אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דע מאין באת? ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 2

דע מאין באת? ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 2

המשך מ: * דע מאין באת? ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 1.

ועל האדם להבין, שלהיות אופטימי ולחשוב בחשיבה חיובית ולהאמין ולקוות שבסוף הדרך יהיה טוב, זה מאוד נחמד. אבל זה עדיין לא תעודת ביטוח לכך שהדרך היא אכן נכונה. כי האדם יכול לשיר ולהיות שמח ולתכנן את סדר היום שלו בגן עדן, למרות שבאמת הוא בכלל צועד כצאן לטבח והוא בכלל מובל לגיהנום ולהשמדה המונית.

ואם המנהיג עצמו אומר שהוא עצמו עוד לא הגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהמנהיג עצמו עוד לא באמת יודע מהי השלמות, וכל שכן שהוא לא יודע את הדרך אליה, וכל שכן שאי אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות לגבי הדרך שבה צריך ללכת.

ואפשר לקבל מכל אחד רעיונות באיזו דרך ללכת. וגם אדם שהוא עיוור לחלוטין, גם ממנו אפשר לקבל עצה באיזו דרך ללכת. והאדם עצמו יכול להתחשב בדעות של כולם. אבל לסמוך בעיניים עצומות על מישהו שהוא עצמו לפי שיטתו שלו, עוד לא הגיע לשלמות האישית של עצמו, זה כמובן דבר שהוא לא הגיוני.

כי אם המנהיג עוד לא הצליח להוביל את עצמו אל השלמות, הרי שזה מעיד שמשהו בדרך שבה הוא הולך, הוא כנראה לא מדויק. כי מי שהולך על פי האמת בשלמות, הוא מגיע אל השלמות בפחות מרגע אחד. כי האמת והשלמות הן דבר אחד. וכאשר האדם מחובר לאמת בשלמות, הוא גם באותו הרגע בשלמות אישית מלאה.

ואם המנהיג עצמו אומר שהוא עצמו לא הגיע אל השלמות, הרי שההיגיון אומר שאפשר להאמין לו, ושממילא צריך להסיק את המסקנה המתבקשת, והיא להתייחס בעירנות לעצות של אותו המנהיג, ולא לסמוך עליו בעיניים עצומות, אלא על האדם לנסות להתבונן היטב על הדרך שבה הוא הולך.

ולפעמים האדם יכול לבנות מגדל מאוד גבוה, אבל רק כאשר הוא יגיע לבניה של אחת מהקומות העליונות, רק אז הבניין ייפול. כי אפשר לבנות בניין גם על יסודות לא יציבים. וכלפי חוץ אפשר לחשוב, שהנה הקבלן הזה בונה בניין גבוה ויפה וחזק. אבל כאשר הוא יתחיל לבנות את הקומות העליונות, וכאשר יתחילו אנשים לגור בבניין, אז יגלו שהיסודות של הבניין, הם יסודות רעועים.

והקבלן יכול להתחייב שהבניין שלו הוא יציב נגד רעידות אדמה וכיו"ב, אבל כל זמן שלא התרחשה רעידת האדמה בפועל, הרי שלא ניתן לדעת האמת באמת הבניין הזה אכן יעמוד ברעידת אדמה אמיתית. כי לפעמים בזמן אמת מגלים שהאדם לא חשב מראש על כל הדברים, ואז התברר לו שלמרות שהבניין היה טוב ויפה, הרי שבסופו של דבר הוא נפל.

וכך גם לגבי הדרך הרוחנית, שהאדם יכול לבנות תיאוריות שלמות והרים וגבעות רעיוניים על כל מיני שקרים כלשהם. והשקר יכול להיות מאוד גדול, ולכן הוא יהיה מאוד יציב. כי ככל שהשקר יותר מתוחכם ויותר מתחזה לאמת, כך הוא יציב יותר.

כי שקר קטן נופל מהר. כמו בניין שהיסודות שלו רעועים לגמרי, שהוא נופל מהר. אבל עדיין יכול להיות גם בניין שאפשר לבנות אותו בצורה חלקית, אבל מאחר שהיסודות לא מספיק חזקים, אז בסופו של דבר יתגלה השקר.

וכך גם יכולות להיות תיאוריות שונות, שהן מבוססות על יסודות יציבים בצורה חלקית, אך לא בצורה מושלמת. ושקר שכזה, שהוא מעורב עם אמת, הוא שורד. אבל גם הוא בסופו של דבר ייפול. כי בסופו של דבר, החזק שורד. והאמת שהיא החזקה היא שורדת בכל מצב, ולבסוף השקר ייפול.

והרעיון הוא, שגם אם נדמה לאדם שהדרך שבה הוא הולך שהיא נכונה, עדיין על האדם לזכור שזה שהדרך נראית נכונה, הרי שזה לא אומר שהיא נכונה בשלמות, ושהיא בסופו של דבר תוביל אותו להיכן שהוא רוצה להגיע. כי הדרך יכולה להיות נכונה באופן חלקי, והיא יכולה לייצר תוצאות טובות באופן חלקי, אבל בטווח הארוך, היא יכולה להתגלות כצרה צרורה.

וניתן דוגמא מאסון הקולומביה (אסון מעבורת החלל קולומביה), שבו מעבורת החלל קולומביה המריאה לחלל, הגיעה לחלל, עשתה את כל מה שרצו שהיא תעשה בחלל, אבל בזמן הנחיתה שלה, התברר שהייתה בה איזו תקלה, והתקלה הזאת גרמה לכך שלבסוף המעבורת התפוצצה באוויר ולא סיימה את המסע שלה.

