אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה שמישהו יסרב לגט? מדוע יש סרבני גט?

ובכן, יש סיבות רבות ושונות לסירוב לתת גט, החל מניסיון להרוויח זמן כדי לחפש דרך לשנות את ההכרעה הצפויה בקשר למשמורת על הילדים, דרך חוסר רצון לשלם מזונות וכלה ברצון לנקמה. נקמה יכולה להיות פשוט שיבוש חייו של בן או בת הזוג לשעבר, בכך שלא יוכל להנשא בשנית או להמשיך בחייו ושלא יוכל לקבל סיוע מהמוסד לביטוח לאומי בתור הורה יחיד. בסופו של דבר - מדובר בניסיון להפעיל לחץ על בן או בת הזוג החפץ בגירושין {באמצעי הפעלת לחץ על אחד הצדדים בין בני זוג שנמצאים בתהליך גירושין.

האם ניתן למנוע מצב של סירוב גט?ובכן, לא ממש, אך בתנאים מסויימים אפשר לשחרר את בן או בת הזוג מנישואין, באמצעות כפיית גט. בכוחו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני (תלוי באיזו ערכאה מתקיים הדיון בעניין הגט) לבצע תהליך של כפיית גט על בן הזוג הסרבן, כלומר לתת תוקף משפטי לגירושין מבלי לקבל את הסכמת אחד הצדדים.בעיקרו, תהליך כפיית גט הוא חד צדדי. על פי ההלכה היהודית, הבעל יכול להתגרש מהאשה גם ללא הסכמתה וללא צורך להתחיל בהליכי כפיית גט ואילו האישה נדרשת להסכמת בעלה לצורך קבלת הגט. לכן, כפיית הגט הוא תהליך המופעל רק על גברים, כיוון שעפ"י ההלכה רק להם יש זכות לסרב לגט.

על מנת שגבר יקבל מעמד רשמי של גרוש, הוא יכול למסור לבית הדין הרבני את מסמך הגירושין ולמנות את בית הדין הרבני כשליחו למתן הגט לאישה. האישה, לעומת זאת, חייבת לקבל את סירובו של הגבר לפני הפעלת כפיית הגט. מצב זה יכול לסבך את האישה, שכן אם הבעל אינו צלול (אי שפיות או מחלה) יש בעייתיות בקבלת סירובו או אישורו של הבעל.

על פי ההלכה, כפיית גט תתבצע רק בדרך של לחץ חברתי או מוסרי, כאשר כפיית גט שלא הושגה בדרך זו לא יהיה לה תוקף. אפשרויות הפעלת הלחץ העומדות בפני בית הדין הרבני הן: איסור הוצאת דרכון ואיסור החזקת רשיון נהיגה (האמצעי הפופולרי והיעיל ביותר).איסור על פתיחת חשבון בנק חדש.הוא יכול להוציא צו איסור יציאה מהארץ.צו מאסר בפועל לבעל הסרבן. ניתן ליישם אפשרות זו רק לאחר שחלפו שישה חודשים מאז מתן פסק הדין על כפיית גט והוא לא בוצע. במקרה כזה יפנה היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט המחוזי והאחרון יאשר את מאסרו של הבעל הסרבן.

בדרך כלל תהליך כפיית הגט הוא תהליך ארוך, ובסופו של יום, הילדים הם הנפגעים העיקריים.


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים בקרו : חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.