אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שתלים דנטלים

עד השנה האחרונה, החדרת שתלים דנטלים הייתה כרוכה בתהליך כירורגי ארוך ומיגע שכלל שחזור מלא של עצם הלסת. השתלים הדנטלים שהוחדרו על ידי רופאי שיניים כללו הרדמה מלאה ובנייה מקדימה של העצם, לשם החדרת השתלים הדנטלים. מרפאות שיניים בראשון לציון, תל אביב וברחבי הארץ (כמה עשרות מרפאות) מאפשרות השתלת שתלים דנטלים תוך מספר שעות – ללא כאבים וללא הרדמה.

מהם שתלים דנטלים?

שתלים דנטלים הינם ברגים העשויים טיטניום, המשמשים כעוגן עבור טיפול שחזור פרוטטי. ברגי הטיטניום בצורת הגליל דומים, לאחר העיבוד, לשבבי מחשב.  אופן וצורת עיבוד השבבים על ידי רופא שיניים, קריטיים להמשך התהליך מכיוון שהשתל בא במגע עם עצם החניכיים. תפקידם של השתלים הדנטלים הוא להחליף את שורש השן ולהוות בסיס לכתרים, זמנים או קבועים. מרפאות שיניים בראשון לציון, תל אביב ומקומות רבים נוספים בארץ מציעות טיפולים מסוג זה

למי זה לא מתאים?

למרות השיקום הקל והמהיר, יכולים להיות סיבות בריאותיות שבעקבותיהן רופא שיניים לא יבצע השתלה דנטלית, כגון סכרת, ספיגת מואצת של סידן בעצם, טיפול בתרופות שונות, חולי לב וחולי סרטן. מעבר לכך, מחקרים מוכיחים כי אחוזי ההצלחה בשתלים דנטלים יורד משמעותית אם מדובר באדם מעשן.

למה לעשות שתלים דנטלים?

עקב הזנחה וחרדה מטיפולי שיניים, מרפאות שיניים וטיפולים אצל שיננית, אנשים רבים מגיעים למצב בו לא ניתן למנוע טיפול שיקומי. הטיפול השיקומי מתבצע עבור 2 מטרות עיקריות – החלפת שן וכבסיס לגשר. שתלים דנטליים נפוצים במקרים של חוסר שן או שן פגומה ותהליך השיקום שונה, תלוי במטרת הטיפול. בתהליך החלפת שן רופאי שיניים מבריגים את השתל הדנטלי לשורש השן על ידי קידוח שנעשה בעצם הלסת. לאחר החדרת השתל שמים כתר זמני, המוחלף בשלב מאוחר יותר בכתר קבוע. בעת שימוש בשתלים כבסיס לגשר, שמים עד 4 שתלים, כאשר בטיפול מסוג לא שמים שתל לכל שורש שן בנפרד. הגשר הזמני מוברג על השתלים, ולאחר מכן מוחלף בגשר קבוע.

 


אודות מחבר המאמר

 

מרפאת שיניים ראשון לציון המציעה טיפולים מתקדמים בטכנולוגיה חדישה. רופא שיניים בראשון לציון המתמחה בטיפולים משמרים, טיפולי שורש, כירורגיית פה ולסת וטיפולי שיניים לילדים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.