אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המדריך השלם לרכישת דוד שמש

מזג האוויר בישראל קלאסי לניצול היתרונות של מש. נכון להיום מדובר באמצעי חימום המים הנפוץ בארץ, אבל רבים עדיין לא יודעים כיצד לבחור אותו בצורה נכונה. הפתרון הוא להתמקד במספר נקודות ולהבין את המשמעות שלהן עבור הצרכן הממוצע.

התאמת סוג הדוד (הנפח) למשפחה

בשלב הראשון צריך להתאים את נפח הדוד בליטרים לצרכי הבית או המשפחה. החישוב המקובל הוא של צריכת 30-40 ליטר מים חמים ביום לאדם בממוצע, שזה כולל את תקופת הקיץ והחורף כאחד. לפי החישוב הזה, משפחה של 4 נפשות תצטרך דוד עם מכל מים בנפח של 120 ליטר לפחות, לעומת בני זוג שיכולים להסתפק במכל דוד עם נפח של 60 ליטר בלבד. כמו כן, חשוב להזכיר שיש גם מכלים של 200 ליטרים ומעלה.

כמות המים שמשתמשים במקלחת

אי אפשר לרכוש דודי שמש בלי לבחון באופן ספציפי את צרכי המשפחה. החישוב לעיל רלוונטי עבור מי שמעוניין לרכוש דוד לדירה להשקעה, אך בבית פרטי עם משפחה ניתן להתמקד בטווח נפחים ספציפי. את הטווח הזה בוחרים לפי כמות המים החמים שבהם משתמשים במקלחת ולפי הגיל הממוצע. במשפחה עם תינוק צריך יותר מים חמים מאשר עבור זוג מבוגר בלי ילדים, וכן הלאה.

טמפרטורת המים

העדפה אישית אחרת עשויה לבוא לידי ביטוי בטמפרטורת המים. לצד כאלה שלא מתפשרים על פחות מאשר מים לוהטים במקלחת, רבים מעדיפים דווקא את המים הפושרים. טמפרטורת המים נקבעת לפי סוג הדוד ולפי מאיץ החום שמותקן בתוכו. החלטה מראש על טמפרטורת מים מועדפת תמנע הוצאות מיותרות ותחסוך בלאי ושחיקה.

התאמת גודל הקולט לדוד השמש

חימום מכל מים בנפח של 120 ליטר מתבצע מטבע הדברים בצורה שונה מאשר חימום מכל בנפח של 60 ליטר בלבד. מכאן שצריך להתאים את דוד השמש לצרכי המשפחה ולאחר מכן להתאים אליו את גודל הקולט. עם זאת, יש כיום מגוון רחב של קולטים וכל אחד מהם הוא בגודל שונה. התאמת גודל הקולט לסוג הדוד גם מתבצעת על ידי אנשי מקצוע ולא אמורה להיות סיבה לדאגה מבחינת הלקוח והצרכן.

מחירים

אפשר להצביע על ארבעה גורמים שמשפיעים על המחיר של דודי שמש בהשוואה למכשירי חשמל ביתיים אחרים:

א. נפח הדוד – ככל שהדוד גדול יותר כך צפוי המחיר שלו לעלות. אם בוחנים את נפח הדוד היטב ראש ניתן לחסוך בהוצאות.

ב. יצרן הדוד – קיימים פערים של עשרות אחוזים בין מחירי דודים של יצרנים שונים. מצד שני, מחיר גבוה לא בהכרח מעיד על איכות גבוהה, ולהיפך.

ג. מיקום התקנה – התקנה על גג רעפים יקרה יותר מאשר התקנה על גג שטוח. אין כל כך מה לעשות עם זאת אבל כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

ד. אביזרים נלווים – הדוד נמכר ללא אביזרים נלווים ויש לרכוש אותם בנפרד. האביזרים הנלווים שעשויים לייקר את המחיר הם שסתום אל חזור, שסתום ביטחון פורק לחץ ומעמד בסיסי לדוד. לא בכל האביזרים יש צורך.


אודות מחבר המאמר

מומלץ לרכוש דוד שמש בקיץ כי אז המחירים נמוכים יותר ואנשי המקצוע זמינים. לעומת זאת, בחורף יש ביקוש גבוה להחלפת דוד ותיקונים ולכן המחיר עולה. 
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.