אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מי צריך הסכם ממון

מי צריך הסכם ממון?הסכם ממון, בניגוד לדעה הרווחת, לא נועד אך ורק לבני זוג המגיעים עם ממון או רכוש בטרם הנישואין או התחלת החיים המשותפים. הסכם ממון מסדיר גם את הנושאים הרכושיים העתידיים אשר יצטברו במהלך החיים המשותפים ונועד לתת וודאות לגבי אופן חלוקת הרכוש במקרה של פרידה וכפועל יוצא מכך למנוע מאבקים ארוכים יקרים ומורכבים בעניין זה.

הסכם ממון נועד כמעט לכל בני זוג – הן אלה שנישאו, הן אלה החיים חיים משותפים וידועים בציבור (לרבות זוגות חד מיניים) והן אלה העומדים להינשא בין אם הם צברו רכוש בטרם החיים המשותפים ובין אם ההסכם צופה פני עתיד ומתייחס רק לרכוש שייצבר במהלך החיים המשותפים.

במידה ובני הזוג החליטו שהם מעוניינים לחתום על הסכם ממון, בשלב הראשון עליהם להגיע להסכמות בקשר לאופן חלוקת הרכוש, תנאי והוראות הסכם הממון. מדובר בשלב שמעצם מהותו מלווה באי נוחות אשר עשוי להוביל לתסכולים ומתחים לא מבוטלים בין בני זוג, בפרט כאשר בני הזוג החליטו לחתום על ההסכם ערב הנישואין.

הסכם ממון יכול לכלול את מכלול הנושאים שהצדדים להסכם סבורים כי יש לכלול ולהסדיר במסגרתו לרבות חלוקת הרכוש, הסדרי משמורת על ילדים עתידיים ו/או קיימים, נושא של מזונות אישה ו/או מזונות ילדים, הסדרי ראייה לגבי קטינים וכיוצ”ב.

על מנת שהסכם ממון יקבל תוקף משפטי מחייב (בבחינת פסק דין) עליו לעמוד בשני תנאים מצטברים: הראשון, ההסכם חייב להיות בכתב; השני, ההסכם חייב להיות מאושר.

פרוצדורת האישור תלויה במועד חתימת הסכם הממון:

אם ההסכם נערך לפני הנישואין (לרבות ידועים בציבור) – ההסכם חייב להיות מאושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה מוסמך או נוטריון או רשם נישואין.אם ההסכם נערך לאחר הנישואין – ההסכם חייב להיות מאושר על ידי בית משפט לענייני משפחה מוסמך או בית דין דתי המוסמך לדון בנישואי וגירושי בני הזוג.

לאחר אישור ההסכם על ידי הגורם המשפטי המוסמך כמבואר לעיל, הסכם הממון יקבל תוקף של פסק דין הניתן לאכיפה וביצוע כמו כל פסק דין.


אודות מחבר המאמר

מאת עו"ד רחלי קלקנר, עורך דין הסכם ממון

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.