אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם ציון פסיכומטרי גבוהה תלוי קורס פסיכומטרי? מבחן פסיכומטרי בעד ונגד?

 

מבחן פסיכומטרי:

ההשאלה האם מבחן פסיכומטרי הכרחי?ואיך יתכן שהפסיכומטרי הוא לעיתים קרובות מכשול אחד גדול בפני אלו מאיתנו אשר מעוניינים ללמוד מקצועות שונים כגון:לימודי רפואה אשר תנאי הקבלה הפכו לפשוט בלתי הגיוניים,מעסיקה ודאי רבים מאיתנו בחברה הישראלית.

מבחן פסיכומטרי נוסח ונוצר על ידי המרכז הישראלי לבחינות והערכה,הוא קיים במדינת ישראל כבר שנים רבות(משנת 1981).

ממוצע ציוני הבגרות בשילוב מבחן פסיכומטרי מהווים כיום שיקול ותנאי קבלה הכרחי ומאפשרים בצורה כזו או אחרת לאוניברסיטאות להעריך את סיכויי הצלחתו של הסטודנט בלימודים. חשוב להדגיש כי מבחן פסיכומטרי הוא אינו מבחן רגיל בחישוב הציון.הציון שמתקבל בבחינה הוא בעצם שיכלול כל הציונים של כל הנבחנים באותו המועד ביחס לשאר הנבחנים באותו המועד בחמש השנים האחרונות,

מבנה המבחן הפסיכומטרי:

המבחן מורכב משמונה פרקים אשר מחולקים לשלושה נושאים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. לחלק של האנגלית יש משקל של 20% בציון הסופי ואילו לחשיבה המילולית והכמותית יש משקל של 40%. בכל נושא ישנם שני פרקים שעליהם יש לענות בכ-30 דקות, בנוסף המרכז הישראלי לבחינות ולהערכה מצרף שני פרקים נוספים שנחשבים כפרקי פיילוט אשר נועדו לבחון סטטיסטיקות עבור המבחנים הבאים, חשוב לציין שהציון שיתקבל בפרקי הפיילוט אינו ישוקלל לתוצאת הבחינה,את פרקי הפיילוט לא ניתן לזהות ולכן לא מומלץ לפסוח על שום פרק.

בחלק החשיבה המילולית נדרש הנבחן להכיר ולשלוט היטב באוצר מילים רחב ובנוסף להתמודד עם חידות הגיון בנושא הוצאת שורשים מרחב, אנלוגיות, מרחב ועוד.

בחלק החשיבה הכמותית נדרש הנבחן לענות על שאלות פשוטות יחסית במתמטיקה כמו משוואות עם  מספר משתנים ושאלות נוספות, חשוב מאוד ללמוד היטב בבית או לקחת קורס פסיכומטרי לפני מועד הבחינה ולענות על מספר רב כל הניתן של שאלות מסוג זה.

בחלק האנגלית נדרש הנבחן לענות על שאלות אשר מבוססות על קטע קריאה באנגלית בכדי לבדוק את יכולת הבנת הנקרא באנגלית, בנוסף ידרש הנבחן לענות על שאלות נוספות באנגלית אשר מטרתם היא בחינת אוצר המילים באנגלית.מולץ מאוד לקרוא מאמרים שונים או עיתונים באנגלית בחודשים שלפני המבחן בכדי לשפר את יכולת הקריאה ואת אוצר המילים.

ציון פסיכומטרי:

על מנת לקבל ציון פסיכומטרי גבוה (700 נקודות ומעלה) עליכם לענות נכון על מספר שאלות גדול יותר ביחס לשאר הנבחנים באותו מועד פסיכומטרי ב-5 השנים הקודמות,כך קורה שהרבה סטודנטים מקבלים ציון פסיכומטרי נמוך או ממוצע ואלו רק מעטים מהסטודנטים מקבלים ציון פסיכומטרי של 800 נקודות.,שזהו ציון המקסימום.

למען האמת קשה מאוד להעריך בצורה מדויקת את משקלה של שאלה בודדת על תוצאות הבחינה, דבר ראשון בגלל שציון המבחן יחסי ומשוקלל ביחס לכל הנבחנים ובנוסף לכל שאלה בחלק אחר של המבחן יש ערך שונה.

 

קורס פסיכומטרי,בעד או נגד?

לא ברור כל כך האם הקורס קיים ממניעים נכונים מה שבטוח בישראל ישנה תעשיה שלמה סביב נושא בחינות הפסיכומטרי,תעשיה זו בגלגלת מיליונים של שקלים כל שנה.ישנם מספר מוסדות לימוד אשר מעבירים קורס פסיכומטרי,כל מוסד והשיטה שלו ללימוד שיטות יעילות לביצוע מבחן פסיכומטרי מוצלח.הקורסים לרוב מומלצים לאלו מאיתנו אשר קשה להם ללמוד לבד בבית האמצעות ספרים.

רצוי לעשות סקרי שוק בטרם מחליטים באיזה מוסד לוקחים את הקורס.

לסיכום:

פעמים רבות דובר על כך שהמבחן עצמו אינו מעיד על קישוריו האמיתיים של הסטודנט ובנוסף קרה פעמים רבות שסטודנטים לעתיד עם סף סטרס נמוך אשר נלחצים בקלות נכשלו במבחן וקיבלו תצאות נמוכות ביותר מבלי ששיקפו בצורה מדוייקת את יכולת ההתמדה והלמידה שלהם.

 


אודות מחבר המאמר

איתי איתמר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.