרבויות שונות בעולם ועומדים על הדרכים בהן סרטים אלה מייצגים מגוון תרבותי ומסרים שונים.

ההתבוננות והניתוח הם הבסיס לעשייה האמנותית ומלמדים את היוצר להביע את האני העצמי שלו בכלים ויזואליים.

לימודי קולנוע - התנסות ראשונה ביצירה קולנועית

תואר ראשון בקולנוע מעניק לסטודנט בנוסף למטען תרבותי עשיר, גם את כל הכלים הדרושים לעבודה בתעשיית הקולנוע. הפקת סרט קולנוע משלב יוצרים בתפקידים רבים, בהם צלמים, בימאים, עורכים, מפיקים וכמובן שחקנים. במסגרת לימודי קולנוע הסטודנטים מתנסים במגוון התפקידים ובעבודה משותפת עם החברים לספסל הלימודים תוך ליווי צמוד של אנשי מקצוע פעילים.

לימודים לתואר בקולנוע מהווים מסגרת תומכת המעניקה לכם הזדמנות פז להתנסות עצמית ביצירה קולנועית בתמיכת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. עם השלמת הלימודים הבוגרים יוצאים לעולם הגדול כשבידיהם תואר אקדמי, תעודת הוראה ותיק עבודות שיהוו אסמכתא לידע ולניסיון המקצועי ויפתחו בפניהם את הדלתות לעשייה קולנועית בארץ ובעולם.


אודות מחבר המאמר

המאמר הזה נכתב על ידי איש של כישורים רבים וכותב בשביל הכיף הפרטי שלו.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.