וזו דוגמא טובה למקרה, שבו יש איזה דבר שהוא נראה מאוד חזק, כמו מעבורת חלל שהיא מגיעה עד לחלל ממש. והמעבורת ממריאה בהצלחה. שזה כמובן גורם לאדם להאמין שהמעבורת תקינה, כי הרי המעבורת המריאה בהצלחה אל החלל הרחוק, שאין לך הצלחה גדולה מזו.

והמעבורת הזו לא רק המריאה בהצלחה, אלא המשיכה ועשתה את כל המשימות שאכן תוכננו מראש שהיא תעשה. דהיינו המעבורת גילתה עמידות גם בחלל עצמו. ואכן כל המשימות שלה בוצעו בהצלחה. והדבר הזה גורם לאדם להניח, שכנראה המשימה של המעבורת הזאת תוכתר כהצלחה.

אבל החיסרון של המעבורת התגלה רק בשעת הנחיתה. כי כל בניית המעבורת, וכל המראת המעבורת לחלל, וכל הניסויים המדעיים שעשו אותם האסטרונאוטים בחלל, הכל זה היה כדי שבסוף הם ינחתו כאן בכדור הארץ עם המידע שאותו הם השיגו בחלל.

אבל החיסרון של המעבורת, התגלה בדיוק ברגע הנחיתה. כי כאשר הגיעו לתכלית הסופית ממש בזמן אמת, אז גילו שמלכתחילה הייתה בעיה במעבורת, ואז המעבורת התפוצצה באוויר ולא סיימה את המשימה בהצלחה, אלא סיימה את המשימה כאסון טראגי וכטרגדיה.

והמשמעות הרוחנית של זה היא, שהאדם יכול ללכת בדרך כלשהי, והוא יכול להיות בטוח ממש שהוא בדרך הנכונה, אבל כל זמן שהוא לא הגיע לסוף הדרך, הרי שהוא לא יכול להיות בטוח להיכן הדרך מובילה אותו. וכל שכן כאשר גם זה שמוביל אותו בדרך, דהיינו המורה הרוחני (גורו), אומר שהוא עצמו לא הגיע לסוף הדרך, הרי שבוודאי שעל האדם לשמור על עירנות ועל חושים מחודדים.

ונסכם ונאמר: כי דרך נכונה, היא כזו שהיא משיגה עבור האדם את המטרה שאותה הוא רוצה להשיג. וכדי לדעת האם הדרך נכונה, בשלב הראשון חשוב יותר מכל, שהאדם ינסה להבין מה הרצון הפנימי ביותר שלו, ומה באמת הוא רוצה להשיג.

כי יכולים לתת לאדם חרש לשמוע מוזיקה יפה, והוא לא ייהנה ממנה בכלל. או יותר גרוע מכך, יכולים לתת לאדם שבע לאכול אוכל טעים, והוא אפילו יסבול מכך שהוא אוכל עוד אוכל. ולא בהכרח שמה שיש בסוף הדרך, לא בהכרח שזה מה שהאדם באמת מחפש. ועל האדם להתבונן היטב ולהבין, מה באמת הוא רוצה להשיג בסוף הדרך.

ואחרי שברור לאדם מה הוא רוצה להשיג, וגם אם זה ברור לאדם רק באופן חלקי בלבד, עכשיו על האדם לנסות להבין להיכן בדיוק מובילה אותו הדרך שאליה הוא הולך. כי האדם יכול לעבוד באיזה מקום ושהבוס שלו יתחייב לשלם לו מליון דולר כשכר חודשי, אבל בסוף החודש יתברר לו שזה מליון דולר עיראקיים, שאין להם שווי ממשי.

ועל האדם להבין היטב, להיכן בדיוק הוא הולך להגיע בסוף הדרך. כי לא בטוח שהאדם בכלל רוצה את מה שמציעים לו בסוף הדרך. ועל האדם לנסות לראות, האם וכיצד בדיוק בסוף הדרך הוא ימלא את הרצון האישי שלו הפנימי ביותר שמניע אותו.

וכל זמן שלא ברור לאדם בשלמות, מה בדיוק הוא רוצה באמת, ולהיכן בדיוק הדרך שבה הוא הולך מובילה אותו, ומה בדיוק יש בסוף הדרך, ואיך בדיוק מה שיש בסוף הדרך עונה על הרצון הפנימי שלו, הרי שהאדם עדיין לא יכול להיות בטוח שהוא הולך בדרך הנכונה, והוא עדיין צריך לחפש את האמת וכולי.

ראה גם:

* מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?.

* מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?.

* גן עדן או גיהנום? למה גן עדן הוא גיהנום? מהו גיהנום? מהו גן עדן אמיתי?.

* שוחד עצמי - האם האמת שלך גורמת לך להרגיש טוב?.

* חדשות רוחניות - מה חדש בעולם הרוחניות? מה צופן העתיד?.

* חיפוש עצמי - מה עושים כשהולכים לאיבוד? איך למצוא את הדרך אל האושר?.

* מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני?.

* בדיקות תוכנה / בקרת איכות - האם התוכנה והמחשבה שלך יציבה בכל מצב?.

* אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?.

* למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים?.

* גן המבוכה - מהו גן המבוכה? איך לצאת ממנו? ומי יכול לעזור לך למצוא את עצמך?.

* דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?.

* שלמות - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך?.

* ספקות / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות?.

* ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?.

* ספקות / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות?.

* ספקות / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על רצון פנימי, חוכמה, מהות, תוצאות, מנהיגות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר דע מאין באת? ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 2

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.