אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כך תיצור לעצמך מראה עסקי ומכובד ב-3 שלבים

תרבות העסקים והעבודה בישראל שונה בתכלית מזו הנהוגה באירופה, בארצות הברית ובשאר ארצות העולם באופן כללי. בעוד שבמדינות אחרות נהוג לעיתים להתלבש בצורה רשמית גם למקום העבודה, בישראל הנורמה שונה.

אולי זו החוצפה והישירות שלנו, או אולי דווקא מעלות החום ברוב ימות השנה; אבל התוצאה היא אותה אחת - אנחנו פחות פורמליים בכל הקשור ללבוש עסקי. מצד שני, זה ממש לא אומר שמותר וצריך לזלזל; במיוחד אם אתם בדרגות ניהול בכירות או אנשי עסקים עצמאים.

אז במיוחד לכל אותם אלו שכן רוצים קצת יותר רשמיות במראה העסקי שלהם, בית האופנה יוסי בן נון חש לעזרה.

צעד 1 - שתי חליפות בארון

אומנם נכון שבישראל פחות נהוג ללכת עם חליפות, אפילו אם מדובר באירועים רשמיים כמו חתונות; אך בכל זאת מומלץ שבארון שלכם יהיו שתי חליפות בצבעים סולידיים (כגון כחול נייבי ואפור פחם). חליפה מעניקה מראה רשמי ומכובד בלי הרבה מאמץ והשקעה, והיא מתאימה למגוון רחב של אירועים וסיטואציות.

עדיף להימנע מחליפות (ופריטי לבוש נוספים) בצבעים עזים מדי, שעלולים לשדר חוסר מודעות או אפילו פורענות. זה עלול להתפרש כמסר שלילי כאשר מדובר בעולם העסקים, בו צריך לשדר שאתם טיפוס אמין, יציב ואפילו מעט שמרן. איש לא ירצה לעשות עסקים עם מנהל בחליפת ליצן צבעונית.

צעד 2 - הבגדים המשלימים

אין ספק שגברים בדרך כלל מעדיפים מלתחה מינימלית, אבל זה ממש לא אומר ששתי חליפות בארון זה מספיק. כדאי שיהיו לכם לפחות עוד 20 פריטי לבוש בסיסיים, שישלימו את המראה המכובד:

5 זוגות מכנסיים, מתוכם לפחות אחד ג'ינס, אחד כהה, אחד מחויט ואחד שחור; 5 חולצות רגילות, מתוכן שתיים עם הדפס אהוב כלשהו, אחת חלקה ושתיים עם שרוול ארוך; 5 חולצות מכופתרות, מתוכן אחת לבנה ואחת שחורה וכן 3 זוגות נעליים - ספורט, מגפיים ועור / דמוי עור. לא לשכוח לשים גם בושם שמתאים לכם וגורם לכם להרגיש טוב.

צעד 3 - ביטחון עצמי

אין מה לעשות, חלק מהרושם הראשון קשור גם לצורה בה אנו מתנהלים בעולם. האם אנו הולכים עם גו זקוף? או שדווקא עם כתפיים מעט שמוטות? צורת ההליכה, היציבה והישיבה שלכם עשויה להעיד עליכם כבעלי ביטחון עצמי גבוה, בינוני או נמוך; כשחצנים או מנומסים וכן הלאה.

הרמזים התת הכרתיים שאנו מקבלים מהתנהגותו של אדם, לעיתים חזקים יותר מכל רמז מודע. הקפידו על יציבה נכונה, עם גו ישר וכתפיים משוכות מעט לאחור. כאשר אתם יושבים, אל תפשקו רגליים או תישענו לאחור בזווית גדולה החוצה. כל אלו עלולים לתת את הרושם שאתם שחצנים ומתנשאים מדי. שבו ישר, כשהמרווח בין הברכיים שווה להיקף המתניים שלכם, או קצת מעבר לכך.

הקפידו לחייך, שדרו נינוחות ודברו בטון אחיד ולא קופצני. ככל שתתמידו כך תשדרו יותר ביטחון, גם אם למעשה רמת הביטחון האמיתית שלכם באותו רגע לא תואמת. כמו ברוב התחומים בחיים, גם פה מדובר על Fake it till you make it.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

כותבת-מוחקת במגוון רחב של נושאים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.