אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סי וי פול מציגים - טיפ למעסיק! נדמה לכם שמצאתם את העובד המתאים? אל תעצרו עדיין את הגיוס.

מעסיקים רבים "נופלים" לאותה המלכודת. הם מתחילים הליך של גיוס עובדים, מפרסמים מודעת דרושים, עושים ראיונות עבודה, מגייסים עובד או שניים ומפסיקים את חיפוש וגיוס העודים. מה הבעיה בזה? מהניסיון שלנו ב- סי וי פול, מתברר שעל פי רוב, העובד הראשון שמקבלים לעבודה, הוא לא העובד שימשיך בעסק לאורך שנים. בזה אומנם תלוי בתחום ובמשרה עצמה, אך רוב המקרים, את העובד הראשון שמקבלים לעבודה, מעסיקים נוטים לקבל לעבודה מתוך לחץ למלא מקום של מישהו שעזב. לכן לעיתים, ההתאמה היא לא "עד הסוף" בין העובד למעסיק וכך נוצר מצב שאו שהמועמד שנכנס למלא את המשרה יעזוב אחרי מספר ימים או שבועות או שהמעסיק בעצמו יבין שזה לא מה שהוא בדיוק חיפוש.

לכן חשוב מאוד לא לעצור את גיוס העובדים. להבין לכך שהגיוס הראשון הוא איננו היחיד. גם אם נדמה לכם שהגעתם למנוחה ולנחלה ולאחר החיפוש המתיש איתרתם את העובד המבוקש, אל תעצרו עדיין את הגיוס. וודאו כי יהיו לפניכם עוד 2-3 מעומדים רלוונטיים למקרה שתגלו כי העובד אינו מתאים לכם כמו שחשבתם או שהעובד ייגלה שהמשרה היא לא מה שהוא שחשב, מה שקורה בבערך 50% מהמקרים,  במיוחד אם הליך הגיוס או ראיון העבודה לא היה נכונים מספיק.

צוות סי וי פול מדגיש - גם אם כבר נגמר לכם הזמן ובעיקר נגמרה לכם הסבלנות לגייס, שווה להשקיע בכך עוד כמה שעות עבודה נוספות, שיקלו עליכם מאוד בהמשך ההתנהלות שלכם עם עצמכם ועם העובד.

לאחר שבחרתם את אפיק הגיוס שמתאים לכם וביצעתם גיוס עובדים, אם יהיו לפניכם מראש עוד 2-3 מעומדים כאופציה ב', לא תצטרכו במקרה כזה להתחיל שוב תהליך גיוס ארוך ומתיש, אלא תוכלו 'לשלוף' אותם בעת הצורך. אגב, אם תדעו שיש לכם עוד אופציות, תהיו בטוחים יותר והחלטיים יותר בהתנהלות שלכם מול העובד. זה יסייע לכם להתפשר פחות, שכן הרבה מעסיקים מחליטים להתפשר על העובד שהם מגייסים כי אין להם אופציות נוספות. זה גם יעזור לכן להציב כראוי את הדרישות שלכם בפניהם, מבלי לחשוש מעזיבתם ומפתיחת תהליך גיוס נוסף.

*נכתב בלשון זכר מתאמי נוחות בלבד ומיועד לשני המינים כאחד.


אודות מחבר המאמר

דניאל ביטון.

צוות סי וי פול גיוס עובדים – עובדים בשבילך.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.