אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השתלה בזאלית כפתרון מוכח לחסרי עצם

התפתחות הרפואה בשנים האחרונות

ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום הרפואה. מיטב המוחות הישראלים תורמים תרומה מכרעת להתפתחות הטכנולוגית האדירה ויוצרים פתרונות בריאותיים מעשיים לרבבות חולים. רפואת השיניים הוא אחד הענפים הבולטים בהתפתחותו בשנים האחרונות, כאשר רעיונות פורצי דרך מגיעים לידי מימוש ומשפרים באופן דרמטי את איכות חייהם של המטופלים.

מהי השתלה בזאלית?

עד לפני מספר שנים רק בעלי עצם בחניכיים יכולים היו ליהנות מהאפשרות להשתלת שיניים, כאשר השתל בעל צורת הבורג מוברג אל העצם ומשמש כבסיס לשן החדשה. שיטה זו הוכיחה את עצמה והשתלות שיניים מסוג זה החזיקו מעמד לאורך שנים. כאשר העצם נסוגה, מסיבות שונות כמו מחלת חניכיים או אי שמירה על היגיינת הפה, נדרש פתרון יצירתי להשתלת שיניים ללא העצם. השתלה בזאלית היא למעשה השתלה על עצם הלסת התחתונה או העליונה, כאשר השתל בנוי בצורת דיסק ומתפרס לרוחב, כך הוא יוצר אחיזה טובה ואמינה לאורך שנים.

אחוזי הצלחה גבוהים מאוד

השתלה בזאלית מזמן עברה את שלב הבחינה והניסוי והיום יודעים להגיד המומחים, כי שיטת ההשתלה הזו מוכיחה את עצמה באופן מוחלט, כאשר היא נהנית מאחוזי הצלחה גבוהים מאוד. אחד היתרונות של ההשתלה הבזאלית הוא באפשרות לוותר על ניתוח להשתלת עצם והרמת סינוס. ניתוח זה הוא מסובך ובעל אחוזי הצלחה לא ברורים. אין מי שיכול לתת התחייבות מלאה להצלחה של ניתוח מסוג זה. מומחי רפואת השיניים והשתלות בפרט, ממליצים על השתלה בזאלית במלוא פה.

מי מבצע השתלה כל כך מורכבת?

אכן השתלת שיניים היא עסק מורכב והשתלה ללא עצם מורכבת שבעתיים. ישנם רופאי שיניים אשר הוסמכו, לאחר הכשרה מתאימה, לבצע ניתוח השתלה בזאלית. חשוב להבין כי לא כל רופא שיניים מוסמך לבצע השתלה ולכן בבואך לקבוע ניתוח, יש לבדוק את הסמכתו ואת הכשרתו של הרופא - כמו גם את המוניטין של המרכז הרפואי שבו מתבצעת ההשתלה. רק מרכז רפואי רציני ומקצועי מספיק מסוגל לתת שירות אמין ובטוח. חשוב להזהר משרלטנים אשר שוק רפואת השיניים מלא בהם, גם כאשר המחיר זול במיוחד. עם בריאות לא משחקים והזול עלול לעלות בבריאותך.

מבחן הזמן הוא הקובע

למעשה שני פרמטרים עקריים קובעים את הצלחת ההשתלה. הניתוח עצמו והשרדותן של השיניים החדשות לאורך שנים רבות. מומחה השתלה רציני, מנוסה ומקצועי, על פי רוב ישתיל בפיך שיניים הנראות כשיניים טבעיות אשר יאפשרו לך תפקוד מלא ואיכות חיים. השתלה בזאלית מעניקה את האפשרות לפתוח דף חדש בתפעול הפה והלסת, כאשר אפשר בשקט לאכול הכול ללא חשש.

השתלה בזאלית ביום אחד

יתרון נוסף של ההשתלה הבזאלית הוא היכולת לבצע אותה ביום אחד ללא פגיעה בשגרת חייו של המטופל. לאחר הניתוח הפציינט יוצא מהמרפאה עם שיניים זמניות להסתגלות הפה ולאחר כשבוע מושתלות בפיו השיניים הקבועות. הניתוח עורך מספר שעות, תלוי במספר השתלים, הפציינט לא סובל מכאבים ולמעשה לא מרגיש כלום, בזכות תהליך הרדמה או טשטוש.

הרדמה מלאה או טשטוש עמוק

בדרך כלל ניתנת לפציינט האפשרות לבחור בין הרדמה מלאה לטשטוש עמוק בניתוח ההשתלה. בשני המקרים הפציינט לא מרגיש כלום ומובל להתאוששות לאחר הניתוח. משכך כאבים מקל על התחושה לאחר התפוגגות החומר המרדים. עד מהרה הוא חוזר לשגרת חייו ולתפקוד נורמאלי וחיוך מלא שיניים בעלות מראה טבעי ובריא.

