אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חברת ניקיון

עסקים רבים שוכרים שירותיים מנותני שירות אחד התחומים הנצרכים ביותר הם חברות ניקיון.

מה שהעסקים הללו אינם יודעים שחברות ניקיון כפופות להסכם הקיבוצי וצו ההרחבה בענף הניקיון.

חברת ניקיון שאיננה עומדת בתנאי אלו עוברת על החוק ומעמידה את הלקוח חשוף לתביעות משפטיות. אולם מדובר בקבלן ניקיון .

אך חוק אכיפת הגברה לדיני עבודה מעמידה חשוף את מזמין השירות חשופה לתביעה ישירה.

מה כדאי שתבדקו לפני התקשרות מול חברת ניקיון.

1. האם בידה רישיון קבלן ניקיון

2. אישור מרו"ח כי החברה מקיימת את כל ההפרשות הנדרשות על פי חוק.

3. העדר תביעות ממשרד התמ"ת.

אז מה צו ההרחבה בעצם דורש מחברת הניקיון :

1. הפרשות פנסיה מגדלות מעסיק 7.5% ניכוי מעובד 7 %

2. הפרשות גמל מדמי נסיעות 5%

3. הפרשת קרן השתלמות מהיום הראשון 7.5 % מעסיק 2.5% הפרשת עובד.

4. חילופי מעסיקים

5. תשלום הבראה מידי חודש.

"מהלך זה נעשה עקב ניצול רב של האוכלוסייה החלשה אשר עובדת ומועסקת בתחום. במקביל נחקק חוק אשר מחייב חברות ניקיון, חברות כוח אדם וחברות שמירה בהחזקת רישיון קבלן שרות.

לא כל חברה מקבלת רישיון, וגם אלה שיש להן רישיון לעיתים הוא נשלל מהם בגלל עי עמידה בתנאי ההעסקה של העובדים.

כיום תנאי ההעסקה של עובדי הניקיון בשוק העבודה הם טובים, וניתן להגיד שהם טובים מאוד וכמעט זהים למגזר הציבורי. כל זאת כשהקבלן עומד כמובן בהוראות הדין.

חשוב לציין כי מתוקף הגברת חוק האכיפה לדיני העבודה נקבע גם כי מזמין השרות אחראי לעובד בדיוק באותו האופן כנותן השרות. במילים אחרות, אתם כלקוחות חשופים לתביעות מנהלתיות וגם פליליות. מסיבה זו רצוי ומומלץ מאוד שתבדקו טוב טוב את כל התנאים לפני שאתם חותמים על הסכם עם חברת ניקיון כזו או אחרת.

ריכזנו כאן עבורכם את הדברים שאנו ממליצים לבדוק ולדרוש לפני חתימה על הסכם:

1.      רישיון קבלן שרות – כל חברת ניקיון ואחזקה מחויבת על פי החוק להעסיק עובדים רק אם יש בידה רישיון בתוקף.

2.      בדיקת הרישיון – הרישיון של הקבלן עלול שלא להיות בתוקף. אפשר לבדוק זאת בקלות  באתר של משרד התמ”ת על ידי הזנת שם חברה או ח.פ.

לחץ כאן לבדיקת סטטוס רישיון קבלן:

3.      אישור היעדר הרשאות או עיצומים כספיים: אתם רשאים לבקש אישור שכזה מקבלן השרות. אישור זה דומה לתעודת היושר שאנו מכירים, ומשקף את העבר של אותה חברה בשלוש השנים האחרונות.

4.      ודאו ואף בקשו הסבר בגין הצעת המחיר שקיבלתם. בקשו פירוט מסודר ושאלו מה כלול במחיר. החשב הכללי מפרסם את מחיר עלויות עובד הניקיון מעת לעת ונכון ל – 1.4.2018 עלות מעביד לשעת עבודה בשכר מינימום עומדת על 41.2 ₪ עלות עובד ניקיון לפי החשב הכללי לחץ כאן כשבתחשיב לא מחושבים דמי נסיעות, שי לחג, גמל נסיעות. עלות העסקה לשעה בפועל היא 44.2 ₪ למשרה מלאה כשמדובר בשכר מינימום. לתמחיר הזה יש להוסיף עלויות תקורה, כגון הוצאות משרד, הנהלת חשבונות, מערכות שכר, דיווח נוכחות, רווח קבלני, פיקוח וחומרי ניקיון (אם הקבלן נדרש לספק זאת).

זכרו תמיד שאם המחיר נראה לכם נמוך, כנראה שהפגיע היא בעובד. וברגע שיש עובד שנפגע אתם אלו שחשופים לתביעה.

5.      המלצות מלקוחות הן תמיד חשובות, בעיקר לפני שחותמים על חוזה עם ספק כזה או אחר. שימו לב, לאחר שעשיתם את כל הבדיקות האלו ואף הוספתם בדיקות משלכם, כדי שתכללו בהסכם סעיפים נוספים שישרתו אתכם גם במהלך ההתקשרות ולא רק בעת החתימה על החוזה. חשוב שתבינו כי תפקידכם אינו נגמר בחתימה, שכן אתם כמזמיני השרות חייבים לוודא לאורך כל תקופת ההתקשרות שקבלן הניקיון משלם הכול על פי חוק.

6.      מומלץ לכלול בחוזה סעיף שיאפשר לכם לבקש נתונים ואישורים, ואף להגדיר מראש את תקופת הזמן שבה הקבלן מחויב להעביר אישורים, כגון שעות עבודה, תלושי שכר, אישורי הפקדות לפנסיה ועוד.

7.      במקרה של תביעות מצד העובדים הוסיפו סעיף אשר לפיו החברה תהיה מחויבת לשיפוי המזמין במקרה של תביעות מצד העובד.

8.      וודאו כי קבלן הניקיון בקיא בהוראות הדין המחויבות בחוק ואף הוסיפו את הסעיף הנ”ל.

9.      וודאו שלאורך כל תקופת ההתקשרות הקבלן יחזיק באישורים הנדרשים" 

נ.א שלדג הינה חברה מובילה ומומלצת למתן שירותי ניקיון, חברתנו מקיימת את כל ההפרשות הנדרשות בחוק.

אנו מספקים יפוי מלא ללקוחותנו.

אם העסק שלך זקוק לחברת ניקיון בעלת המלצות פנה אלנו נ.א שלדג ניהול ותחזוקה


אודות מחבר המאמר

נ.א שלדג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.