אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תשכחו מחדר כושר - שחייה עושה הכול במקביל

כמה פעמים אמרתם לעצמכם "מהיום דיאטה" ושוב נתתם לזה לחמוק? כמה פעמים התחלתם להתאמן בקביעות, ואחרי כמה שבועות שוב חזרתם לשגרת אבן שאין לה הופכין?

אין צורך להרגיש רע. רובנו נופל חזרה להרגלים הקבועים שלנו באופן קבוע. זה קורה בעיקר בגלל שאנחנו מנסים לכפות על עצמנו שגרה חדשה, במקום ליהנות ממנה באמת ובתמים. לרוב, זה מה שקורה כשאנו כופים על עצמנו משמעת באופן חיצוני.

הנאה היא הבסיס להתמדה והצלחה

שחייה היא אחת מהפעילויות הבודדות, שמייצרות תועלת בו-זמנית בשלושה אפיקים: גם פעילות מהנה במים, גם שמירה על כושר גופני וגם סיוע לירידה במשקל ולשמירה על תקינותו לאורך זמן.

השהייה במים מפעילה לחץ והתנגדות על כל חלקי הגוף, ובכללם גם הלב והריאות. הלחץ ההידרוסטטי וצמיגות המים, גורמים להמרצת מחזור הדם והנשימה גם אם איננו פעילים, אומר שי דננברג - מייסד מרכז "שי במים" המציע שיעורי שחייה ברעננה, בכפר סבא ובאזור השרון ככלל.

על כך תוסיפו את הפעילות הגופנית - סגנונות השחייה השונים - וקיבלתם את אחד מאימוני הכושר היעילים ביותר. מינימום הוצאת אנרגיה, מקסימום תוצאות. ועוד לא דיברנו על כך ששהייה במים הופכת את משקל הגוף לעשירית ממה שהוא על פני הקרקע, עובדה שתורמת להנאה ולשיפור הכושר הגופני.

לכל סגנון שחייה יש תועלות ויתרונות משלו, ובגדול מומלץ לשלב בין כל הסגנונות. אם אתם מעדיפים לקבל כמעט הכול בסגנון שחייה אחד, מייד תלמדו איזה מהם הוא היעיל ביותר.

רגע לפני חשוב לציין שנשים בהיריון ואנשים עם בעיות רפואיות, חייבים לקבל את אישור הרופא המטפל טרם תחילתה של כל פעילות גופנית, ובכלל זה פעילויות מים.

שחיית חזה

30 דקות של שחייה בסגנון חזה ישרפו לכם 200 קלוריות בערך. לעומת זאת, שחיית חזה מצוינת כפעילות אירובית הרבה יותר משלושת הסגנונות האחרים. היא משפרת את סיבולת הלב והריאה, ומחזקת את הירכיים, הגב העליון, הזרועות והרגליים התחתונות; וכמובן (איך לא) מחזקת ומחטבת את שרירי החזה.

שחיית גב

30 דקות של שחייה בסגנון גב ישרפו לכם 250 קלוריות בערך. שחיית גב מסייעת לשיפור היציבה, למתיחת עמוד השדרה ולמניעת עמידה שפופה. כמו כן מועילה לחיזוק וחיטוב שרירי הבטן, הזרועות, הכתפיים, הרגליים והישבן ולהגמשת הירכיים. פעילות מצוינת לדרי משרד.

שחיית חתירה / סגנון חופשי

30 דקות של שחייה בסגנון חופשי / חתירה, ישרפו לכם 300 קלוריות בערך. סגנון השחייה המהיר מבין כל הארבעה מחזק ומחטב את שרירי הבטן, הישבן והכתפיים, ויש לו השפעה רבה במיוחד על חיזוק שרירי הגב.

שחיית פרפר

30 דקות של שחייה בסגנון פרפר, הקשה ביותר ללמידה מבין הארבעה, ישרפו לכם 450 קלוריות. זהו סגנון השחייה האפקטיבי ביותר לירידה במשקל, ולחיזוק כל קבוצות השרירים העיקריות בגוף. הדגש העיקרי הוא על פלג גוף עליון - שרירי חזה, בטן, זרועות וגב. כמו כן תורם לגמישות איברי הגוף ולהארכתם.

לסיכום

חשוב מאוד לזכור שפעילות גופנית אומנם חשובה, אך בנוסף לה יש להקפיד גם על אכילה נכונה, בריאה ומאוזנת. שום ספורט לא יעזור לרדת במשקל ולחטב את הגוף, אם צריכת הקלוריות שלנו תהיה גבוהה מדי.

 


אודות מחבר המאמר

כותבת-מוחקת במגוון רחב של נושאים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.