אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גיבוי בענן – הצעד הראשון לאקזיט מצליח

עם כניסת הענן, חייהם של עסקים קטנים ברחבי ישראל והעולם השתנו מקצה אל קצה. אבל בעוד שרבים חושבים שהענן משמש בעיקר לגיבוי מידע, העסקים המצליחים בארץ ובעולם כולו כבר החלו לשלב את שירותי הענן בכל מחלקה אפשרית: בשירות לקוחות, בניהול המשרד, בניהול המידע הארגוני, בשירותי אבטחת המידע,  בשירותי מחשוב, בהנהלת התשתיות המשרתות את העסק ועוד.  כבר היום, עסקים עושים מכל מקום, כל הזמן.

 

היה היה...

אם יש לכם עסק, אתם בוודאי זוכרים את התקופות בהן גיבויים של מידע התבצעו על גבי פלטפורמות שונות כמו קלטות ודיסקים לגיבוי, כונני מחשב, דיסקים קשיחים ועוד. בעידן בו המהירות מהווה פקטור משמעותי בניהול עסקים ובהעברת מידע, כבר אי אפשר להסתפק בגיבויים ישנים שלוקחים שעות בפורמטים מוגבלים אחרים שעולים הון תועפות לצרכי גיבוי.

זוכרים את זה? אז זהו, שזה  כבר לא קורה היום. אלא אם אתם עסק ממש קטן (או בשפה הרשמית: עסק זעיר), סביר להניח שאתם כבר מזמן בשירותי גיבוי מידע אונליין. Drive, Box, One – Just name it, כולנו משתמשים כיום בשירותי אחסון מקוונים.

ואז מגיע השלב שגוגל או דרופבוקס מבקשות מאתנו לרכוש שטח אחסון נוסף. פה זה כבר מתחיל להיות יקר וזה בדיוק השלב בו כל עסק מתחיל לשאול את עצמו איך עושים את זה בצורה משתלמת. שירותי גיבוי בענן פותחים לעסקים קטנים ובינוניים בתחומים שונים עולם ומלואו של אפשרויות. לפתע, עסקים מגלים שבכלל לא מדובר רק בגיבוי: העסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן. איך זה קורה? יצאנו לבדוק.

 

ניהול יומן אלקטרוני

המזכירה שוב אחרה הבוקר למשרד? לא בטוחים שאתם יודעים איפה השארתם את קבצי המידע של הלקוח והוא ממתין לכם לפגישה?  ניהול יומן אלקטרוני, שירותים הניתנים במסגרת מחשוב ענן, מאפשרים לכם לדעת בדיוק איפה אתם צריכים להיות ובאיזו שעה, קובעים עבורכם פגישות עם לקוחות, בודקים את שעות העבודה עבורכם ועוד.

 

שימוש חופשי בתוכנות מחשב On demand

משלמים אלפי שקלים על הרשות להשתמש בתוכנות אפילו שאתם בקושי משתמשים בהן? משקיעים ברישיונות עובדים, גם כאשר מדובר בעובדים זמניים? במקום להשקיע כל כך הרבה כסף בתוכנות שבכלל לא ברור כמה מהן באמת בשימוש, שירותי מחשוב ענן לעסקים מאפשרים לעסק שלכם ליהנות מהתוכנות הכי חדשות, מכל החברות המתקדמות בעולם, כשהתשלום הוא רק לפי שימוש!

אם לא השתמשתם בתוכנה, לא תצטרכו לשלם עליה! השתמשתם בה חודש אחד בלבד? שלמו על חודש אחד בלבד!

 

עובדים מכל מקום, בכל שעה

בעידן הפוסט מודרני אין מקום ליותר מדי השתהות. מצמצתם – פספסתם. לקוח התקשר ולא עניתם בזמן? סביר להניח שהוא כבר מקבל שירות ממישהו מהיר יותר מכם. שירותי מחשוב ענן לעסקים מאפשרים לכם לעבוד מהלפטופ, מבית קפה בהודו או בתאילנד, מהבית, מהבית של החמות, מהרחוב, מהטאבלט, באמצע הלילה, ב-9 שעון ארצות הברית ובאיזה פורמט שתרצו.

אתם יכולים לגשת למידע ולערוך אותו בתוך שניות ספורות. שירותי מחשוב ענן לעסקים מותאמים אישית לפי הצרכים ומאפשרים מידול ובנייה מחדש של השירותים לפי צרכי העסק.

 

חיסכון משמעותי בהוצאות מחשוב

משלמים אלפי שקלים או אפילו מאות אלפי שקלים על כונני אחסון ושרתים? עלויות הקירור, ציוד חומרה וציוד קצה המשמש לאחזקת המחשב -  כל אלו יכולים להגיע להוצאות של אלפי שקלים בחודש. במקום להוציא סכומי עתק על מחשבים, כוננים, שרתים, טכנאי מחשב, תוכנות, מנויים לתוכנות, שירותי תמיכה, כוח אדם בתחום התכנות והמחשוב – כל מה שצריך הוא תשלום חודשי קבוע, ידוע מראש, המספק אינספור שירותים בחבילה גדולה אחת.

