אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חברות bi

בתוכנות ושיטות עבודה שיאפשרו לארגון לאסוף את הנתונים בצורה נכונה ושיציגו אותם באופן בהיר וברור.אימוץ שיטות עבודה נכונות מאפשרות לבצע כריית נתונים, להגיע באופן יעיל לבסיס הנתונים ועל פיו להסיק מסקנות. חברות וארגונים ממגוון תחומים נעזרים בחברות מקצועית המתמחות בתחום bi ונהנות מליווי אישי, משלב הבנת האתגרים ועד ליישום מערכות, טכנולוגיות ושיפור של התהליכים הנוכחיים.

האתגר – ניתוח הנתונים שנאספו בארגון

אחד האתגרים אשר עומד בפני ארגונים רבים הוא הניתוח של הנתונים הרבים שמגיעים אליו. כל ארגון וחברה יכולים לייצר מאגר מידע או במילים אחרות, ליצור "ביג דאטה". המידע מגיע ממקורות שונים, באיכויות שונות, בשלל פורמטים ובעיקר בכמות רבה. כיוון שישנו שוני בין כל הפריטים, האתגר הוא ביצירת תהליך לריכוז וניתוח שיטתי ויעיל של כל המידע.

ברור היום כי לא ניתן לבצע ניתוח ידני אנושי של כל המידע שנאסף. הדרך הנכונה לטפל בו היא להטמיע מערכות טכנולוגיות ותוכנות שיאפשרו לרכז אותו בצורה יעילה ונכונה. כל הנתונים צריכים להיות זמינים לגורמים הרלוונטיים בארגון ולהיות מוצגים בצורה ויזואלית נוחה.

חברות bi מסייעות להשיג מטרה זו. הן מגיעות כגורם חיצוני, מבינות את האתגר, בוחנות אילו אפשרויות טכנולוגיות ייתנו את המענה הטוב ביותר לארגון ויטמיעו שיטות עבודה שיאפשרו לקבל החלטות בצורה יעילה וטובה.

חשיבות קבלת ההחלטות הנכונות בארגון

החלטות אשר מתקבלות על ידי אנשים יושפעו תמיד מרגשות, גישות ותפיסות אישיות. על אף שהכוונות הן טובות, ההחלטות לא תמיד ישרתו את הארגון על הצד הטוב ביותר. תהליך ייעוץ bi משנה את אופן קבלת ההחלטות בארגון. תודות לשילוב של התוכנות הנכונות ולהטמעת תהליכים, ההחלטות מתקבלות על בסיס מידע אמין שקל לנתח.

התהליך כולו יוצר שינוי בארגון. באופן סידור המידע, ביכולת לקרוא את הנתונים הרלוונטיים ובסופו של דבר הוא משפיע על אופן קבלת ההחלטות, על הפרודוקטיביות והרווחיות. כיוון שלמערכות הטכנולוגיות השונות יש יכולת להציג את הנתונים מן העבר, ההווה ולחזות תחזיות, אנשי המפתח בארגון יכולים להסתמך על המידע ועל הניתוחים המדויקים ובהתאם להתנהל באופן הטוב ביותר.

כיצד יועץ bi עוזר לארגון?

יועץ bi הוא יועץ חיצוני אשר בא לסייע לארגון בתהליכי שיפור עיבוד המידע וקבלת ההחלטות. עבודתו נחלקת לשלושה שלבים:

שלב ראשון – קבלת התמונה המלאה והבנת האתגרים

בתחילה על היועץ להבין מהם האתגרים של הארגון וכיצד הוא פעל עד כה. יש לציין כי כל פרוייקט bi הוא שונה ויותר מכך, ספציפי ואישי. הצורך שעולה בארגון אחד לעולם לא יהיה דומה לזה של האחר ויש להתאים לכל אחד את הפתרונות הנכונים עבורו. המטרה הראשונית של היועץ היא להבין מהן הדרישות של הארגון ומהן המטרות שלו. בהתאם הוא יבחן כיצד ניתן לשפר את התהליכים השונים, בהם כריית נתונים, עיבוד המידע, הצלבתו, הצגתו וקבלת ההחלטות.

שלב שני – מציאת פתרונות טכנולוגיים והטמעת תהליכים

ברגע שיש ליועץ את התמונה המלאה על הארגון, הוא יכול להמליץ על פתרונות טכנולוגיים ועל שיטות עבודה שישפרו את כל התהליכים הקשורים במידע. הפתרונות השונים יאפשרו לארגון לראות את הנתונים שהוא כבר אסף, בצורה ברורה ופשוטה ולהמשיך לאסוף נתונים באופן יעיל יותר מאשר בעבר. הם יאפשרו לארגון לקבל תחזיות, להציג שאילתות וישמשו את הארגון בדרך הנחוצה לו. התפקיד של היועץ הוא ללוות את תהליך הטמעת הפתרונות הטכנולוגיים ואת שיטות העבודה החדשות.

שלב שלישי – מעקב, פיקוח ושיפור על פי הצורך

לאחר שהוטמעו המערכות והתהליכים השונים היועץ ימשיך לפקח על התהליך ויוודא כי השיטות השונות אכן אומצו על ידי האנשים הרלוונטיים בארגון. פיקוח צמוד על ידי חברות bi נועד להבטיח כי הארגון משיג את המטרות שהוגדרו על ידו. במידת הצורך, יהיה אפשר להכניס שיפורים נוספים לתהליך וזאת כדי להבטיח שהמערכות השונות נמצאות בשימוש בצורה המיטבית.

 


אודות מחבר המאמר

הניסיון שלנו בארגון שלך

חברת נוגמי מביאה ניסיון עשיר לכל פרוייקט bi ומלווה את הארגון באופן צמוד לאורך כל הדרך. היועצים של החברה מגיעים אל הארגון, מאתרים את האתגרים, מציעים פתרונות טכנולוגיים ומלווים את תהליך היישום בפועל.

החברה מעמידה לרשות הארגון את כל מה שנחוץ לו לצורך שיפור התהליכים וכל זאת במיקור חוץ. אנו נספק לך גב מקצועי, בהתקשרות עסקית המותאמת עבורך ונשמח ללוות אותך לאורך כל הפרויקט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.