אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גימיקים עיצובים באמצעות טפטים

בדרך כלל אנו נוטים לחשוב על טפטים כפתרון עיצובי, משהו שאמור לתרום לחלל או לשנות אותו, להעביר מסר או אווירה. אבל יש פעמים שטפטים יכולים לשמש לאשליות ויזואליות וזה מבחינתי אחד השימושים המתקדמים והמגניבים ביותר שלהם – לדוגמא טפט שמדמה שיש או מרצפות שיש המודבקות על קיר, איזה פתרון זול, פשוט ויעיל המספק הרגשת יוקרה ומשקל או לדוגמא טפט שמדמה משטח בטון, באמצע חלל משרדי או מוזיאון ונותן אשלייה שכולנו נמצאים בתוך בונקר או אתר בנייה מרשים.

טקסטורה מעניינת אחרת שטפטים יכולים לספק היא של חיספוס או חוסר אחידות בקיר. אחד הטפטים הפופלריים לאחרונה הוא טפט של תווים מוזיקליים או הדמייה בשחור לבן של מעין כתב בריל מוזיקלי מחוספס המקנה לקיר מראה מחורץ ומעניין. אשלייה אחרת היא של קיר עץ, כלומר קיר בטון המצופה כולו בטפט המקנה לו מראה של עץ צבוע והופך את הקיר למעין רהיט מתוחכם ומתקדם של איקאה. אחד השילובים המגניבים שראיתי בהקשר זה היה סביב אח במרכז סלון. שלושה מהקירות של הסלון היו מטופטים בטפטים לבנים דמויי מרצפות אשר נתנו הרגשה של קרמיקה לבנה (מה שלי הזכיר יותר שירותים אבל כל אחד והטעם שלו) ובמרכז החדר עמד קיר מטופו דמוי עץ שבחלקו התחתון אח עם דלת זכוכית ובצידו פתח מלבני אנכי לגזעי העץ הכרותים שנועדו להזין את האש באח. הקיר הזה פיצה בגדול על העיצוב הפחות מוצלח של יתר הקירות לעניות דעתי.

טפט מיוחד נוסף שראיתי לאחרונה הוא טפט כחול כהה דמוי עץ המודבר על חציו העליון של הקיר בתוך החלל, החצי התחתון של הקיר מעוצב בצורת עץ או ארונות עץ הממשיכים גם לחלונות האנכיים הגדולים ומקיפים אותם ומעל לעץ מודבק הטפט שנותן גוון כהה ומיוחד מאוד והרגשה של טקסטורה של עץ מחוספס לחדר. הניגודיות בין הכחול המחוספס ללבן החלק ומעוצב מספקים לחלל כולו הרגשה מתוחכמת מאוד ומושכת. לצערי החדר הספציפי הזה קצת נהרס עם תמונות לא קשורות שאהבתי פחות אבל הרעיון בבסיסו מושך מאוד


אודות מחבר המאמר

ניתן למצוא הצעות נוספות לעיצוב הבית באתר שעוסק במגוון טפטים מעוצבים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.