אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד נינצל מעין הרע

עין הרע - איך מסירים עין הרע

יש עין הרע או שאין עין הרע? לא פעם עולה השאלה האם אכן קיימת המציאות של עין הרע חד משמעית תדעו שהמושג עין הרע הוא אמיתי ונכון.

כל בוקר בתפילת שחרית בברכות השחר אנו אומרים: "ויהי רצון... שתצילינו מעין הרע.." בגמרא כתוב ש - 99% מבני האדם מתים, ממה הם מתים? מעין הרע, מצרות עין של אנשים אחרים עליהם או מעין רעה שלהם על עצמם. חז''ל הקדושים אף אמרו שאחד הסיבות שלוחות הברית הראשונות נשברו -  בגלל עין הרע שהיתה בהם, "איזה לוחות יפות מעשי ידי האלוקים".

איך נרחיק מאיתנו עין רעה?

כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מובא באגרת הרמב''ן "שלא תעלה קנאת אדם עלי ולא קנאתי על אחרים"  לכן כל אחד צריך להיזהר מאד לא לעשות דברים שיעוררו אחרים לקנא בו, לא להתבלט, או להתפאר בחוכמה, עושר, יופי ועוד. לא להיות בקשר עם אנשים קנאים צרי עין כיוון ככשאשר משהו מקנא בך, אוטומטית עין הרע יכולה לשלוט.

דרכים להינצל מעין הרע

א. מה ההיפך מעין רעה? - עין טובה. כתוב בספר משלי: "טוב עין הוא יבורך" זאת אומרת, כאשר מסתכלים בעין טובה על רכוש, מעמד, ילדים של חברו, כאשר נפרגן לזולת על הצלחותיו, נהיה מוגנים ושמורים יותר מפני עין הרע.

 ב. ישנם פסוקים בתהילים שאמירתם מידי יום ידועה כסגולה נגד עין הרע. אותם אחד עשר פסוקים מתחילים ומסתיימים באות נ':

נֶגַע צָרַעַת כִּי תִהְיֶה בְּאָדָם וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן. נַחְנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפְנֵי יְהוָה אֶרֶץ כְּנָעַן וְאִתָּנוּ אֲחֻזַּת נַחֲלָתֵנוּ מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן. נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן. נָהָר פְּלָגָיו יְשַׂמְּחוּ עִיר אֱלֹהִים קְדֹשׁ מִשְׁכְּנֵי עֶלְיוֹן. נָחִיתָ כַצֹּאן עַמֶּךָ בְּיַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן. נֶגֶד אֲבוֹתָם עָשָׂה פֶלֶא בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׂדֵה צֹעַן. נַפְתִּי מִשְׁכָּבִי מֹר אֲהָלִים וְקִנָּמוֹן. נֵר יְהוָה נִשְׁמַת אָדָם חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן. נֹפֶת תִּטֹּפְנָה שִׂפְתוֹתַיִךְ כַּלָּה דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנֵךְ וְרֵיחַ שַׂלְמֹתַיִךְ כְּרֵיחַ לְבָנוֹן. נֻדוּ מִתּוֹךְ בָּבֶל וּמֵאֶרֶץ כַּשְׂדִּים יצאו [צֵאוּ] וִהְיוּ כְּעַתּוּדִים לִפְנֵי צֹאן. נֹשְׁקֵי קֶשֶׁת מַיְמִינִים וּמַשְׂמִאלִים בָּאֲבָנִים וּבַחִצִּים בַּקָּשֶׁת מֵאֲחֵי שָׁאוּל מִבִּנְיָמִן.

איך להיפטר מעין הרע

כאשר אדם מרגיע שיש עליו עין הרע, באים עליו חולאים, אסונות, צרות או בעיות נפשיות לא עלינו, סיכוי גדול שיש עליו עין הרע. הבשורה הטובה היא שאפשר להסיר עין הרע. אחד הדרכים להסיר אותה היא ע''י עופרת

הוצאת עין הרע בעופרת צריכה להיעשות אך ורק באמצעות אנשים מומחים בדבר, מומלץ ביותר לצורך כך לפנות לתלמידי חכמים יראי שמים, העוסקים בתורה שקבלו את מסורת הוצאת עין הרע מאבות אבותם ויש להם את הידע והנסיון החשוב הזה של הוצאת עין הרע. אפשרות נוספת היא פדיון נפש, ניגשים לרב תלמיד חכם ירא שמים שיעשה לו את התיקון של פדיון נפש


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף בנושא עין הרע וקבלה כנסו לאתר מוסדות בית אל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.