אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיפוש עבודה באינטרנט

חיפוש עבודה הוא תהליך לא פשוט. לא משנה אם אתה חייל משוחרר, סטודנט, בוגר תואר, עובד שמעוניין להחליף עבודה או אדם המעוניין בשינוי קריירה, תהליך של חיפוש עבודה עשוי להיות מורכב ולארוך זמן. ישנן מס' דרכים עיקריות לחיפוש עבודה, חלקן מסורתיות יותר וחלקן פרי ההתפתחות הטכנולוגית. במאמר זה נסקור כמה מהן: גיוס עובדים באמצעות פרסום מודעות דרושים בעיתון, חיפוש עבודה באינטרנט וחיפוש משרות בעזרת חברות השמה.

חיפוש עבודה בעיתונות הכתובה

בעבר, המקום המרכזי לפרסום מודעות דרושים היה במדורי הדרושים במוספי העיתונות הכתובה. מוספים אלו, כוללים מודעות דרושים רבות המחולקות לפי תחומי עיסוק. בשיטה זו, מחפש העבודה עובר על המודעות ושולח קורות חיים, לרוב באמצעות הפקס, אל הנמענים המפורטים במודעה. כיום, שיטה זו הפכה למסורבלת יותר בהשוואה לחיפוש עבודה באמצעות אתרי האינטרנט המאפשר חיפוש ממוקד יותר, מהיר יותר וקל יותר. ואכן, בשנים האחרונות, אתרי הדרושים כדוגמת אולג'ובס, ג'ובנט וכו', הולכים ותופסים את מקומה של העיתונות הכתובה כמקור מרכזי לחיפוש עבודה. יחד עם זאת, מועמדים רבים לא נטשו לחלוטין את מודעות הדרושים בעיתונות הכתובה, אלא משתמשים בהן כאפיק חיפוש משלים. שכן, כיום מחפש העבודה פונה למספרי אפיקי חיפוש, במטרה לכסות כמה שיותר אפשרויות להגיע למשרה הנחשקת.

חיפוש עבודה באמצעות חברות השמה

אחד מאפיקי חיפוש עבודה הנפוצים ביותר הינו חיפוש עבודה באמצעות חברות השמה, אשר תופסות לאורך השנים מקום מרכזי בתחום חיפוש עבודה וגיוס עובדים. כיום, פועלות בשוק חברות השמה רבות, חלקן עם התמחות ספציפית בתחומי ההייטק, הביוטק או המשפטים, למשל. לחברות מסוימות, בעיקר הגדולות שבהן, קיימים מספר סניפים הפזורים ברחבי הארץ, מה שמקל על המועמד, מבחינת קרבה גיאוגרפית, לפנות ולהיעזר בשירותיהן למציאת עבודה. חברות ההשמה מחזיקות במאגר משרות המוצעות על ידי החברות המגייסות עובדים, ויועצות ההשמה מציעות לכל מועמד משרות המתאימות לניסיונו מתוך המאגר. בדרך זו, יכול המועמד להפנות את קורות החיים שלו למספר משרות במקביל התואמות את כישוריו. על מנת להגדיל אף יותר את סיכוייו יכול המועמד לפנות למספר חברות השמה במקביל.

חיפוש עבודה באינטרנט

כאמור, בשנים האחרונות הפך האינטרנט למקור מרכזי לחיפוש עבודה וגיוס עובדים. לוחות הדרושים האינטרנטיים מאפשרים חיפוש עבודה בדרך קלה, ממוקדת ויעילה ומעניקים חשיפה למגוון רחב של הצעות עבודה. ברשת האינטרנט קיימים אתרים שונים המפרסמים מודעות דרושים, ומאפשרים חיפוש עבודה בחינם או בתשלום, לגולשים או למעסיקים, ביניהם אולג'ובס, ג'ובנט, פורטל דרושים ו-ג'ובמאסטר. אתר ג'ובנט (jobnet) למשל הינו אתר המאפשר לגולשים לצפות במשרות ולשלוח קורות חיים בחינם. באתר מרוכזות אלפי משרות בתחומים מגוונים כגון: הייטק, בכירים, אדמיניסטרציה, כספים, הנדסה, תעשייה וניהול ועוד. אופן החיפוש באתר מאפשר לגולשים לחפש משרות לפי הקריטריונים בהם הם מעוניינים, למשל: חיפוש לפי אזור משרה, חיפוש לפי היקף משרה (מלאה, חלקית וכו'), חיפוש לפי שם חברה וכמובן חיפוש לפי תחומים. כך, במקום לעבור על מאגר שלם של משרות לא רלוונטיות, כפי שהיה לפני עידן האינטרנט, יכולים מחפשי העבודה לצפות במשרות בהתאם להגדרותיהם האישיות. פונקציה נוספת המתאפשרת בעידן האינטרנט, היא קבלת משרות רלוונטיות ישירות למייל. כך למשל, ה"סוכן החכם" של אתר ג'ובנט שולח לגולשים הרשומים לשירות משרות למייל לפי ההגדרות האישיות שבחרו. שירות זה חוסך זמן יקר למחפשי העבודה ומקל על התהליך של חיפוש משרות.


אודות מחבר המאמר

ג'ובנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.