אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פיתוח ישראלי חדש יגן על יותר אנשים במקרה של אירוע חומרים מסוכנים באוויר.

 

עפ"י תקנות המיגון במדינת ישראל מחוייב כל מרחב מוגן, פרטי או ציבורי, בהתקנת מערכת סינון אוויר שייעודה לאפשר שהיה ארוכה במרחב המוגן במקרה של התפשטות עשן באוויר, חומרים רעילים, או תקיפות רדיואקטיביות/אטומיות/ביולוגיות/כימיות בישראל.

במקרה של אירוע חומרים מסוכנים רחב היקף, מרחבים מוגנים מוסדיים עם ריכוזי אוכלוסייה גבוהים בהם גנים, בתי ספר, קניונים ועוד יהיו חשופים לסכנה והמרחבים המוגנים שלהם יצטרכו להכיל כמות אנשים גדולה מאוד ולעיתים גם בלתי מתוכננת (תפוסת קניון ביום חופש גבוהה יותר מאמצע שבוע).

מערכת סינון האוויר הקיימת כיום בשוק המיגון המוסדי מוציאה משימוש בממוצע כ-20% משטח המרחב המוגן, זאת בשל גודלה ומיקומה. המערכת הישנה מאסיבית מאוד, ממוקמת מהרצפה ועד התקרה, לעיתים גם תחומה בקירות גבס לשימורה ותופסת מקום שיכול לשמש אנשים שצריכים להתמגן מפני הסכנה שבאוויר.

מערכת מיגון חדשה בשם Floor Free שפיתחנו בחברת "ארקוטק" מציעה חידוש למערכת הישנה שגם מאפשרת לנהל את החלל במוגן בצורה נכונה יותר וגם שומרת על איכות סינון האוויר בצורה אופטימלית. מדובר בפונקציה חדשנית של מערכת סינון האוויר הניתנת לתליה על קיר המרחב המוגן במספר זויות כך שהיא מאפשרת לכל מרחב מוגן חדש המוקם בארץ לנצל את מרחב החדר בצורה המיטבית בימי שגרה ובזמני חירום תוך הגנה על כמות גדולה יותר של אנשים.

"ארקוטק" הינה חברה ישראלית המתמחה בפיתוח, ייצור, שיווק והתקנה של מערכות אוורור וסינון אב"כ עבור גופים פרטיים וגופים מוסדיים ושמה לנגד עיניה כמשימה לייצר פתרונות יעילים וחסכוניים למבנים השונים במדינה. את המערכת העילית למרחבים המוגנים המוסדיים פיתחו מיטב המהנדסים והמומחים בארץ, בשיתוף פעולה עם מומחים בינלאומיים והיא מיוצרת במפעל ותיק ומנוסה באספקת פתרונות מיגון אב"כ. הפתרון החדשני נוצר מתוך הצורך הקיים במציאות הביטחונית היום יומית המורכבת במדינת ישראל. סכנות רבות יכולות להשפיע על האוויר אותו אנחנו נושמים, בין אם מתאונה, שריפה ענקית או מתקפת אויב מתוכננת. המערכת שלנו, העומדת בצורה מלאה בתקן של פיקוד העורף ובתקן של מכון התקנים יכולה לספק לשוהים בחלל המוגן (גם כמויות גדולות של אנשים) מרחב נשימה נקי למספר שעות ולשמור עליהם מפני חשיפה לזיהומים כאלה ואחרים באוויר.


אודות מחבר המאמר

חברת ארקוטק

www.arcotech.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.