בדיקות לפני הניתוח

כבכל ניתוח, גם במקרה של השתלה בזאלית הרופא המנתח זקוק למידע על מצבו הבריאותי של הפציינט. במקרים קיצוניים תדרש דחייה של הניתוח עד לפתרון הבעיה הבריאותית אם קיימת ובמקרים קיצוניים עוד יותר ונדירים ממש, לא ינתן אישור לביצוע ניתוח ההשתלה. התקדמות רפואת השיניים בשנים האחרונות מאפשרת לבצע ניתוח השתלה גם לפציינטים הסובלים ממחלות כרוניות שונות ומעניקה גם להם את הזכות ליהנות ממתנותיה של הקידמה הטכנולוגית.

פעולה רפואית מורכבת

אין זה מקרה כי רק רופאים מעטים רשאים לבצע ניתוח השתלת שיניים. מדובר באחת הפעולות המורכבות ביותר, אם לא הכי מורכבת בתחום רפואת השיניים. דרוש ידע רב וספציפי, דרושה הבנה עמוקה במבנה הפה והלסת, דרוש ניסיון וזה רק קצה הקרחון מרשימת המיומנויות הנדרשות מרופא השיניים המבצע ניתוח השתלה. לכן בחרנו לחזור על הדברים כדי להדגישם: אין להפקיר את בריאותך בידי רופאים אשר אינם מקצועיים או מנוסים מספיק, או כאלה אשר הסמכתם והכשרתם מוטלת בספק.

השתלה בזאלית בגיל השלישי

השכיחות בצורך בהשתלות עולה לקראת הגיל השלישי. באופן טבעי העצם נסוגה ואחיזתן של השיניים הטבעיות הולכת ונחלשת. לאדם קשיש חשוב להראות טוב ולא לאפשר לגיל לפגוע בתחושת החיוניות, באיכות החיים וביכולת התפקודית. כאשר השיניים נושרות עם הזמן או נעקרות בגלל בעיות שונות, האדם הקשיש ממש לא חייב להצטייד בשיניים תותבות ולהוציאן בלילה לכוס מים, או לסבול מאי הנוחות הכרוכה בשימוש בתותבת. כיום ניצבת בפני הקשיש האפשרות המצויינת לבצע ניתוח השתלה בזאלית לשיפור איכות חייו ולמראה מכובד.

אין סיבה להישאר מאחור

לא מעט אנשים חוששים מניתוח השתלה ואינם מאמינים בסיכויי ההצלחה שלו. הנחה זו נובעת מבורות ומפחד והיא רחוקה מהאמת כמרחק לירח. העובדות מדברות על מעל ל 96 אחוזי הצלחה במבחן הניתוח והישרדותן של השיניים החדשות לאוך שנים רבות. בעידן של טכנולוגיה מתפתחת אין שום סיבה להישאר מאחור ולהמשיך לסבול מחוסר בשיניים או מכאבים של שיניים לא בריאות. הרפואה כיום מסוגלת להתמודד עם בעיות לרוב, ומה שפעם היה בגדר מקרה אבוד, היום הוא בעל סיכוי גבוה מאוד לריפוי בהצלחה גדולה.

השתלה בזאלית כבר לא בגדר חלום

אם לפני שלושים שנה היו מספרים לך על אופציה ריאלית לנסוע במכונית ללא נהג עוד בחייך, תגובתך קרוב לוודאי היתה צחוק מלגלג או משהו דומה לזה. והנה האמת העובדתית מראה לנו כי המכוניות האוטונומיות הראשונות כבר עולות על הכביש. אין גבול לאן שהטכנולוגיה יכולה להתפתח. ההתקדמות במדע מתרחשת בזכות גאונים פורצי דרך, בעלי דמיון אין-סופי וכושר אמונה בלתי נדלה. אף אחד לא האמין שניתן יהיה להשתיל שיניים מלאכותיות בפה, כפי שאף אחד לא האמין כי ניתן יהיה ללכת עם פרוטזה.

לכל אחד הזכות להיות בריא

אם הנך סובל או סובלת מבעיית שיניים קשה, שיניים חסרות, מקולקלות וכואבות, נסיגת עצם או היעלמותה והדבר לא מוסיף לבטחונך העצמי ובוודאי שלא לבריאותך הכללית, אין שום סיבה בעולם אשר אמורה לגרום לך להישאר במצב זה. השתלה בזאלית של שיניים חדשות היא אופציה ריאלית אשר הצלחתה הוכחה מעל לכל ספק.

רופאים מקצועיים ומנוסים מחכים לטפל בך

השתלה בזאלית היא תחום למקצוענים אשר למדו במשך שנים וצברו ניסיון מוכח. אנשים בעלי ידע נרחב ומיומנות, המסוגלים לקחת על עצמם את האחריות לנתח את פיך ולהשתיל בו שיניים חדשות ומתפקדות. פנייה לאחד ממרכזי הרפואה הגדולים לקבלת ייעוץ ראשוני, עשוייה להיות הצעד הראשון לקראת איכות חיים חדשה עבורך.


אודות מחבר המאמר

ליאורה דוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.