אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחק החיים

כל מי שחולם לשחק ומעוניין לראות את עצמו על בטלוויזיה או בקולנוע, מתחיל את דרכו בבית ספר למשחק שייתן לו את הכלים המתאימים להפוך את האהבה שלו למקצוע אמיתי. לימודי משחק הם מסגרת המאפשרת לתלמידים הן להיחשף לתחום מבחינה אמנותית והן במה באמצעותה ניתן לבחון בצורה אישית את יכולתם להפוך את תחום המשחק לקריירה.

ללמוד מהמנוסים ביותרבית הספר למשחק פועל בשביל להעניק לתלמידים שיטות עבודה ייחודיות, פרי ניסיונם המקצועי רב השנים של מורים ויוצרים מהמנוסים ביותר בישראל. תוכנית הלימודים בבית הספר נותנת ביטוי מעשי לחלומם של המשתתפים {להפוך לשחקנים|להיכנס לעולם המשחקלימודים בבית הספר עוסקים בנושאים רלוונטיים לעבודת המשחק בתאטרון, בטלוויזיה והקולנוע.

כך למשל, משתתפי הקורס עוברים שיעורים עיוניים לצד לימודים פרקטיים: יסודות המשחק, דרמה לצד קומדיה דל ארטה ועבודה בשיטות הכוללות אילתור. מורי בית הספר מלמדים סדנות משחק מול מצלמה, תנועה ומשחקי תיאטרון, והמשתתפים עוברים סדנות מיוחדות המכינות אותם לאודישנים בתיאטרון ולאודישנים מצולמים.

לימוד חווייתיבנוסף למפגשים במסגרת הלימודים, מקיים בית הספר סדנות אמן וימי העשרה בנושאים מגוונים למשל מסכות, פיתוח קול ושירה, משחק עם כלים פסיכולוגסטים (פסיכודרמה) וכדומה. במסגרת לימודיהם, תלמידי הקורס צופים בהצגות ומופעים המועלים בתיאטראות המובילים בישראל. לאחר כל מופע מתקיימת שיחה עם יוצרי ההצגות והשחקנים. כך, הצפייה בהצגה הופכת. כמו כן, הלומדים מתנסים בשיעורים מקצועיים, סדנאות, פרויקטים והפקות. כך מטרת בית הספר היא לתת משתתפי הקורס להתנסות ולצבור ניסיון בתנאים הקרובים ככל הניתן לעולם אמיתי.

המצלמה ואתםאחד הקורסים המעניינים ביותר הוא משחק מול מצלמה – הן לטובת אלו המעוניינים בעבודה בטלוויזיה והן לטובת אלו המעוניינים בעבודה בתחום הקולנוע. בקורס זה משתתפי הקורס עוברים הכרות עם מגוון רחב של טכניקות משחק דרכים להביע את עצמם בכפוף למגבלות ויתרונות המדיום הטלוויזיוני והקולנועי.

למשל, משתתפי הקורס יעברו סדנאות לטכניקות להבעת רגשות, גם ללא מילים, שינוי בקצב המשחק ועוד. בנוסף נלמדים תכנים העוסקים בשפת הקולנוע, כיצד מאפיינים דמות, איפור דמויות והלבשתן  בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון.

הלומדים מתוודעים לקשר בין השחקנים, הבמאי, ועל האופן בו משפיעה המצלמה על היחסים ביניהם, ומתרגלים הרגלי עבודה נכונים כבר במהלך לימודיהם. בין נושאי הסדנאות: שפת גוף במשחק מול המצלמה, סוגים שונים של חזרות, התייחסות לדמויות שונות, הבנת טקסטים בשיטות שונות, עבודה על מונולוגים ועל סצנות הכוללות מספר רב של משתתפים.

 

 


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים בקרו : בית ספר למשחק ובידור | בית ספר למשחק,שחקן,שחקנים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.