אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עין הרע - זה לא רק חמסה

 עין הרע - זה לא רק חמסה

כמעט בכל משפחה יש את המבוגר האחראי, סבתות או דודות מבוגרות אשר מתריעות בפני הסכנה מעין הרע: "בלי עין הרע איזה תינוק מתוק..."  או אם קנית רכב חדש, "בן פורת יוסף עליך ועל האוטו החדש"

הם מכניסות לעגלה של התינוק שיני שום לפעמים גם בלי שנרגיש או שמורחות עליו רוק, הם גם זוכרות ואפילו מחייבות לתלות על המכונית איזה חמסה גדולה, (אם הם היו יכולות היו צובעות על הרכב חמסה ענקית), הם מחייבות אותנו לעשות טקסים שונים ומשונים ובלבד שעין הרע לא תפגע בנו חס וחלילה טפו טפו, מים מלח שום בצל.

האם עין הרע זו עוד אמונה טפילה או שזה משהו אמיתי?

האם יש עין הרע או שזה עוד מוצר שהסבתות הביאו איתם ארצה?

אכן, למרות שזה נשמע כמו עוד אמונה טפילה, זה נכון, יש מציאות של עין הרע. אנו למדים זאת מהסיפור הבא כתוב בחומש דברים: וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם… (טו) וְהֵסִיר ה' מִמְּךָ כָּל חֹלִי" וכו', איזה חולי? אמרו רבותינו (ב"מ קז:): "והסיר ה' ממך כל חולי" דבר שכל החולאים תלויים בו, דהיינו שבכל חולי שיש בעולם, יש לאותו דבר חלק בו.

ומהו אותו הדבר? אמר רב, זו עין הרע, ואמרו בגמרא, יודע היה רב שעין הרע שייך לכל החולאים, ואיך ידע? פעם אחת הלך לבית הקברות, והיה צופה ובודק ברוח קדשו את סיבת המוות של המתים, האם מתו מכיוון שכבר הגיע זמנם הקצוב להם, או שמתו מחמת עין הרע, וגילה, שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

 להלן מקורות נוספים לעין הרע מהתורה:

1. במסכת ברכות חז"ל אומרים על יוסף שלא שלטה בזרעו עין הרע והם ממשילים את זה לדגים. כיוון שהדגים נמצאים בים ואין עין יכולה לראות אותם בצורה ישירה ולכן היא אינה יכולה להזיק להם.

2. כתוב בחומש בראשית "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" , יוסף הצדיק נחשב מוגן מפני עינם הרעה (קנאתם) של הבריות. לכן נהוג להזכיר את הברכה שקיבל מאביו כמגן מפני העין הרעה.

אל תכנסו לפאניקה, יש אפשרות להוצאת עין הרע כאשר אחד מהם היא הוצאת עין הרע בעופרת.

במקרים שאדם מרגיש שיש עליו עין הרע, הוא צריך לפנות אך ורק לרבנים מוסמכים ומוכרים שמומחים בהוצאת עין הרע ולא אצל מיסטיקנים למיניהם.


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף בנושא עין הרע וקבלה כנסו לאתר מוסדות בית אל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.