אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיאטניות - מהי דיאטנית מוצלחת?

כדי להצליח לנהל אורח חיים בריא, ולשלוט על התזונה השגרתית שלנו אנחנו צריכים ליווי מקצועי. כי מדובר על אתגר לא קל מכל הבחינות. דיאטניות מקצועיות ומומחיות תוכלנה למלא את התפקיד החשוב הזה, ולהושיט לנו יד תומכת בתהליך אותו אנחנו עוברים.

מהו התפקיד של דיאטניות?

התאמת תפריט – המרכיב הראשון של התפקיד הוא התאמת התפריט לכל אחד באופן אינדיבידואלי. חשוב להבין שלכל אחד יש גוף משלו וצרכים מסוימים שמייחדים אותו. במיוחד אם מדובר על מצבים בריאותיים מסוימים שמחייבים תזונה מוגדרת מאוד. דיאטניות מומחיות תבחנה את מבנה הגוף, את ההיסטוריה הרפואית, את הנתונים הבריאותיים העכשוויים, וכן את הרגלי התזונה של הפציינט. לפי כל הנתונים הללו תוכל דיאטנית להרכיב את התפריט היומי.

ליווי ותמיכה – שינוי הרגלים הוא תהליך קשה מאוד. במיוחד כאשר ההמלצה היא לאכול קישואים בקליפה או עלי חסה בכמויות... הקושי מתעצם מול עוגה נוטפת שוקולד ותבשילים שומניים וריחניים. לפיכך חשוב כל כך שלכל אורך הקניית ההרגלים החדשים יקבל הפציינט תמיכה מהדיאטנית. וזה אומר שיהיה מפגש קבוע אחת לשבוע. ובו הוא ישתף את הדיאטנית בהתקדמות שלו.

מהי דיאטנית מוצלחת?

על מנת לעבור תהליך בהצלחה חשוב מאוד שהדיאטנית אותה אנחנו בוחרים אכן תענה על הצורך, ותוכל להתאים לתפקיד החשוב של תמיכה בתהליך השינוי התזונתי שלנו. יש מספר פרמטרים שמגדירים לנו מיהי הדיאטנית המומלצת.

הבנה מקצועית מעמיקה

חשוב מאוד שהדיאטנית תהיה בעלת ידע מקצועי נרחב. יש כל כך הרבה שיטות תזונתיות ותופעות בריאותיות. ככל שיש לה יותר ידע היא יכולה לשלוף הצעות מגוונות ופתרונות למצבים שונים. הידע המקצועי שלה מאפשר לה לתת מענה מדויק יותר, וכך להשיג תוצאות טובות יותר.

כלים להקניית הרגלים

בימינו יש שיטות שונות שפותחו כדי לתת מענה לאנשים שמתקשים לשלוט על עצמם בענייני תזונה, ולא מצליחים לשנות את ההרגלים שלהם חרף משקל עודף או מצב בריאותי לא תקין. שיטות אלו מסייעות לדיאטנית ללוות את הפציינט לכל אורך התהליך, ולחוות שינוי תזונתי שמגיע מהראש ועם המון מוטיבציה אמתית. כך שהתהליך מתבצע באופן יעיל ומכוון מטרה. ואילו המאכלים האסורים מפסיקים לנהל לפציינט את החיים שלו.

נאמנות וחתירה למטרה

 

כדי שתהליך הדיאטה יצליח יש לוודא כי אנו בוחרים מבין דיאטניות מומלצות את זו שיש לו נאמנות רבה לפציינטים שלה, והיא חותרת בכל עת להשיג את המטרה הרצויה במלואה. כי רק היא תוכל להנחות אותנו בדרך אותה עלינו לעבור, ולהוביל אותנו אל ההצלחה.


אודות מחבר המאמר

שלומי, אוהב לנגן, לקרוא ספרים ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.