אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכרת המוסד לביטוח לאומי-ידועים בציבור

בישראל של שנות ה-2000 עדיין אין חוק המסדיר זכויות וחובות של ידועים בציבור והשופט הדן בתיק עושה זאת בעיקר על סמך השקפת עולמו.

 על סמך פסיקה תקדימית משנת 1948 דנים שופטים עד היום בנושא "ידועים בציבור".

ידועים בציבור הם בני זוג הביאו לעולם ילדים. בשל העובדה שאין חוק המגדיר זאת ההחלטה נופלת על בתי המשפט. בני הזוג יכולים גם להיות נשואים רשמית לאחרים ולהיכנס להגדרה של ידועים בציבור - זה מוסד זוגי בעל השפעות כלכליות מרחיקות לכת שלא כולם מודעים להן.חיי הידועים בציבור בישראל נוחים בהרבה מאשר ידועים בציבור במדינות אחרות.

תנאי הסף לקיום מערכת יחסי "ידועים בציבור":

חיי משפחה - יחסים אינטימיים כשל זוג נשוי מושתתים על אותו יחס של חיבה ואהבה, מסירות ונאמנות, המראה שקשרו גורלה בגורלו.

ניהול משק בית משותף - לא סתם משק בית משותף מתוך צורך אישי, נוחות, כדאיות כספית או סידור ענייני, אלא שיתוף בכל צורכי האדם כנהוג וכמקובל בין בעל ואשה הדבקים אחד בשני בקשר של גורל חיים.

תנאים אלו נבחנים עפ"י קריטריונים סובייקטיביים- כלומר כיצד ראו בני הזוג עצמם את מערכת היחסים בניהם.הדברים שונים כמובן מזוג לזוג, לפי ההחלטה לכך נובעת מקריטריונים שונים אשר הציבו לעצמם בני הזוג.

עם הגדרת מערכת היחסים כ"ידועה בציבור", חלים על הזוג זכויות וחובות שהמדינה מעניקה לזוגות נשואים, על בני זוג אשר אינם מעוניינים או נאסר עליהם להינשא על פי חוקי המדינה. סטטוס הידועים בציבור משמש בני זוג שאינם רשאים להינשא זה לזה, בהתאם לדת, למשל כאשר בני הזוג הם בני אותו המין, או היות אחד מבני הזוג נשוי לאחר או היות בני הזוג בני דתות שונות או כהן וגרושה או פסולי חיתון אחרים, בת לדת יהודית ובן למגזר הערבי. פעמים רבות סטטוס הידועים בציבור מוחל על בני זוג הרשאים להינשא זה לזה אך הם אינם מעוניינים בכך, לעתים ללא שבני הזוג מודעים לחובות שסטטוס זה מחיל עליהם מבחינה מסוימת זוכים ידועים בציבור (בני מינים שונים ולעתים גם בני אותו המין) לזכויות דומות לאלה של בני זוג נשואים.


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים בקרו : חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.