אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד תוספי תזונה מסייעים לבריאות כללית טובה?

תוספי תזונה הם רכיבי תזונה המכילים לרוב ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, צמחי מרפא, חלבונים או שילוב של חלבונים ופחמימות. תוספי תזונה משמשים להשלמת חוסרים ברכיבי תזונה או משמשים כמזון פונקציונלי כהשלמה לספורטאים, לבניית שריר ולשיפור הביצועים הספורטיביים. ישנם תוספי תזונה מורכבים יותר כגון אומגה 3 ופרוביוטיקה שמיועדים לטיפול בבעיות בריאותיות ובמניעה של מחלות. בגלל שתוספי תזונה מורכבים מרכיבים טבעיים לרוב נוטים לחשוב שההשפעה שלהם על הגוף היא משנית, אך לא כך הדבר. ישנם תוספי תזונה בעלי השפעה עוצמתית על מערכות הגוף ויש להיות ערני לתופעות לוואי שעלולות לצוץ בזמן שימוש בתוספי תזונה חדשים . 

 

להלן רשימה של תוספי תזונה שונים לטיפול במגוון בעיות בריאותיות 

 

בטיחות השימוש בתוספי תזונה 

על ייבוא וייצור תוספי התזונה והרגולציה הנלווית בכך אחראי משרד הבריאות הישראלי. התקנים המנחים אותם הם תקני GMP (תנאי ייצור נאותים) שהם תקנים בינלאומיים המגדירים כיצד לייצר תוספי תזונה ברמת המינונים של חומרי הגלם הפעילים, אופן הרישום על התווית, אזהרות לאנשים בעלי רגישויות ועוד. משרד הבריאות אינו מאשר את יעילותם של תוספי התזונה אלה רק את בטיחותם. תקנים אלו גם מגדירים את אופן פעילות המפעלים המייצרים את תוספי התזונה ברמת ההיגיינה והניקיון על מנת למנוע זיהומים בתהליך הייצור. לרוב לא יודעים זאת, אך משרד הבריאות הישראלי הוא בין המחמירים בעולם.

 

 


אודות מחבר המאמר

אסף סגל

טבע קליק - תוספי תזונה, ויטמינים וצמחי מרפא

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.