אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אופנה שנות ה-60

                                     עיצוב אופנה שנות ה-60

הביגוד וסגנון הלבוש בשנות השישים מהווה אבן דרך בהיסטוריה של התפתחות עיצוב האופנה. העיצוב היה מושפע רבות משינוי מגמות ותנועות חברתיות, תנועות מחאה ודמויות מפתח שהביאו להתפתחות סגנון לבוש ייחודי. הצבעים המונוכרומטיים החיוורים שאפיינו את השנים קודם לכן נזנחו תוך מעבר לשימוש בצבעים בוהקים פסיכדליים, צבעי ניאון שבאו בשילוב עם חומרים חדשים שלא נעשה בהם שימוש קודם לכן כדוגמת  pvc ופוליאסטר

אחת מדמויות המפתח של השנים הראשונות של העשור היא ז'קלין קנדי אשתו של הנשיא ג'ון קנדי. האלגנטיות לצד הרשמיות שבמראה, כובע הצילינדר המרובע והמוכר שלא אחת חבשה לראשה, לצד השמלות המהודקות, הפשוטות והגיאומטריות היוו השראה לנשים רבות בארה"ב ובעולם בכלל.

השחקניות בריג'יט ברדו ואודרי הפבורן נהגו ללבוש מכנסי קפרי שהיו מכנסיים באורך מעל הקרסול. המכנסיים המהודקות עם ההדפסים השונים גם הן היוו השראה לנשים רבות.

בלונדון התעצבה אופנה פופולרית שאפיינה את הבריטים הצעירים, ניחן שמעצבי האופנה השתדלו מעתה לתת מענה לקהל הצעיר ומגמות העיצוב השתנו בתדירות גבוהה מזאת שנראתה קודם לכן. השימוש בצבעים וחומרים חדשים בעיצוב הבגדים משך צעירים רבים להתעניין בסגנונות החדשים שצצו חדשות לבקרים.

באמצע שנות ה-60 הבריטים המשיכו להנהיג את סגנון האופנה והוא התאפיין במיוחד מהשוני של מגמות האופנה באפיינו את אלה של שנות ה-50. סלבריטאים רבים ביניהם זמרים, שחקני קולנוע וטלוויזיה אמצו את הסגנון החדש ומשם התפשט הסגנון לכלל האוכלוסייה.

בשנת 1963 יצא לאקרנים סרט הקולנוע " מסיבת החוף" הסרט שהיה מוצלח בפניי עצמו הציג לראשונה את הביקיני, בגד הים החדשני. ההשפעה של הסרט הייתה כה מידית ורחבה שהביקיני נכנס מיד לאופנה ונעשה פופולרי במהרה.

האופנה הנשית הייתה זהה מאוד לאופנה הגברית ונשים הלכו לא אחת עם תספורות נקיות וקצרות. החולצות תאמו את אותה מגמה והיו חולצות מכופתרות בעלות צווארון נמוך בליווי מכנסיים מהודקים וצמודים.

לקראת סוף שנות ה-60 תנועות חברתיות שקראו ונאבקו למען שחרור מיני ואהבה נקראו "היפים" והשפיעו רבות על סגנון הלבוש הן של גברים והן של נשים. מכנס הפאדלפון שהיה מכנס ג'ינס צמוד שהתרחב בצורת פעמון בחלקו התחתון ובדים שנצבעו באופן ידני נעשו פופולריים מאוד.

 

לסיכום שנות ה-60 היו שנים בהן נזנחו מגמות האופנה של שנות ה-50 והתאפיינו בגזרות גיאומטריות מוגדרות מחד ובצבעים בוהקים וחומרים חדשים, תוך טשטוש הגבולות בין הלבוש הגברי לזה הנשי.


אודות מחבר המאמר

mery lu חנות בגדי נשים טינטרנטית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.