אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד עובד השילוב של אדריכל ועיצוב פנים?

לא אחת אנשים מתבלבלים בין אדריכל ובין מעצב פנים, אך צריך לומר בדיוק מהן הגדרות התפקיד של אדריכלים אל מול מעצבי פנים. נכון ששניהם עוסקים בעיצוב הבית, אך לכל אחד מהם יש הגדרת תפקיד שונה ומהות המקצוע של כל אחד מהם כוללת עקרונות שונים באופן ברור. יש מי שירצו ויעדיפו לשכור את שירותיו של משרד אדריכלים טוב ביחד עם משרד עיצוב פנים ויש שיעדיפו את האדריכל, עם התמחותו המקצועית גם בעיצוב הפנים. אחד השיקולים החשובים ביותר הוא התקציב ולכן צריך לדעת בדיוק כמה הולכים להוציא על הבית בכל שלב. תכנון התקציב הוא חשוב מאין כמותו. חריגה בתקציב יכולה לגלוש לסכומים גבוהים מאוד.

מה עושה כל אחד מבעלי המקצוע?

תפקידם של אדריכלים הוא לתכנן את הבית. האדריכל לוקח את החלומות, הצרכים, הדרישות והרעיונות של הלקוח ומשרטט תוכנית עבודה מפורטת שבה כל חלק כל חלק פונקציונאלי או אסתטי של הבית יוכל לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. מעצב פנים מגיע בשלב שנגמרת הבנייה וצריך להתחיל לקשט את הבית. מעצב הפנים אחראי רק על הצד האסתטי ואין לו את הכישורים התכנוניים וההנדסיים שנדרשת להם אדריכלות. כל בעל תפקיד הוא חשוב מאוד ואחראי על תחום מאוד מורכב, אך לאדריכל יש אחריות מאוד גדולה משום שהוא צריך להתחשב בשיקולים רבים כדי שהתוכנית תצליח.

לעצב כל דבר

היום הטרנד הגדול ביותר הוא עיצוב מבנים. כולם אוהבים לעצב והאהבה לעיצוב מחדש בוערת בקרבם של רבים. האדריכל צריך להבין בכמה תחומי עיצוב כמו עיצוב וילות, עיצוב חנויות, עיצוב גינות ובתי מסחר, עיצוב פנים הבית בכל סטנדרט שהוא ועוד. מעצבי הפנים נוטלים על עצמם את האחריות לעצב גם כן, אך הם מאפשרים לחלומות האסתטיים של הלקוחות להתבטא בצורה מאוד מיוחדת. וילות שתוכננו על ידי האדריכלים יכולות להיות מעוצבות על ידי מעצבי פנים בזכות בחירת צבעים לקירות, רהיטים, מקומות אחסון ועוד. העיצוב זוהי תפיסת עולם מאוד מורכבת ומעניינת שכל אחד מבעלי המקצוע הללו יכול לתת ליצירתיות שלו להתפרץ.

אז עם מי צריך לעבוד?

שוב, מדובר כאן על יכולת כלכלית לפני הכל. אם הרעיון הוא לבנות בית חדש ולעצב אותו אז תמיד כדאי לעבוד עם האדריכל הטוב ביותר שיש בתחום. אם מדובר רק על שיפוץ של בית ועיצוב מחדש אז אין שום סיבה שמעצב פנים לא ייקח את המושכות, אך צריך לדעת בדיוק מה רוצים לעשות. אם השיפוץ כולל גם שבירת קירות, הזזת חללים ממקום למקום ועיצוב מחדש של מרחבים פנימיים תוך התחשבות בתשתית הפיזית של הבית, האדריכל הוא האדם המתאים בותר לתפקיד. בשורה התחתונה, לאדריכל יש גם הכשרה והתמחות בעיצוב פנים ולכן כדאי לבחור אדריכל שיכול לעשות הכל.

המאמר באדיבות פלטפורמת arcdb - פלטפורמה עסקית לענף הבניה


אודות מחבר המאמר

ויקי בר מצעבת פנים וכותבת תוכן בarcdb - פלטפורמה עסקית לענף הבניה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.