אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי הנדסת מכונות

עולם הנדסת המכונות בנוי מקבוצה עשירה של תהליכים, המכילים ביניהם גם תהליכי מחקר, פיתוח וייצור של מערכות ממוכנות, כמו לדוגמא מערכות מיזוג אוויר, כלי תעופה, ציוד רפואי ממוכן, כלי רכב ועוד.

מגוון התפקידים שמהנדס מכונות מאייש כולל תפקידי ייצור, אחזקה, פיתוח, תכנון מערכות ואף בקרת ציוד. מסיבות אלו, על המהנדסים, לאחר סיום לימודי הנדסת מכונות, לצבור ידע וניסיון מקצועי בביולוגיה, כימיה ופיזיקה ברמה בסיסית לפחות, בשילוב עם ידע הנדסי וניסיון בתחומי התרמודינמיקה, מכניקה, בקרה וזרימה.

תחומי התעשייה והחיים בהם מוצאים עצמם בוגרי לימודי הנדסת מכונות הינם:

תעשיית הנשק, הנדסת חומרים, אלקטרוניקה, מכטרוניקה (תחום הנדסה המשלב מכניקה, אלקטרוניקה ותוכנה), הנדסת קירור, הנדסת חימום, מעליות וכל הקשור למוצרי חשמל ביתיים, בהם ישנו שימוש נרחב בידע מקצועי של הנדסת מכונות.

ניתן לומר כי כל המכונות בהן אנו משתמשים בחיי היומיום המודרניים מבוססות על ידע מקצועי וחזון של מהנדסי מכונות, ומסיבה זו אלו תמיד ימצאו תעסוקה מעניינת, מאחר ומרבית התעשיות הקיימות במאה הנוכחית מבוססות על הנדסת מכונות.

מהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסת מכונות?

דרישות הקבלה ללימודי הנדסת מכונות הינן נמוכות יותר משאר תחומי לימודי הנדסה, שכן יש ביקוש רב ויש צורך להכשיר מהנדסים רבים.

ממה מורכב מסלול הלימוד?

מסלול הלימודים כולל לימודי מדעים יסודיים, מדעי ההנדסה ומכונאות.הסטודנט יכול להתמחות בהמשך הדרך במערכות בקרה, רובוטיקה, ביו-מכניקה, הנדסה גרעינית או ימית, מערכות אנרגיה, הנדסה אופטית וכו'.

מהו משך הלימודים?

לימודי הנדסת מכונות נמשכים 4 שנים אקדמיות.הלימודים מתקיימים באוניברסיטאות ובמכללות אקדמאיות נבחרות בשכר לימוד אוניברסיטאי.

איזו תעודה מקבלים בסיום לימודי הנדסת מכונות?

הלימודים לתואר ראשון מסתיימים בהסמכת B.Sc – מוסמך למדעים בהנדסת מכונות.

במה עוסקים בוגרים הלימודים?

אפשרויות העבודה הפתוחות בפני בוגרי לימודי הנדסת מכונות הן מגוונות בשל הצורך הרב בהם בכלל התחומים במשק.

באפשרותם לעסוק בתעשיית היי טק, הנדסת אווירונאוטיקה, הנדסה ביו-רפואית, הנדסה אופטית, הנדסה גרעינית, הנדסה אזרחית, הנדסה צבאית ועוד.

תחומי העבודה בהם יוכלו לעסוק בוגרי לימודי הנדסת מכונות נעים מפיתוח ומחקר דרך ניהול הנדסאי ועד ייצור ותחזוקה, במגזרים הציבוריים והפרטיים גם כן.


אודות מחבר המאמר

חננה לימודים - רגע לפני שלומדים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.