אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיניים תותבות - תותבת קבועה למבוגרים וילדים

 

בעיות שיניים לרוב נוצרות כתוצאה מהזנחה של השיניים או בגלל הגיל, כאשר הזנחת שיניים עלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בשן. במצב בו ישנם שיניים פגועות, שיניים שבורות או סיבוכים של מחלות חניכיים שונות רופאי שיניים משתמשים בפרותזות ואמצעים חיצוניים לפתרון הבעיה, כמו כתרים, תותבות או השתלות שיניים. כמו כן, השימוש באמצעים אלו נפוץ גם במקרים של תאונות שונות כמו תאונות עבודה ותאונות דרכים. בעבר הטיפול באמצעות שיניים תותבות היה נפוץ יותר וישנם 2 סוגים עיקריים של תותבות – תותבת חלקית לחוסר בשן או מספר שיניים ותותבת מלאה להשלמת כל מערכת השיניים.

רופאי שיניים ממליצים על טיפול זה להשלמת רקמות בפה ולחוסר בשיניים ותותבות אלו עשויות לרוב מאקריל או מתכת כרום. החיסרון העיקרי של שיטה זו היא חוסר הקביעות והבעיות הנלוות לכך. השיניים התותבות דורשות טיפול וניקוי של פעמיים ביום והרכבה שלהם בכל שעות היום ויש להישמע היטב להוראות רופא שיניים. בגלל שהתותבות אינן קבועות התבנית עלולה להישחק עם הזמן ולגרום לבעיות של אי התאמה או בעיות נשימה. לרוב, מצבים אלו נגרמים כתוצאה מחוסר הרכבת התותבות בכל שעות היום, כאשר מבנה הפה והלסת משתנה.

מהי תותבת קבועה

בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה בענף רפואת השיניים, הטיפול באמצעות תותבות קבועות הופך לנפוץ ויעיל יותר. מרפאות שיניים רבות מעניקות טיפולים של הרכבת תותבות קבועות הן למעשה טיפול בו מבצעים למטופל השתלת מערכת שיניים מלאה, המהווה תחליף למערכת השיניים ורקמות הפה. ישנם סוגים שונים של תותבת הקבועה העשויים מחומרים שונים – חומרים פלסטיים, מתכת, חומרים קרמים ועוד. תותבת קבועה יעילה במיוחד כטיפול לשבירת כל מערכת השיניים כתוצאה מתאונה. תותבת קבועה, לעומת השתלות שיניים, אינה דורשת קידוח בשן. תהליך הטיפול דומה לתהליך הכנת תותבת רגילה ויש ללכת לבדיקות תקופתיות אצל רופא שיניים למעקב ולחיזוק במידת הצורך. היתרון הגדול של תותבות קבועות הוא חוסר היכולת של חיידקים לחדור תחת התותבות וניתן להמשיך בטיפול רגיל אצל שיננית. תותבות שאינן קבועות מגבירות את הסיכון לעששת ומחלות חניכיים במידה ולא מנקים ומטפלים בהם על פי ההוראות מרפאות שיניים. ניקוי תותבות קבועות הינו תהליך קצר יותר כיוון שנעשה על ידי צחצוח שיניים רגיל.

 


אודות מחבר המאמר

מרפאת שיניים ראשון לציון המציעה טיפולים מתקדמים בטכנולוגיה חדישה. רופא שיניים בראשון לציון המתמחה בטיפולים משמרים, טיפולי שורש, כירורגיית פה ולסת וטיפולי שיניים לילדים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.