אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חדרי שינה

אל לנו לזלזל בחשיבות של חדר השינה בבית המודרני במאה העשרים ואחת.שנת לילה טובה חשובה מאוד לתפקוד תקין ולהרגשה טובה, היא בעלת השפעה רבה על מצב רוחנו ועל בריאותינו הכללית. אנו שוהים כשליש מחיינו בחדר השינה, ואליו אנו מגיעים בסופו של יום על מנת להירגע, לנוח ולבלות.בגלל המצאותנו שעות רבות בחדר השינה חשוב ביותר שהוא יהיה נוח, שימושי ומעוצב לפי טעמנו. לכל רהיט בחדר השינה משמעות. לכל רהיט השפעה מסיבית על המראה של חדר השינה, על איכותו ועל עיצובו.

חדר השינה הוא החדר האישי והאינטימי ביותר בבית. בניגוד לסלון ולמטבח שהינם חדרים ייצוגיים, בהם אנו מארחים, חדר השינה הוא חדר פרטי שאפשר לתכנן ולעצב בצורה המתאימה ביותר לאישיותנו, ועם פחות התחשבות בדעתם של שוכני הבית האחרים. בעת עיצוב חדר שינה, רצוי להשתמש ברהיטים נוחים ופרקטיים אך גם לשלב חפצים אהובים שמשקפים את אישיות המתגורר בחדר.

רצוי לשים לב באופן מיוחד להרמוניה ולזרימה בחדר. למיקום של הרהיטים בחדר השינה יש השפעה על כך. כמו כן חשוב לשמור על פרופורציות בין הרהיטים לגודל ולצורת החדר.

בשנים האחרונות ניתן לראות אופן חדש של עיצוב חדרי שינה - סוויטה שכוללת איזור שינה, חדר רחצה, חדר ארונות, פינת קריאה או פינת עבודה. הרעיון שעומד מאחורי גישה זו הוא יצירת חדר מולטי-פונקציונלי שמשרת את השוכן בו באופן הטוב ביותר, ומשרה תחושה של מקום פרטי ואינטימי שיכול להפריד את דיירו מהעולם, אם ירצה בכך.

טיפים לעיצוב חדר השינה:א.למדוד, למדוד, למדוד. בייחוד בחדר קטן, חשוב להתאים את מידות הרהיטים ואת הפרופורציות שלהם, למידות ולפרופורציות של החדר.ב. שידת מגירות יכולה לשמש גם כשולחן איפור או כמדף ספרים, מלבד היכולת לאחסן פריטים שונים במגרות.ג. מראה מוסיפה עומק לחדר, מלבד שימושה הברור.ד. לחדר קטן רצוי לקנות מיטה שיש בה ארגז מצעים, שישמש עוד מקום אחסון.ה. הצורה בה נפתח הארון (דלתות כנף, דלתות הזזה וכו') יכולה להיות מאוד משמעותית עבור חלל החדר, בעיקר אם החדר קטן.


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים בקרו : נגריית רנה | נגרות , עיצוב חדרים , נגריה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.