שירותי תמיכה בתפעול המחשב? מוצעים לכם 24/7. שירותים של שחזור מידע שאבד? בתוך שניות! שירותי עזרה בגישה למידע, בהצפנתו או עריכתו? בתוך רגעים ספורים. שירותים אלו מאפשרים ליהנות מחסכון משמעותי בהוצאות המחשוב בלי לוותר על כל השירותים הדרושים לעסק. נהפוך הוא, אתם מקבלים הרבה, הרבה יותר, תמורת השקעה קבועה הידועה מראש.

 

חסכון משמעותי בהוצאות מחשוב

חשבתם שהמקרר של העסק "מבזבז" הרבה חשמל? חשבו שוב. בחברות ענק, השימוש בשרתים לאחסון המידע מצריך קירור מסיבי של חוות השרתים. הקירור המסיבי מצריך אנרגיה בכמויות עצומות וכמויות אלו בתורן... עולות לא מעט. מחקרים מראים שהמעבר לענן חוסך לעסק עלויות קירור של אלפי שקלים מדי שנה. במקום להוציא אלפי שקלים על קירור שרתים, עם אחסון בענן עלויות הקירור של האחסון נכנסות בסיכום החודשי של ההוצאות.

 

תמיכה סביב השעון

הטכנאי הבטיח להגיע מחר וכבר עבר שבוע מאז? אל תקחו את זה אישית. אבל במקום לחכות, אולי כן תיקחו יזמה. במקום להשקיע חלק ניכר מהזמן בעסק על התמודדות עם תקלות טכניות כמו בעיות תקשורת אינטרנט או טלפון, מיילים שלא הגיעו ליעדם ולקוחות שלא מבינים מה רוצים מהם, קבעו פגישה מתומצתת עם אקסיטו או כל חברה אחרת המעניקה שירותי מחשוב ענן לעסקים קטנים וגדולים והתחילו להתקדם בצעדי ענק קדימה.

עם שירות הלקוחות המקיף של מחשוב ענן לעסקים, אתם מקבלים תמיכה מלאה סביב השעון, גם באמצע הלילה. כל תקלה טכנית במחשוב, במאגרי המידע, בשליפת מידע או באחסונו, בתקשורת עם לקוחות בארץ או בחו"ל, כל תקנה בתפעול תוכנות בעסק או בהפעלה של מכשירים נייחים – נפתרת בתוך שניות ספורות באמצעות תמיכה  טלפונית או בתוכנות שליטה מרחוק על ידי צוות תמיכה המלווה אתכם במשך שנים ולומד להכיר את העסק שלכם מקרוב.

 

פיקוח וניטור מתמיד של העובדים

כמה פעמים תפסתם את העובדים שלכם גולשים או סוחבים עבודה לחינם? האם גם אתם גיליתם שמידע מוצפן הגיע לעיניים הלא נכונות? ומה מבטיח לכם שווירוסים לא חודרים אליכם למערכות המידע דרך תוכנות צד ג' המופעלות במשחקי מחשב, אתרים ורשתות שהעובדים שלכם גולשים בהם?

נכון, כמעט ואי אפשר לכמת את שעות העבודה היורדות לטמיון בשל סחבת. אבל בהחלט אפשר למנוע את ההפסד הזה. עם שירותי מחשוב ענן לעסקים אתם יכולים לדעת בדיוק מה ההספק של הלקוחות שלהם, לדעת עד היכן הגיעו במטלות הנדרשות מהם, באילו אתרים הם גולשים ועוד.

תוכלו גם להגביל, לנטר ולכמת את הגישה שלהם למאגרי מידע מסוימים כאלה ואחרים. הודות לתוכנות מתקדמות בענן, אתם למעשה שולטים בכל המידע המצוי בלפטופים של העובדים שלכם, בסמארטפונים שלהם (בנוגע למידע הארגוני), במחשבים ובכל ממש אחר. הפיקוח על ההתקדמות הופך פשוט וקל יותר מתמיד הודות לשימוש בשירותי מחשוב ענן.

מוזמנים להעמיק ולהתייעץ בכל עת : https://exsitu.co.il/


אודות מחבר המאמר

ברק למפיט, שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי ב - Exsitu
שימשתי כמנמ"ר במספר חברות הייטק גדולות.
בעל תואר שני בניהול מערכות מידע והסמכת pmo בניהול פרויקטים.
כיום מנהל טכנולוגי בתחומי מחשוב ענן,
מנהל פרויקטים מקיפים של מעבר למחשוב ענן
ובנוסף מייעץ לחברות בכל תחומי הענן.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.