אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברת חולדות במסעדה

חולדות בעסק – סימנים מחשידים

חולדות הן חיות חכמות, החולדות שבעסק שלך יודעות  למצוא מקום מסתור בתוך העסק אם זה  בתקרה, בקיר גבס ,תעלת מיזוג או מחסן מזון הן ימצאו את המקום הנוח והמתאים ביותר לצורכיהן ולאחר מכן יחפשו וימצאו מקור מים ואוכל על חשבונך מבלי שתדע שהעסק שלך מארח חולדות לא רצויות ויש צורך דחוף בהדברת חולדות.

בעלי מסעדות ועסקי מזון מגלים שיש חולדות בעסק בתזמון הגרוע ביותר, זה יכול להיות חולדה רצה באמצע העסק כשיש לקוחות או חלילה באמצע ביקורת של משרד הבריאות בשני המקרים הנ"ל הופעת האורח של החולדה תעלה לך ביוקר ותפגע במוניטין ובהכנסות של העסק.

סימנים מקדימים לזיהוי חולדות במסעדה

החולדות שנמצאות במסעדה או במפעל יודעות להסתתר היטב אבל תמיד ישארו אחריהן סימנים שיעזרו לזהות את נוכחותן של חולדות בסביבה אתם רק צריכים להכיר את הסימנים.

הדרך הטובה ביותר לזהות כל בעיית מזיקים וחולדות בעסק אם זה מסעדה, מפעל  או משרד היא לשתף את העובדים בניטור, ללמד אותם את הסימנים המעידים על בעיית מזיקים ולהכניס את החיפוש אחר אותם הסימנים לשיגרת האחזקה היומית של העסק בדיוק כמו ריקון פחים, שטפת ריצפה וניקיון משטחי העבודה.

סימנים של חולדות בעסק שהעובדים חייבים לדעת לזהות:

1.צואה – חולדות בדרך כלל משאירות אחריהן גללי צואה בכל מקום שהן מסתובבות ואוכלות, זיהוי סימני צואה במסעדה צריך להדליק נורה אדומה בקשר לנוכחות חולדות בעסק. צואת חולדות מעבירה מחלות ולכן יש לזרוק כל מזון שבא במגע עם צואת חולדות או החולדות עצמן.

זיהוי הצואה – גליל בצבע שחור בגודל של שועעית באורך של כחצי ס"מ.

2. קן – חולדות ועכברים בונים את קינים שלהם מגזרי בדים, נייר, מגבות, קרטונים ובדרך כלל יקימו את הקן במקום חשוך שאתם לא מגיעים אליו בכלל או רק לעיתים רחוקות כמו תיקרה אקוסטית, קירות גבס, חדר שמשמש כמחסן וכדומה.

אם אתם מוצאים גזרי ניירות ובדים מקובצים במקום העונה על התיאור הנ"ל או שאתם מוצאים שחסרים חלקים ממפיות, קרטונים וכדומה צריכה להידלק לכם נורה אדומה ויש לחפש אחר סימנים נוספים היכולים להעיד יל נוכחות חולדות בעסק.

מחילות- במקרים רבים במקום להקים קן בתוך העסק החולדות חופרות מחילות בקרקע שמסביב לעסק ובאות לחפש מזון ומים בתוך העסק ובפחי האשפה הסמוכים לו.

הדברת חולדות יעילה למסעדה או עסק מזון אחר חייב לכלול מיקום תיבות האכלה לניטור והדברת חולדות גם מחוץ למבנה עצמו ובכך לשפר מאוד את תוצאות ההדברה.

3.סימני מריחה – כידוע החולדות לא נחשבות לחיות נקיות במיוחד ואפילו ההפך, החולדות נוהגות לפזר צואה בכל מקום בו הן נמצאות ובנוסף לכך הן משאירות אחריהן סימני מריחה שומניים במקומות שבהם הן עוברות.

סימן המריחה  כהה יותר ורחב יותר יעיד על תנועה ערה של חולדות באותו מקום בו נמצאה המריחה ופעמים רבות יעזור לנו לזהות את דרכי החדירה והתנועה של החולדות לתוך העסק ובעסק עצמו.

שימוש בנתון זה יעזור לנו לאתר ולחסום את פתח הכניסה ,להניח את המלכודות ותיבות האכלה בצורה יעילה יותר שישפרו את התוצאות ההדברה הן בקיצור הזמן עד למיגור הבעיה והן מניעת חדריה של פרטים נוספים לתוך המסעדה.

4. סימני כרסום – השיניים של החולדות צומחות ומתחדשות כל הזמן , על מנת למנוע פגיעה של השיניים בחניכיים והפה של החולדות הן חייבות לשחוק אותם ואת זה הן עושות על ידי כרסום חפצים קשיחים כמו צינורות ,כבלי חשמל, קירות גבס, בידוד, אריזות מוצרים ועוד מגוון רחבים של דברים מלבד האוכל הנמצאים במסעדה או בעסק.

הכרסום עצמו יכול לגרום לנזקים עצומים ולא פעם בעל מסעדה הגיע לעסק ומצא אותו מוצף במים בעקבות כרסום של צינור המדיח כלים או שהמזגן לא עובד כי חולדה חשקה בכבלים של המנוע.

את הנזקים האלו אפשר לצמצם בצורה משמעותי אם מלמדים את צוות העובדים לשים לב ולזהות את הסימני הכרסום המאוד אופייניים  ובכך לזהות  נוכחות של חולדות במסעדה או במפעל עוד בתחילתה ולתת לזה מענה מקצועי ומהיר על ידי מדביר מקצועי עם ידע וניסיון בדברת חולדות במסעדות ועסקים.

והגענו לסימן האחרון והבולט ביותר שמעט מאוד האנשים שיכולים להתעלם ממנו במקרה של נוכחות חולדות במסעדה, בבית, בעסק, במפעל או בכל מקום אחר ומעיד בדרך כלל על רמת נגיעות גבוה מאוד .

צעקות, צרחות, אנשים על כיסאות ושולחנות

 

5.אנשים צועקים ונגעלים – הסימן האחרון לזיהוי חולדות ועכברים בעסק שלך הוא צעקות איימה פתאומיות ומחרידות של הלקוח או מישהו מצוות העובדים שזיהה שחולדה רצה לו מתחת לרגליים, במידה והגעתם לשלב הזה כנראה שלא קראתם ו/ או ביצעתם את כל הכתוב במאמר הנ"ל במשך זמן רב עכשיו תשלמו את המחיר המלא ( :

להצעות מחיר, שאלות וקבלת חוות דעת ללא עלות וללא התחייבות אתם מוזמנים להתקשר

 

אלעד אורי – אגרונום ומדביר

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

 


אודות מחבר המאמר

אלעד אורי - אגרונום ומדביר מורשה

054-4603208

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.