אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צב”ד ייעודי לבדיקות RF

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} h1 {mso-style-priority:9; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:"Heading 1 Char"; mso-style-next:Normal; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:1; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:Arial; mso-font-kerning:0pt;} h2 {mso-style-priority:9; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:"Heading 2 Char"; mso-style-next:Normal; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:2; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:Arial;} a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:#954F72; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;} span.Heading1Char {mso-style-name:"Heading 1 Char"; mso-style-priority:9; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Heading 1"; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-weight:bold;} span.Heading2Char {mso-style-name:"Heading 2 Char"; mso-style-priority:9; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Heading 2"; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-weight:bold;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} @page WordSection1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

צב”ד ייעודי לבדיקות RF

RF משמש בניווט אווירי וזיהוי תדרי רדיו או בתקשורת לוויינית. במקרה הראשון תפקידו לפלוט אות זיהוי כתגובה לקבלת אות מתשאל, בעוד בתקשורת לוויינית הוא משיב אותות תשדורת אל הלוויין ומשרד אותם בתדרים הרלוונטיים למקלטים ברחבי העולם. עם זאת, בשני המקרים יש צורך בצב"ד ייעודי לבדיקות RF על מנת לוודא את תקינות המשיב.

הבדלים בין סוגי ציוד בדיקה אלקטרוני

ציוד בדיקה אלקטרוני מיודע מטבע הדברים למעקב, פיקוח ובקרה אחר תקינות של מכשירים אלקטרוניים רבים. עם זאת, צב"ד רגיל לא מסוגל לעמוד בסטנדרטים הנדרשים עבור RF. הפתרון היחיד שעל הפרק הוא לתת עדיפות לציוד ייעודי. את הציוד הייעודי עבור בדיקות RF ניתן להשיג באמצעות רכישה, במודל של השכרה או על בסיס טרייד אין.

צב"ד לכל שימוש

דרך אחרת לנצל את היתרונות של צב"ד ייעודי היא לבצע בדיקות RF בהתאם לאופי השימוש. כאן מתאמים בדיקות מסוימות לשימוש ב- RFבתקשורת אופטית אך מבצעים בדיקות אחרות למשיבי RF תת ימיים.

המטרות של בדיקות RF

מוצרי הבדיקה והמדידה לתחום RF מקיפים שימושים ויישומים שונים. ראשית, ניתן להשתמש ברכיבי הבדיקה כדי להבטיח פעילות תקינה וביצועים אופטימאליים של הציוד. רכיבי הבדיקה נושאים רישום לפי תקן מקומי ובין-לאומי והשימוש בהם מגובה בתמיכה טכנית. שנית, רכיבי הבדיקה המשולבים בתוך צב"ד מתוכננים למדידה וכיול וחלקם כוללים כבלי בדיקה לעד 40 ג'יגה הרץ עם אפשרויות שונות של מחברים, כבלי בדיקה משוריינים ל-VNA, ערכות כיול לנתחי VNA וכמובן כלי כיול בשטח.

השקעה משתלמת בצב"ד ייעודי

ברוב המקרים משתלם יותר לרכוש צב"ד ייעודי לבדיקות RF מאשר לנסות למצוא קיצורי דרך אחרים. כך למשל סביר להניח שציוד הבדיקה הסטנדרטי לא יהיה מסוגל לאתר בעיות תקינות במשיבי RF, בעוד ציוד ייעודי יפיק מממצאים אמינים יותר. מנגד, מי שזקוק לפתרונות בדיקה עבור פרויקט חד פעמי בלבד בהחלט יכול ליהנות מהיתרונות של טרייד אין לצב"ד מחברה שמוכרת צמ"ד משומש או צב"ד מחודש.

ניטור, מדידה ובדיקה עם ציוד RF

המוצרים הקיימים בקטגוריית צב"ד ייעודי לבדיקות RF כוללים גם פתרונות ניטור ומדידה. ההבדל הוא שאת הבדיקה מבצעים על מכשירי RF לפני הפעלה ראשונית או על רקע תקלות, בעוד מדידה מיועדת לבדיקת התקינות תוך כדי הפעלה שוטפת וכחלק משירותי אחזקה קבועים. בתוך כך, ניטור נועד לאסוף ולרשום נתונים כדי לעקוב אחר תהליכי מאקרו. המעקב אחר התנאים והתהליכים מתבצע בתחום RF עם מכשור וציוד שאינם משפיעים על התנאים או התהליכים הללו – וכאן טמון היתרון המשמעותי שלהם.

בדיקות בלי הפרעות

חשוב מאוד לבדוק את האופן שבו מתבצעות בדיקות RF עם ציוד בדיקה אלקטרוני ייעודי. צב"ד ייעודי מסייע לבצע את הבדיקות בלי הפרעות וכך הוא מבטיח הפעלה תקינה של תדרי ומכשור RF לאורך זמן. כמו כן, את הבדיקות אפשר לבצע עם פתרון לצב"ד ייעודי רב-תחומי. זהו ציוד בדיקה אלקטרוני שתומך בתעשיות שונות ובהן ביטחון, תעופה, תקשורת אלחוטית בפס רחב וכן הלאה.

תחזוקה עם ציוד RF

מחוללי אותות RF יכולים לשמש במסגרת השכרת צב"ד לתחזוקה קבועה. ציוד RF מן הסוג הזה משמש לתחזוקת מגברי indoor או outdoor בתחומי תדרים שונים כולל נתיב הלוך וחזור, אך הערך האמיתי הוא בתחזוקת ציוד קשר ומשדרי רדיו. ציוד קשר ומשדרי רדיו נשענים על השימוש בתדרי RF והם מחייבים תחזוקה צמודה וקבועה. במידה ויש צורך, ניתן גם לשלב צב"ד ייעודי לבדיקות RF כחלק מתחזוקת אפננים, מקלטים, משדרים ומגברים אופטיים. גם כאן המאפיין המשותף לכל סוגי ציוד הבדיקה האלקטרוני שבו משתמשים הוא מתן עדיפות לצב"ד ייעודי.

צב"ד ומוצרים נלווים

בתחזוקה ובדיקת תקינות או ניטור עם צב"ד ייעודי עשוי להתעורר צורך במוצרים נלווים. לפיכך, מומלץ לרכוש צב"ד מחודש או יד שניה רק דרך חברה שמספקת מוצרים נלווים כמו פרובים וכבלים. ריכוז המוצרים הנלווים וציוד הבדיקה הייעודי תחת קורת גג אחת מסייע לתחזוקה ומונע תקלות במשיבים השונים שמשולבים בתעשיית הרכב, הכביש, הספורט המוטורי והתעופה.

לא רוצה לחכות לזמני אספקה ארוכים של צב"ד ייעודי לבדיקות RF? באתר האינטרנט של אולטסט מחכה לך מלאי מידי לרכישת ציוד בדיקה אלקטרוני ברמה הגבוהה ביותר – חדש או מחודש.

 


אודות מחבר המאמר

אולטסט

צב"ד אלקטרוני לתחום ההי טק חדש ויד שניה

מלאי מיידי 09-7400899

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.